Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Timecode Vinyl

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey mensen, ik heb mijn turntable set wer uit de kast gehaald en wil weer gaan draaien met timecode. Maar de platen die ik heb (zijn best oud) doen het dus niet, ze geven geen 100% weer.

Nu wil ik nieuwe platen gaan halen. Welke merken kan ik ervoor gebruiken en belangerijker, waar kan ik ze kopen!


groeten Peter Ywe
 

Posted Mon 09 Aug 10 @ 5:21 am
Hoi, Peter,

VDJ geeft je het antwoord op de eerste vraag zelf: Als je in het configuratiemenu naar Sound Setup gaat en (nu ga ik ervan uit dat je bij Input je Timecode al geselecteerd hebt) op de knop Timecode Config klikt, krijg je een pull-down menu waarin alle ondersteunde versies worden vermeld.
Waar je ze kunt kopen? Vraag eens bij de platenzaak "om de hoek" of zij ze kunnen bestellen. Anders is Bax in Goes (google eens op Bax Shop) een goede. Ze hebben een webwinkel en sturen dus op. In het zoekveld even Timecode intikken en alle mogelijkheden verschijnen op je scherm.

Succes,
Martin.
 

Posted Tue 10 Aug 10 @ 8:06 am

Hoi beste vdjers!!!

Vraagje; Ik heb vdj pro, rmx console, deejay trim 4&6 , 2 platendraaiers en timecodes van rane serato scratch. Bestaat er een manier om deze timecodes samen te gebruiken met gewone vinyl?? Ik bedoel dus, kan ik op een platendraaier timecodes afspelen en op de andere een gewonde vinyl in mixen??

Wie kan er mij helpen??

groetjes,

trancemaster
 

Posted Thu 04 Nov 10 @ 12:42 pm
ik blijf nu bij pure speculatie,
in theorie denk ik dat het moet kunnen, de audio setup zou dan moeten verlopen via de instellingen "line in" met het kanaal van de geluidskaart.
ik kan dit enkel bij mij niet testen en heb het ook nooit eerder gedaan, maar zo zou ik het verwachten werkend te krijgen
 

Posted Thu 04 Nov 10 @ 1:20 pm
Met als aanvulling dat een ingang die is geconfigureerd voor TimeCode niet gebruikt kan worden om je vinyl te draaien. Dan zal je die weer van TimeCode af moeten halen en er een reguliere Phono-ingang (is waarschijnlijk een Line In, op de Trim staat waarschijnlijk al ingesteld dat het een draaitafelingang is) van moeten maken in VDJ.
 

Posted Thu 04 Nov 10 @ 2:24 pm
zou je dat kunnen oplossen door de rca uit de platenspelet te splitten in een timecode en een normale line uitgang/ingang.
of gaat dat de impendatie van de uitgang verpesten. of anders misschien met een rca switch, als dat bestaat
 

Posted Thu 04 Nov 10 @ 3:28 pm
s.waterreus wrote :
ik blijf nu bij pure speculatie,
in theorie denk ik dat het moet kunnen, de audio setup zou dan moeten verlopen via de instellingen "line in" met het kanaal van de geluidskaart.
ik kan dit enkel bij mij niet testen en heb het ook nooit eerder gedaan, maar zo zou ik het verwachten werkend te krijgen


Thanks waterreus!!!

Ga dit eens uitproberen!! volgens mij moet het ook lukken!! grtz
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 4:57 am
s.waterreus wrote :
zou je dat kunnen oplossen door de rca uit de platenspelet te splitten in een timecode en een normale line uitgang/ingang.
of gaat dat de impendatie van de uitgang verpesten. of anders misschien met een rca switch, als dat bestaat


Ik denk dat dit niet werkt. Als je VDJ opgezet hebt om met TC te werken, zal er geen muziek spelen als het TC-signaal ontbreekt. Je zou dat weer kunnen omzeilen door een knop te mappen waarmee je TC kan uitschakelen, maar ik weet niet eens of die instructie bestaat. Daarnaast moet je ook niet vergeten te schakelen bij het wisselen, anders heb je of geen geluid, of je muziek start niet.
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 7:35 am
in het schakelen schuilt inderdaad het probleem. jammer dat ik dit soort dingen niet kan testen want het is best interessant.
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 8:57 am
Tipje: Haal de TC-CD hier van de site, brand het ding en pak een gewone CD-speler. Je kunt nu iig testen met start-stop (en als de speler toevallling Pitch-control heeft, dat dus ook) Ik heb, na het uitkomen van V7 TC getest met een Numark Axis 4 (gewoon voor de lol, ik doe er verder toch niets mee) en dat werkte. Zo kun je iig de acties met splitter (wat m.i. niet werkt met een TT omdat het signaalniveau veel te laag is. Je krijgt waarschijnlijk je TC-signaal niet optimaal) en evt map-acties in de skin proberen. Ik heb helaas niet de tijd en ruimte (en map-kennis) om het te doen.

Irrelevant en off-topic: Overigens kreeg ik via TC een zweverig, niet constant signaal. Daarmee was voor mij de test klaar.
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 9:16 am
Martin FourS wrote :
Tipje: Haal de TC-CD hier van de site, brand het ding en pak een gewone CD-speler. Je kunt nu iig testen met start-stop (en als de speler toevallling Pitch-control heeft, dat dus ook) Ik heb, na het uitkomen van V7 TC getest met een Numark Axis 4 (gewoon voor de lol, ik doe er verder toch niets mee) en dat werkte. Zo kun je iig de acties met splitter (wat m.i. niet werkt met een TT omdat het signaalniveau veel te laag is. Je krijgt waarschijnlijk je TC-signaal niet optimaal) en evt map-acties in de skin proberen. Ik heb helaas niet de tijd en ruimte (en map-kennis) om het te doen.

Irrelevant en off-topic: Overigens kreeg ik via TC een zweverig, niet constant signaal. Daarmee was voor mij de test klaar.


heb geen cdj's meer alleen nog een djm, maar die gaat in de doos tot na de verhuizing ergens begin volgend jaar :(. ik kan helemaal niets meer
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 11:51 am
Dat weet ik ;) Daarom zei ik ook dat je dit ook kunt testen met een gewone CD-speler. Uit je huiskamerinstallatie o.i.d. Het zou alleen maar gaan om een TC-signaal in VDJ te krijgen. Hebbie niks sjieks voor nodig.
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 12:04 pm
ohhh, inderdaad sorry,overheen gelezen ik zat enkel maar in dj apparatuur te denken.
ik had niet eens gedacht aan een huiskamer speler,
ga ik van de week ff proberen.

 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 12:06 pm


(Old topics and forums are automatically closed)