Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: DMC 2 controller USB stekker lostrekken

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Tijdens het draaien was er iemand zo leuk om aan de achterkant van mijn laptop de USB stekker eruit te trekken van mijn Numark DMC2 controller. Heel grappig (NIET!!!), soms willen domme lastige mensen je uittesten op lokatie, zijn dan vervelend en kinderachtig. Nu komt het niet vaak voor omdat ik 99% voor 'normale' mensen draai.... (Of er voor zorg dat niemand eraan kan komen, maar ja , shit happens...)
Wel een les om te kijken wat er gebeurd. Als je de stekker er weer in stopt herkent VDJ je controller niet meer, of kun je 'm niet activeren. In de oudere versies (<5.*) kon je in de dit geloof ik nog wel. Hoe kun je nu terwijl VDJ draait toch de controller weer spelend krijgen?
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 9:35 am
Hoi,

Lastig dat mensen nooit met hun tengels van je spullen af kunnen blijven. Zo'n gast dus meteen publiekelijk aan de schandpaal nagelen....
Even thuis proberen zodat je tijdens een gig niet voor het blok wordt gezet:
Je kunt het proberen via Config/Mappers. De DMC inprikken, even wachten totdat Windows het ding weer heeft herkend, en dan via je config-menu opnieuw de DMC selecteren. Ik heb het nooit uitgeprobeerd, maar voor zover ik weet zul je toch VDJ opnieuw op moeten starten. Misschien toch een CD-speler paraat houden voor noodgevallen?

Succes,
Martin.
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 9:42 am
Normaal gezien heeft dat met de vorige versies nooit gewerkt, maar binnenkort bij het uitkomen van de volgende versie zou op dat vlak wel eens aangenaam nieuws klaar kunnen staan. :)

In ieder geval, het machtigste wapen van een DJ is zijn microfoon en daarmee kan je vdj meestal wel snel even heropstarten.
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 4:38 pm


(Old topics and forums are automatically closed)