Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Tracks laden niet volledig in

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Halverwege de avond die ik draaide kreeg ik problemen met het inladen van tracks in de speler. (Laatste versie VDJ) De track die je ziet inladen stopte na een +/- halve centimeter met inladen. Door met je muis te klikken 'bouwde' vdj de track wel weer op maar iedere keer een klein deeltje. Dus niet meer mee te mixen dan. Cuepunten kloppen niet exact want de track is nog niet volledig geladen. Pas na opnieuw opstarten weer alles ok alsof er niets gebeurt is. Maar dit probleem ontstaat SOMS spontaan, ZONDER voor mij duidelijke oorzaak, want het speelt weer prima als je opstart, maar dit is niet de bedoeling lijkt me. Meestal pas na een langere tijd draaien. (Op diverse sytemen van andere collega's ook trouwens, die het ook niet snapte) Waardoor word dit probleem veroorzaakt?
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 10:11 am
Lijkt me een geheugenprobleem. Als je werkgeheugen vol loopt. wordt je virtueel geheugen aangesproken. Dat staat op je harde schijf. Nu kan het zijn dat je laptop na een tijdje stopt met draaien als je interne schijf langer niet aangesproken wordt (wat kan, als je de muziek op een externe schijf hebt staan). Herstarten schoont je geheugen op dus dat is te verklaren dat het dan weer werkt.

Zorg dat er geen programma's in de achtergrond meelopen. Hoe meer er meedraait, hoe voller je geheugen. Zorg dat je energysaver is uitgeschakeld, dus dat'ie altijd volgas draait als je op netstroom draait. En kijk even hoe veel geheugen je aan boord hebt, en of het bij te prikken is.
Wat je ook kunt proberen: Nieuwere laptops hebben een ingebouwde kaartlezer. Daar kun je een blanco geheugenkaart in prikken. Windows vraagt dan of dit voor geheugen gebruikt moet worden. Zo heb ik er 4 GB reserve bij gekregen. (Werkt iig in Vista.)
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 12:53 pm
Thanks, dit kán het probleem zijn idd. Alleen het gebeurt ook op vaste (niet laptop) systemen die we in de draaimeubels hebben gebouwd. Dit zijn ruim overschreden systemen die eigenlijk niet erg hoeven te zwoegen, maar waarbij het toch gebeurd. Ook is de extra draaiende rommel op de achtergrond idd geminimaliseerd zodat je optimaal zou moeten kunnen werken. Ik heb het toevallig weer gehad vandaag op klus en dat gebeurde bij de tracks die op een externe schijf staan (ff gecheckt). Het maakt geen verschil of die schijf dan sata of usb is aangesloten, dus het is iig geen usb probleem ben ik achter. Er zit dus iets te modderen in dit geheel....
Toch gebeurd dit dus zowel op laptop als op pc (ik gebruik beide), en zomaar ineens werkt het dan weer wel, 't blijft voor iemand die 'weinig onder de motorkap' kijkt wel lastig uit te vinden wat er aan de hand is (en vervelend voor je mix).
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 9:39 pm
Je kunt taakbeheer eens mee laten lopen en kijken wat je PC zo afremt. Je kunt je virtueel geheugengebruik, programma's en processen in de gaten houden. Misschien dat zo duidelijk wordt waar dit vandaan komt.
Overigens staat (meen ik) standaard bij vaste PC's in Windows ook Energy Saver ingeschakeld. Die gooien na een half uur bijvoorbeeld je schijf stil bij geen gebruik. Hetzelfde kan gelden voor je externe poorten (USB, SATA, FireWire)
 

Posted Mon 06 Sep 10 @ 6:34 am
kijk ook eens bij config/options onder de kop max load, door dit te veranderen vergroot of verklein je de laadbuffer.
 

Posted Mon 06 Sep 10 @ 11:21 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Hallo,

Dit probleem heb ik ook gehad..
als je VDJ afsluit en weer opstart is het probleem weg. Dit heb ik nog niet met de laatste opdate gehad. Enkel met de 6.08 versie.
waarschijnlijk een bugje geweest.

En werkgeheugen had ik genoeg, draaide alleen VDJ met 8 gig intern.... moet genoeg zijn.. en op mijn laptop ook last van gehad met 6.08 daar draai ik met W7 en 3 gig intern.

Moet dus nog even afkloppen dat ik het nog niet heb gehad met de nw versie. 6.12
 

Posted Wed 08 Sep 10 @ 4:33 am


(Old topics and forums are automatically closed)