Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: virutal dj configuratie problemen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey iedereen, ik heb bij de hercules dj control steel de versie van virtual dj 5.2.2 gekregen, maar als ik config open zie ik enkel maar sound setup en advanced settings, dus ik kan niets anders aanpassen. Is er een mogelijkheid om dit te kunnen fixen? ik zit namelijk met het probleem dat hij bij sommige liedjes (redelijk veel) een error geeft als ik hem laad in deck 1 of 2

Kan dit opgelost worden met een andere versie te kopen online of wat dan ook?

Alvast bedankt!
 

Posted Wed 04 Aug 10 @ 7:15 am
Ja, idd de makkelijkste oplossing is up te graden naar VDJ Pro, dan ben je voor eeuwig en altijd van alle moeilijkheden af en je hebt hier ondersteuning van andere pro-users.
Het is ook de duurste oplossing - nieuw is VDJ Pro rond de 300 $, zeg maar 240 €. Echter - jij krijgt korting als LE user. Hoeveel dat is moet je zelf ff kijken bij "buy".

Succes
Mvg
 

Posted Wed 04 Aug 10 @ 9:20 am
ok en wat als ik dan die virtual dj pro 6 koop, werkt mijn dj control steel hier dan ook mee zoals nu? want ik heb zo al eens zitten rondkijken, en ik zie dat de layout er anders uitziet dan de mijne en die effecten daar apart opstaan, dus zijn deze ook bedienbaar via de control steel zoals ik nu kan doen?

Alvast bedankt
 

Posted Wed 04 Aug 10 @ 2:33 pm
Hoi,

upgraden naar Pro is natuurlijk altijd aan te raden, maar de error-melding van de in te laden nummers zal er niet mee verdwijnen.

De error-melding krijg je als je uit de database een titel selecteert en deze zo probeert te laden. Als je het nummer in je Windows Explorer ooit hebt gewijzigd (de naam van het bestand veranderd of het nummer verplaatst) dan komen de gegevens niet meer overeen met de database en krijg je een Error.

Ter voorkoming van dit probelem in de toekomst is het raadzaam om de nummers eerst goed te benoemen en de tags op orde te hebben. Verplaats ze daarna pas naar je werkschijf en voeg ze toe aan de database.

Maar nu een oplossing: Kies in VDJ in je browserscherm (dus het veld links onderin) de schijf waarop je nummers staan. Klik daarna met je rechter muisknop op de schijfletter en kies "Remove from database". Hierna kun je de VDJ-database letterlijk weggooien. Deze staat in de root van de schijf waar je muziek op staat en is een .xml-bestand.
Nu klik je in VDJ in het browserscherm weer met je rechter muisknop op de schijf met de muziek en klik je op "Add to search Database". Nu wordt de database opnieuw aangemaakt met alle huidige posities van de nummers. Alles moet nu weer af te spelen zijn.
Wil je alles opties in de database opgenomen hebben (dat kan de laadtijd per nummer sterk verkorten omdat VDJ de nummers niet meer hoeft te analiseren) dan kun je ook nog kiezen na "Add to search Database" kiezen voor "Scan for tags" en "Scan for BPMs". LET OP: doe dit alleen als je de PC voorlopig niet nodig hebt. Deze 2 opties kosten erg veel tijd (lees: Uren)

Succes,
Martin.
 

Posted Wed 04 Aug 10 @ 3:05 pm
ok ik zal did straks ff proberen als ik terug ben van het werk! Als did met het bedrag uitspaart vr de pro A editie dan zal ik het wel eens proberen ;) maar die pro6 versie ziet er natuurlijk wel een stuk beter uit. Dus als iemand een antw weet op mijn vraag ivm de effecten op de control steel vs vdj pro 6 zou dit ook wel handig zijn natuurlijk. Alvast beadankt!
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 5:02 am
http://www.virtualdj.com/products/oem.html
Als je via deze link je serial number invoert, wordt er automatisch berekend hoeveel je moet betalen om te upgraden naar Virtual DJ Pro en kom je ook automatisch terecht op de pagina waar je de andere benodigde informatie (zoals gegevens van je VISA en factuuradres) moet opgeven en direct de upgrade kunt bestellen.
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 5:19 am
De Steel wordt standaard ondersteund door VDJ. Daarnaast werk je nu met een Limited Edition, oftewel een versie met minder mogelijkheden. Met de Pro-versie krijg je dus wat je nu hebt en veel meer. Daarnaast biedt de Pro-versie de mogelijkheid de knoppen op de Steel te programmeren, zodat je elke functie kunt toewijzen aan de knoppen. M.a.w. het is geen enkel probleem om je effecten te blijven gebruiken zoals je nu doet.
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 5:54 am
het blijkt wel te lukken als ik de muziek vanuit mijn map zelf inlaad op deck a of deck b. Ik ben nu aan het testen wat je gezegd hebt over dat 'remove from DB' en 'add to DB'

Hopelijk lukt dit.
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 10:41 am
Als je ze inlaadt vanuit de map ipv de database en ze draaien dan wel, bevestig je eigenlijk het probleem. Ik ben er nu van overtuigd dat het moet werken. ;)
 

Posted Fri 06 Aug 10 @ 4:12 am
recas05ControlleristMember since 2007
ik had het zelfde probleem. de suggestie van martin is (weer) een goeie, hier werkt alles weer prima
rene
 

Posted Mon 23 Aug 10 @ 2:22 pm


(Old topics and forums are automatically closed)