Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Opnemen indien bediening gebeurt via extern mengpaneel

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hopelijk kunnen jullie een antwoord geven op onderstaand vraagje:

Ik heb virtual dj aangesloten op een extern mengpaneel. (via een Jack - Tulp audio kabel: 1 uitgang die wordt gesplitst in 2 ingangen. (uitgang in audio-uitgang van geluidskaart PC. Ingangen van de kabel in kanalen van mijn mengpaneel))
(kan zijn dat ik de term in- en uitgang verwissel, maar vind dit vrij verwarrend)

Het geluid werkt perfect. Als ik deck 1 activeer op PC, kan ik via channel 1 van mijn mengpaneel geluid krijgen uit mijn boxen. (voor deck 2 dien ik channel 2 te bedienen)

Indien ik via virtual dj de functie "record" gebruik, dan neemt dit beide decks op. Ook indien 1 van beide schuiven van mijn mengpaneel dicht is.
--> PC neemt dus alles op wat vertrekt vanuit de geluidskaart. (dus niet noodzakelijk wat ik hoor uit de boxen)

Is er een manier om enkel op te nemen wat ik hoor uit de boxen? Zoja, is het mogelijk om mij deze in detail uit te leggen?

Alvast bedankt!

Greetz
Tsjak.
 

Posted Mon 26 Jul 10 @ 3:04 am
Hoi,

Om mee te beginnen: Graag je licentiecode invoeren in Modify My Profile hier bovenaan. We weten graag met welke versie je werkt.

Ik loop even je post door met wat info tussendoor:
tsjakamaka wrote :

Ik heb virtual dj aangesloten op een extern mengpaneel. (via een Jack - Tulp audio kabel: 1 uitgang die wordt gesplitst in 2 ingangen. (uitgang in audio-uitgang van geluidskaart PC. Ingangen van de kabel in kanalen van mijn mengpaneel))
(kan zijn dat ik de term in- en uitgang verwissel, maar vind dit vrij verwarrend)

Ten eerste: Hier ligt de bron van je vraag. Kom ik zo op terug.
Ter info: Om aan je verwarring een eind te maken: De namen zeggen het eigenlijk al. Een uitgang is waar het geluid UIT komt, en een ingang waar het geluid IN gaat. Dus heb je de UITgang van je geluidskaart in de INgang van je mengtafel gestoken.

tsjakamaka wrote :

Indien ik via virtual dj de functie "record" gebruik, dan neemt dit beide decks op. Ook indien 1 van beide schuiven van mijn mengpaneel dicht is.
--> PC neemt dus alles op wat vertrekt vanuit de geluidskaart. (dus niet noodzakelijk wat ik hoor uit de boxen)

Dat klopt. Je bedient niet VDJ met je mengtafel maar alleen het geluid wat naar je mengtafel wordt gestuurd. Zolang je mengtafel dus niet in staat is om VDJ te controleren (zoals bv met een RMX) zul je altijd het totaalsignaal opnemen. Tenzij... zie onderaan.

tsjakamaka wrote :
Is er een manier om enkel op te nemen wat ik hoor uit de boxen? Zoja, is het mogelijk om mij deze in detail uit te leggen?

Je hebt nu 2 opties (met wat je nu voorhanden hebt):

-1: sluit op de Record-out van je mengtafel een recorder aan. Deze neemt het resultaat van je mix op. Ik begrijp alleen uit je post dat het resultaat van je mix via 1 (stereo)-kabel naar de mengtafel gaat en dat je dus geen meerkanaals geluidskaart hebt. Je resultaat wordt dus hetzelfde als dat je de opnamefunctie van VDJ gebruikt. Dat schiet dus niet op.
Met een meerkanaals kaart kun je het geluid van deck A en B gescheiden naar je mengtafel sturen en dan werkt deze optie weer wel.

-2: Wat rest is dat je gaat mixen met de muis. Je kunt de crossfader op je scherm gebruiken om Deck A en B hoorbaar te maken. Daarmee valt het geluid van het deck dat je weghaalt ook weg uit je opname.

De luxere opties zijn de duurdere:
- Met een mengtafel die "gemapped" kan worden in VDJ kun je de software bedienen met de mengtafel. Voorbeeldje is de Behringer BCD2000.
- Met een controller zoals de Hercules RMX heb je niet alleen controle over de mixer in VDJ maar ook een meerkanaals geluidskaart, zodat je deze via je eigen mixer kunt verwerken.

Ik hoop dat je hier verder mee komt.

Succes,
Martin.
 

Posted Mon 26 Jul 10 @ 5:32 am
kolebloPRO InfinityMember since 2009
kan ik met vdj pro en geluidskaart audio 2 en behringer 2222 met micro mp3 bestanden opnemen?
grtjs
paul
 

Posted Tue 11 Mar 14 @ 11:39 am
 

Posted Wed 12 Mar 14 @ 11:00 am


(Old topics and forums are automatically closed)