Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: broadcast error

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

al ik me broadcast wil starten geef die een error
(**broadcast error**)
.....encoder error
dat staat er dan hoe kan ik dat weer nogmaal krijgen want eest dee die het wel
heb de encoder weg gehaald en die weet ik niet meer trug te vinden
wie kan mij hier in helpen
 

Posted Thu 09 Sep 10 @ 2:51 pm
config/settings/codecs -> groene plusje -> add codec


succes
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 2:43 am
ik kan dan niet vinden in de lijst
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 6:05 am
het luk me niet en weet ook niet precies waar ik moet zoeken
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 7:10 am
moet een dll hebben
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 9:08 am
makkelijkste manier is om vdj opnieuw te installeren of anders de externe codec die je gebruikt opnieuw te installeren
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 9:21 am
heb ik al 2 keer gedaan maar het help niet
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 12:03 pm
Gooi eens een google-zoekopdracht met de naam van de .dll het www op. Meestal wel ergens te DL'en. Als het goed is, krijg je in de foutmelding ook te zien waar die .dll moet staan. Downloaden en kopiëren naar de opgegeven plaats. Dan zou alles weer in orde moeten zijn.

Oeps: Zie nu dat je de encoder hebt verwijderd. Hoe bedoel je dat?
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 12:28 pm
kijk op deze link dat moet ik weten waar id die kan vinden http://i55.tinypic.com/efqf0n.jpg
(heb de encode veranderd en toen dee die het niet meer maar ik ken de ouwe niet meer vinden)
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 12:37 pm
Jammer dat niet heel de naam zichtbaar is. Googlen op Shoutcast MP3-encoder bracht me hier
Misschien kan je er iets mee.
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 1:44 pm
het is me gelukt bedankt
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 2:12 pm
You're welcome.
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 2:15 pm
Nou ik heb ook problemen met die codec melding.
heb al diverse dingen geprobeerd. alles verwijderd.. opnieuw geinstalleerd.
lame_enc.dll in de dir geinstalleerd.
aangegeven in de conf van de stream waar deze staat. Maar nog steeds krijg ik het (niet meer) aan de praat.
Ik kan nu dus niet streamen naar shoutcast server. (mp3)
Iemand nog tips voor me?

Ik word gillend gek, ben er al 2 dagen mee bezig :-s

Groetjes Berenland
 

Posted Tue 12 Jun 12 @ 6:41 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
 

Posted Wed 13 Jun 12 @ 3:35 am
Dit is dus 1 van die dingen waarop ik niet meer durf te zeggen dat het niet gaat.... Het lijkt erop dat de mogelijkheden van LE afhangen van de prijs van je controller. Een DJ2Go (van 60 eurootjes) heeft een LE-versie die ze zelfs Light hebben genoemd (o.i.d.) en die kan dus erg weinig. Bij de RMX zit dan weer een versie waar je veel meer mee kan.
(Hebben we het al eens over gehad. Nog geen antwoord op m'n PM gehad. Misschien maar eens een topic voor aanmaken in een elite-forum.....)

Berenland geeft aan "niet meer" te kunnen streamen dus hij kon het blijkbaar wel ;)

@Berenland: Heb je geen foutmelding gehad?
Voor een algemene setup-handleiding kun je dit eens doornemen: http://www.virtualdj.com/wiki/Broadcasting%20Howto.html
 

Posted Wed 13 Jun 12 @ 6:20 am
Martin FourS wrote :
Dit is dus 1 van die dingen waarop ik niet meer durf te zeggen dat het niet gaat.... Het lijkt erop dat de mogelijkheden van LE afhangen van de prijs van je controller. Een DJ2Go (van 60 eurootjes) heeft een LE-versie die ze zelfs Light hebben genoemd (o.i.d.) en die kan dus erg weinig. Bij de RMX zit dan weer een versie waar je veel meer mee kan.
(Hebben we het al eens over gehad. Nog geen antwoord op m'n PM gehad. Misschien maar eens een topic voor aanmaken in een elite-forum.....)

Berenland geeft aan "niet meer" te kunnen streamen dus hij kon het blijkbaar wel ;)

@Berenland: Heb je geen foutmelding gehad?
Voor een algemene setup-handleiding kun je dit eens doornemen: http://www.virtualdj.com/wiki/Broadcasting%20Howto.html


Het klopt wat jullie beide zeggen. Maar bij de Le versie kun je tijdelijk gebruik maken van pro opties, waaronder dus ook de stream functie.
Nu zit ik er aan te denken om deze aan te schaffen, maar wil wel zeker weten waar hier het probleem ligt.
Ik heb de lame_enc.dll in de plugin dir gezet die ook in jouw url te vinden is. Echter lost dit nog steeds het probleem niet op.
Ik krijg nog steeds broadcast error "encoder error" te zien.

De oplossing:

Ik heb op de d schijf een mapje aangemaakt die ik Lame noemde, daarna hier de codec neergezet en hiernaar verwezen,
nu werkt het wel. Waarschijnlijk dat windows 7 moeilijk doet met de verwijzing waar virtual dj hem plaatst.
Maar dit werkt dus zonder problemen. Bedankt voor jullie tips overigens!

Groetjes Berenland
 

Posted Wed 13 Jun 12 @ 8:56 am
Handig! Je moet er maar op komen...
De reden dat het zo wel werkt is omdat je VDJ niet als Administrator hebt geïnstalleerd met toegangsopties voor alle gebruikers. Je D-drive is los van het UAC-beleid van W7. Reden waarom ik ten alle tijden Administrator-rechten heb op mijn computers. (OK, niet de veiligste optie, maar dat hangt ook van je eigen gedrag af.)
 

Posted Wed 13 Jun 12 @ 11:28 am
bij mij staat er broadcast error wie kan helpen? ik gebruik casterfm
 

Posted Thu 08 May 14 @ 9:09 am
 

Posted Thu 08 May 14 @ 11:04 am


(Old topics and forums are automatically closed)