Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: ruis uit krk rp8 speakers

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

de_lesPRO InfinityMember since 2010
hoi peeps...

ik heb mijn krk rp8's nu een 2tal maanden.
nooit geen problemen mee gehad,tot nu...

ik was via mijn dj laptop en windows mediaplayer mijn nieuwe trancemaster cd aan het beluisteren,alles ging goed tot het laatste nummer...
van het begin van het nummer klinkt er precies echt donder uit mijn rechterbox te komen(linker heeft er geen problemen mee)

zelfs al speelt er geen muziek en sluit ik windows mediaplayer dan nog komt er donder uit...

ik heb mijn adapter stekker eruitgehaald,en het was er nog.
de laptop is volledig gestripped van alles,er draait dus niks anders van programma's mee...

de jacks die van rmx naar boxen lopen zijn met een zilveren coating,maar ik gebruik ze nu al 3 maanden,dus daar kan het ook niet aan liggen denk ik...

ik heb niet getest of het probleem er ook is als er muziek met vdj speelt(kwestie van evt geen verdere beschadigingen aan te richten.)


wie heeft er een verklaring voor mij,is de box zelf kapot?
de gain van vdj staat nochtans altijd mooi in het midden te spelen,nooit hoger...


mvg,lesley


p.s. ja ik hebd e zoekfunctie gebruikt,en niet gevonden wat ik zocht!
 

Posted Wed 04 Aug 10 @ 4:28 pm
is er niet een draad met een draadbreuk ofzo, ik zou de speakers eens op een gewone versterker proberen, anders naar de winkel teruggaan als je het geluid kan reproduceren
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 4:15 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
wat bedoel je met het geluid reproduceren?

ik heb overigens geenversterker,en ik ken eprsoonlijk ook niemand die er eentje heeft...
btw,de boxen draaien een uur goed zodner enig probleem,en bij het laatste nummer heb ik de ruis pas gehoord...
en ik ben nochtans niet in de buurt van mijn laptop geweest.
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 6:56 am
op een andere versterker proberen was een misverstand van mijn kant, je speakers zijn natuurlijk actief en hebben een ingebouwde versterker. ik bedoel eigenlijk de bron van het geluid, dus het mengpaneel/laptop/mp3 speler of wat dan ook.
met reproduceren bedoel ik, als je de hele boel meeneemt naar de winkel, kan je ze daar dan laten horen wat het probleem is.
ik denk dat je eerst moet gaan belijken waar het aan ligt, is het de speaker of komt het geluid met het ingevoerde signaal mee, dus vanaf je geluidsbron. probeer de speakers met een andere bron, of hang andere speakers aan de apparatuur die je nu gebruikt en kijk wat er gebeurd.
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 2:11 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
ik heb net andere speakers aangesloten,die doen het dan weer prefect,geen ruis te bespeuren...

dus volgens mij zal het toch aan die ene krk liggen dan :(
zaterdag maar eens mee naar de key music roeselare gaan dan :(

maar zelfs als de laptop niet aan ligt,en ik enkel de krk's aanzet dan nog gaat de rechterbox donder produceren...
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 3:06 pm
Als ze pas 2 maanden oud zijn dan vallen ze nog onder de garantie. Dat is dan je enige voordeel. Maar dat ze kapot zijn is duidelijk.
 

Posted Fri 06 Aug 10 @ 4:22 am
de_les wrote :


maar zelfs als de laptop niet aan ligt,en ik enkel de krk's aanzet dan nog gaat de rechterbox donder produceren...



dan is de speaker ZEKER stuk, zo zie je maar, ook goede producten gaan wel eens kapot, hopelijk ruilen ze hem om.

succes ermee

 

Posted Fri 06 Aug 10 @ 1:36 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
dag peeps hier ben ik weer:)

ik heb de krk sinds vorige week dus terug gekregen van de keymusic.
bij krk zelf hebben ze gezegd dat er niets aan de monitor scheelde...
raar maar waar,ik heb de monitor aangesloten,een weekje getest en heb er geen problemen meer mee :)

nu mijn volgende vraag gaat eigenlijk over het volume...
aangezien ik mijn zuurverdiende centjes niet graag in rook zie opgaan zou ik toch jaren plezier willen van mijn monitors...

mijn krk monitors zelf zijn ingesteld als -2 decibel.
de gain van virtual dj staat als -9.0
en het volume van de laptop waar ik alles op draai staat op 50 procent.

nu vraag ik mij af wat de beste maneir is om het volume te regelen.
via de laptop(is dit gezond?)
de gain een beetje opkrikken(tot de 0 decibel lijn zit je ongeveer goed lees ik?is dit dan gewoon in het oranje,of gewoon groen voor de gain in het oranje draait?)

en dan het volgende.
als de treble,mid,en bass knoppen op 2 uur staan,dan staan ze volgens vdj zelf op 12 uur...
nu vraag ik me ook af waar de meter echt staat?aangezien je niet voorbij de 1u mag komen...
kan dit kwaad voor het geluid?of mijn monitors zelf?oe los ik het op?


mvg,lesley


 

Posted Sat 27 Nov 10 @ 4:31 am
Hoi,

goed te horen dat dit probleem iig is opgelost. Toefje contactspray......?

Ik regel tot aan de laatste trap (versterker of speakers) altijd alles naar 0 dB. Bij mij staat VDJ op autogain, dus intern wordt ook altijd naar 0 dB geregeld. De meters in VDJ moet je maar met een korrel (strooi)zout nemen: Het is maar net naar de smaak van de skinbouwer waar hij/zij met het oranje/rood begint.
De reden hiervoor is simpel: Alle audio werkt het best als je op 0 dB werkt. Ik kan er een heel verhaal van maken, maar het simpelst is het voorbeeld van de eigen ruis van de apparatuur. Vrijwel elk apparaat stuurt wat ruis mee. Dat is bij de goedkopere geluidskaarten vaak goed te horen. Dat heeft vaak een vast niveau, laten we zeggen -72 dB. Stuur je de muziek nu uit met een lager geluidsniveau, bv -50 dB, dan begrijp je dat de verhouding ruis/muziek te dicht op elkaar ligt en de ruis hoorbaar wordt. Maak je de muziek 0 dB, dan is de verhouding veel groter en de ruis vrijwel of helemaal niet hoorbaar. Daarnaast is de elektronica ontworpen op 0 dB dus de muziek klinkt vaak voller als je tot 0 dB uitstuurt. Ik zou in jouw geval dus het volume regelen met de laatste trap: je KRK's. De uitgang van je laptop (is minder duidelijk....) zou ik op ong. 80% van het maximum houden. Hoewel de mijne maximaal ook geen probleem vindt.

Vwb je toonregeling: Je kunt eens kijken wat er gebeurt als je, met VDJ aktief, je toonregeling helemaal dicht en daarna helemaal open draait en dan terug naar de gewenste instelling. Misschien snapt VDJ dan weer waar ze moeten staan. Is er evt. een calibratiemogelijkheid op de RMX?
 

Posted Sat 27 Nov 10 @ 8:20 am
je kan onder config/options ook de otie eq reset on load op disabled zetten.
dit zorgt ervoor dat de eq niet steeds naar neutraal gaat bij het laden van een nummer. dit zorgt ook voor een verschil in de stand van je hardware ten opzichte van je software.
 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 7:03 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
de optie eq reset on load staat altijd aangevinkt :)
maar als ik de rmx skin gebruik(bah...)staat de interne potmeter van vdj wel op 12 uur terwijl die op men rmx op 1u staat...
nu gebruik ik de mixlab skin,mss ligt het gewoon aan deze skin?

opzich stoort het mij niet,ik heb er enkel geen flauw idee van of ik niet teveel erhm,signaal uitstuur?(als je het zo kan noemen...)

wat bedoel je met calibratie mogelijkheid?

lesley
 

Posted Mon 29 Nov 10 @ 5:25 pm
Je kunt soms in de software je knoppen calibreren. Meestal is dat niet meer dan de knoppen een keer naar max, een keer naar min en een keer naar het midden zet. de driver weet dan welke waarde er aan de diverse standen hangt en vangt eventuele verschillen op. Dit zit niet in VDJ. Indien aanwezig zou dat in het pakket van Hercules moeten zitten.

Voor zover ik weet bepaalt VDJ de toonregeling. De stand van de knoppen op de RMX zouden er dan niet zoveel toe doen (geven alleen de instructie door aan VDJ, maar veranderen niets in het signaal van de geluidskaart). Als je toonregeling op je scherm dus in het midden staat, voer je geen correctie door on de toonregeling.

Je kunt ook eens kijken of er afwijkende waarden in de mapper van de RMX staan m.b.t. de toonregeling. Daar kan ik je echter niet mee helpen, dan zou ik zo'n ding voor m'n neus moeten hebben.

 

Posted Tue 30 Nov 10 @ 6:08 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
goh die calibratie mogelijkheid daar heb ik dus niets over gevonden.
maar aangezien het eigenlijk geen kwaad kan stoort het mij niet ook :)


bedankt voor de hulp iedereen!!


lesley
 

Posted Thu 02 Dec 10 @ 3:52 am
en daarmee sluit ik dit topic gezien het probleem met de krk's verholpen is
 

Posted Thu 02 Dec 10 @ 9:56 am


(Old topics and forums are automatically closed)