Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: laptop

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

matti98PRO InfinityMember since 2008
voor de computer mensen weet iemand of virtual dj ook op windows 7 64 bit werkt
 

Posted Sun 01 Aug 10 @ 2:57 pm
Ik zou niet weten waarom niet om twee redenen:
1. voor elk programma kan je via rechtsklikken-eigenschappen-compatibiliteit een programma opstarten alsof het via een oudere versie is van windows (9 van 10 keren lukt dat toch bij mij)
2. een 64-bit systeem gaat een programma voor 32-bit (zoals VDJ) automatisch omzetten zodat je het kan draaien

Ik draai Windows 7 Ultimate 64-bit en bij mij draait het alleszins zonder enig probleem (is wel maar de limited versie die bij mijn console zat, maar denk dat het dan juist zeker bij pro versie ook moet werken).
 

Posted Sun 01 Aug 10 @ 4:38 pm
Leuke vraag, Matti.
Of wilde je ons alleen maar laten zien dat je nu pro-user bent met een nieuwe laptop en Windows7?
Daar mag je best trots op zijn!
(op die vraag niet zo.........................................)

Succes en veel plezier met je nieuwe spullen.
Mvg
 

Posted Sun 01 Aug 10 @ 8:14 pm
vdj werkt 100% op windows 7 64 bit. ook zonder compatibiliteitsmodus of wat dan ook. sommige consoles hebben geen 64 bit drivers, dus dan houd het op.
 

Posted Mon 02 Aug 10 @ 5:39 am
Heb net een hele nieuwe booth, splinternieuwe state of the art laptop, 2 CDJ400's, een DJM600 ...

Men laptop draait met zen 4gig DDR3 werkgeheugen op Windows 7 64bit.

Toch, telkens ik een nieuw nummer in een afgelopen deck sleep en drop, hoor ik door mijn master een heel korte ruis/klik/storing.
En das best wel jammer alsge u vertrouwen steekt in Virtual DJ pro ipv Traktor, want tis wel de bedoeling da ik hiermee in een club en op andere locaties aan de slag ga! Hoe kan ik dit verhelpen? Alles is gloednieuw, laptop is voor het draaien gekocht, komt zelfs geen enkel ander programma op dat systeem... En het is al meteen van bij het 2e nummer.

Meteen nog een vraagje, als ik een set wil opnemen. Ga ik met cinch-kabeltjes van de monitor van men DJM naar een line stekkertje in men andere laptop. Als ik hier dan met virtual dj opneem via het line-kanaal heb ik na opname heel raar, dof geluid met veel ruis. Hoe pak ik dit best aan? Alvast bedankt!
 

Posted Wed 18 Aug 10 @ 2:56 pm
over het aansluiten van cdj\'s met een extern mengpaneel icm vdj is hier wat geschreven.

http://www.virtualdj.com/forums/128765/Dutch_Forum/CDJ_400_aansluiten_op_DJM_700_in_combinatie_met_VDJ.html?search=cdj 400&page=1

voor het doffe geluid zou ik een andere uitgang van je mengpaneel proberen, zorg ook dat je zeker weet dat de ingang van de laptop een line ingang is en geen mic ingang ofzo en als het een combinatie poort is, kijk dan bij de geluidskaartinstellingen of alles goed staat ingesteld voor een line ingang.

ik gebruik zelf ook een cdj 400 icm met een djm 700. als ik vdj opstart en ik laad een nummer in de cdj hoor ik ook een korte doffe plop.
echter bij mij gebeurd dat maar 1 keer per deck na het opstarten van vdj. ik laad voor het draaien van een setje altijd een paar nummers in op beide decks, daarna weet ik zeker dat ik er vanaf ben. je kan proberen om de latency van de cdj\'s te verhogen in het pioneer/cdj config scherm onder start/pioneer cdj/asio config utility.



kijk ook eens op de usa site van pioneer daar staan nieuwe drivers voor de cdj speciaal voor windows 7 (versie 1.102)

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Products/ProDJ/TabletopPlayers/CD+Players/CDJ-400?tab=F


let wel dat pioneer officieel nog steeds geen 64 bit porgramma\'s ondersteund, mogelijk komt het geluid daarvandaan, ik heb nog geen 32 bit windows geinstalleerd om te kijken of het geluid dan weg is
 

Posted Thu 19 Aug 10 @ 1:51 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
heb met mij laptop van Medion nog geen enkel probleem onder vonden met cdj 400, 350, 2000.
Dit is wel de 32 bit versie let voor al op jullie asio settings.
 

Posted Thu 19 Aug 10 @ 12:56 pm
Djgreet wrote :
heb met mij laptop van Medion nog geen enkel probleem onder vonden met cdj 400, 350, 2000.
Dit is wel de 32 bit versie let voor al op jullie asio settings.


dan bevestig je eigenlijk een beetje dat het geluid mogelijk door incompatibiliteit komt

tnx

 

Posted Thu 19 Aug 10 @ 2:10 pm
Ik heb die plop ook als ik met de asio driver draai.
Daarom gebruik ik gewoon de geluidskaarten van mijn cdj 2000's en alle problemen zijn verholpen.
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 7:44 am
richardgti wrote :
Ik heb die plop ook als ik met de asio driver draai.
Daarom gebruik ik gewoon de geluidskaarten van mijn cdj 2000's en alle problemen zijn verholpen.


die gebruiken ook asio drivers ;)
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 8:51 am


(Old topics and forums are automatically closed)