Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Wat neem ik best? - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Ik laat jullie weten wat het wordt.

Ik heb nu een koffer voor mijn CD's in te steken.
Dus steek CD's in hoesje en in de box maar wat doen jullie met je CD Doosjes?
 

Posted Thu 12 Aug 10 @ 11:07 am
xavier13 wrote :
wat doen jullie met je CD Doosjes?


Ik gooi ze in de gele recycle bak voor plastic............

 

Posted Thu 12 Aug 10 @ 9:29 pm
Bofferd. We moeten het hier nog met plastic zakken doen.....
Is het nog geen bedtijd, Bob? ;)

Ik zou ze bewaren. Strakjes rip je de collectie en zet je de muziek op harde schijf. Dan is het handig dat je de CD's weer op kan bergen.
 

Posted Thu 12 Aug 10 @ 9:33 pm
Martin FourS wrote :
Is het nog geen bedtijd, Bob? ;)


Ja ja, Martin, om 05.00h lig ik er meestal in.
En uiteraard laat op de middag, na schoonmaken en leverandiers, een siesta volgens spaanse traditie.
7 dagen per week, 7 maanden per jaar.
Zin om te komen?
:D

 

Posted Fri 13 Aug 10 @ 9:18 am
Martin FourS wrote :
Strakjes rip je de collectie en zet je de muziek op harde schijf.


Wat nou \"strakjes\"?
Die CDs zijn allang geript en hangen in Barcelona op diverse balkons van de eigenaren van het hotel waar ik m\'n bars heb.
Om de duiven af te schrikken.
Bij het zien van Bodycount en Biohazard krijgen ze vanzelf al een hartaanval en het duivenprobleem is daarmee wat geminderd!
Daarom de doosjes in de gele bak.................

 

Posted Fri 13 Aug 10 @ 9:28 am
Mafkees.....
Wil zeker eens jouw kant op komen. Een vriend van mij heeft familie in de buurt, dus altijd eens de moeite waard er een combibezoek van te maken. Gaat dit jaar alleen niet meer gebeuren (AKA wel vrij, geen vakantie. Verbouwing wil niet van de grond komen)
Enne.....: het advies van de doosjes was in dit geval gericht aan Jens. Je oplossing voor de CD's is wel creatief, maar iets minder praktisch: Mocht er een bestand beschadigd raken, dan moet je, voor het rippen, eerst de duivenklodders verwijderen welke in paniek gelost zijn tijdens de haakse bocht terug de vrije wereld in......
 

Posted Fri 13 Aug 10 @ 12:07 pm
[quote=Martin FourS]Bofferd. We moeten het hier nog met plastic zakken doen.....
Is het nog geen bedtijd, Bob? ;)

Ik zou ze bewaren. Strakjes rip je de collectie en zet je de muziek op harde schijf. Dan is het handig dat je de CD's weer op kan bergen.[/quote

Ik zou deze ook eerder wegsmijten in de gele bak.
Er kunnen in die box 510CD's met hoesje rond en kunnen er makkelijk in en uit.
Dan heb ik mijn doosjes toch niet meer nodig?

Groeten Jens.
 

Posted Sat 14 Aug 10 @ 4:38 am
Zo op het eerste gezicht niet, nee. Maar als je met VDJ gaat (of wilt) werken, dan zal je toch de CD's moeten rippen. Je kunt uiteindelijk niet van CD werken (gaat wel, maar is veel te omslachtig). Ik ben er zelf een voorstander van om (eenmaal geript) de CD's dan te bewaren in hun originele doosjes ipv de koffer. Je neemt ze dan toch niet meer mee.
Je zal ze ooit weer eens willen verkopen, dan zijn ze maar beter compleet. Vandaar: bewaren.
 

Posted Sat 14 Aug 10 @ 6:37 am
Ja, met het verkopen in het originele doosje ben ik het helemaal eens.
Heb ik zelf ook gedaan en er een aardig centje aan overgehouden. (dat helpt om VDJ-Pro te betalen!)
Wat ik heb weggegooid c.q. als wapperende duivenverschrikker heb gebruikt was niet om over naar huis te schrijven.
En dan ligt er natuurlijk nog een stapeltje in de discotheek waarvan ik het niet over mijn hart kan verkrijgen het weg te gooien of te verkopen................ That's life.
 

Posted Sat 14 Aug 10 @ 11:15 am
Hey,

mijn budget is nu 1600€.
Wil daarmee boxen en mijn panelen hebben.
Wil draaien via de laptop met goeie kwaliteit.
Nieuwe suggesties?
 

Posted Fri 03 Sep 10 @ 1:19 pm
Over 18 weken komt Denon met de nieuwe DN-MC6000 controller. Verkoopprijs bij Bax onder de €700,-. Lijkt mij een erg mooie controller. Ook min of meer speciaal voor VDJ bedoelt.

Geduld is een schone zaak.......
 

Posted Fri 03 Sep 10 @ 1:26 pm
Over 18 weken komt Denon met de nieuwe DN-MC6000 controller. Verkoopprijs bij Bax onder de €700,-. Lijkt mij een erg mooie controller. Ook min of meer speciaal voor VDJ bedoelt.

Geduld is een schone zaak.......

4.5maand is me wat lang
 

Posted Fri 03 Sep 10 @ 1:35 pm
In dien je alles nog moet kopen:

Packard Bell laptop € 499 (in Media Markt, ruimschoots voldoende voor audio dj werk)
Behringer mengpaneel Pro mixer DJX 750: € 229
Versterker en speakers: € 600 ook van Behringer, die hebben zeer gunstige prijzen!
Hou je 272 eurootjes over voor een controller......... Óf voor Virtual DJ Pro!
Je zou namelijk ook zonder controller en dus met muis en toetsenbord kunnen werken.
Dat gaat prima.
Buitendat als je het druk met wat anders krijgt of een mix gelukt je niet zoals je wilt, dan gooi je 'm op automix. Die mixt vaak beter dan wij zelf ....... als je de automix trucjes eenmaal onder de knie hebt.
Voor die 272 euro die je theoretisch van je budget over houdt, koop je voor 250 € VDJ Pro en je bent de king.
In de tussentijd spaar je door en als die Denon controller van Martin eruit komt, koop je die.

Tis maar een idee.............
Mvg
Bob
 

Posted Sat 04 Sep 10 @ 9:09 am
In dien je alles nog moet kopen:

Packard Bell laptop € 499 (in Media Markt, ruimschoots voldoende voor audio dj werk)
Behringer mengpaneel Pro mixer DJX 750: € 229
Versterker en speakers: € 600 ook van Behringer, die hebben zeer gunstige prijzen!
Hou je 272 eurootjes over voor een controller......... Óf voor Virtual DJ Pro!
Je zou namelijk ook zonder controller en dus met muis en toetsenbord kunnen werken.
Dat gaat prima.
Buitendat als je het druk met wat anders krijgt of een mix gelukt je niet zoals je wilt, dan gooi je 'm op automix. Die mixt vaak beter dan wij zelf ....... als je de automix trucjes eenmaal onder de knie hebt.
Voor die 272 euro die je theoretisch van je budget over houdt, koop je voor 250 € VDJ Pro en je bent de king.
In de tussentijd spaar je door en als die Denon controller van Martin eruit komt, koop je die.

Tis maar een idee.............
Mvg
Bob

pc heb ik reeds
 

Posted Sat 04 Sep 10 @ 9:31 am
Hercules RMX DJ console

En deze boxen:

Yamaha Stagepas 500 compact PA systeem

Gaan deze samen volgens jullie?
Ik kan mijn console met mijn laptop verbinden en dan mijn boxen met paneel erbij met mijn console.
 

Posted Sat 04 Sep 10 @ 11:11 am
Hey,

mijn budget licht om en bij de 1000-2000.
Heb nog niks.
Wil 5-... jaar mee toekomen.
En kunnen uitbreiden naar extra boxen, versterkers, lichten,...
Ik wil zeer goede kwaliteit.

Zou vooral op feesten gaan spelen en later op party's.

PS: Vanwaar halen jullie je muziek?: CD kopen in de winkel, kopen via ITunes...

Groeten Jens.

Ik gebruik een yt dowloader en dan converteer ik hem
 

Posted Sat 04 Sep 10 @ 11:59 am
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 1:29 am
xavier13 wrote :
En deze boxen: Yamaha Stagepas 500 compact PA systeem.


Ik zeg: Niet doen. Ik heb ze in de aanbieding gezien voor E 859,-. Dan krijg je 2x 250 W met 10" basspeakertjes. Ik gaf al eerder aan dat je daar te weinig laag uit krijgt om als DJ een beetje indruk te maken.
Ja, je kunt de RMX op de mixer aansluiten en er komt muziek uit. Het bijgeleverde powered mixertje heeft echter draaiknopjes ipv schuiffaders, en dat wil je niet als DJ.
Wil je later uitbreiden met extra baskasten, dan voldoet het versterkertje in de mixer al niet meer.
Ik zou nog steeds gaan voor een setje actieve speakers (dus met ingebouwde versterkers) met minimaal 12" basspeakers erin. 15" is nog beter. Je hebt dan van je toppen alleen al redelijke bas in je muziek. 2x 250 W is overigens leuk voor kelderfeestjes maar je komt er al snel aan tekort.

Aan de andere posters: Gaarne geen tekst kopieren uit andere posts. Het is niet echt leesbaar meer en er is geen onderscheid tussen de originele tekst en jouw reactie. Wil je zo nodig quoten gebruik dan de "quote"-knop (het lichtblauwe ballonnetje rechts boven in de post die je wilt quoten)
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 5:39 am
Wat denk je dan van de: American Audio PXI-15P actieve luidspreker?
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 6:00 am
waarom ga je niet gewoon een keer naar een winkel waar je de speakers daadwerkelijk kan horen, daar heb je veel meer aan.
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 6:41 am
74%