Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: ruis in het geluid

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djsdbHome userMember since 2008
hallo,

ik heb de hercules dj console rmx nu ongeveer 1,5 jaar. en een half jaar gelden heb ik een nieuwe laptop gekocht omdat mijn ouide te sloom werd.
met die laptop had ik nooit problmenen met het geluid. maar met mijn nieuwe wel. het gaat om een acer aspire 5530g met vista home premium
ik hoor een soort ruis over mijn boxen. het is weg als ik de microfoon instellingen open: via geluid speakertje in menubalk rechtermuisknop en dan
opnameapparaten. meestal ook als ik mijn bluetooth dongel er in doe. maar dat werkt niet altijd.
wat moet ik doen om het op te lossen?

stefan

ps: er komen meschien nog links bij met voor beelden.
 

Posted Sun 25 Jul 10 @ 5:51 am
Hallo,

dan komt er een antwoord waar je misschien iets aan hebt.....:
o.a. de Acer staat er bekend om een aardlus te maken als de netvoeding is aangesloten. Je kunt dit uitproberen door tijdens het draaien de netadapter uit je laptop te halen. Is je ruis dan ook weg, dan is de aardlus het probleem.
Effies langs de regionale electronicahandel en een zgn. groundloop-isolator halen. Kost je minder dan een tientje, maar lost wel dat probleem op.
 

Posted Tue 27 Jul 10 @ 8:01 am
djsdbHome userMember since 2008
het heeft niks geholpen
als ik nu netstroom er afhaalde en de bleutooth dongel er uit haalde werd het alleen maar slechter
wat kan dus nu de oplossing zijn met dit probleem
 

Posted Wed 08 Sep 10 @ 1:26 pm
probeer eens de interne geluidskaart van de acer in de bios uit te zetten en kijk eens naar de performance opties onder config in vdj.
probeer verschillende opties uit en kijk of er verschil in zit
 

Posted Thu 09 Sep 10 @ 8:04 am
djsdbHome userMember since 2008
probeer eens de interne geluidskaart van de acer in de bios uit te zetten en kijk eens naar de performance opties onder config in vdj.
probeer verschillende opties uit en kijk of er verschil in zit

oke maar ik gebruikt de versie die erbij zit toen ik de rmx kocht
geen idee hoe ik de geluidskaart van acer kan uitzetten
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 12:52 pm
djsdb wrote :


oke maar ik gebruikt de versie die erbij zit toen ik de rmx kocht



dat is mooi, dan heb je toch een config knop op je scherm staan, klik daarop en ga naar performance, daar kan je geluidsinstellingen maken.

acer is direct bij eerste beeld bij opstarten op F@ drukken, nu zit je in de bios, ga op zoek naar de optie onboard sound card disable (of gelijkend op)

 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 2:32 pm
Spatieknop te lang vastgehouden? (M.a.w. je bedoelt F2?)
 

Posted Fri 10 Sep 10 @ 2:33 pm


(Old topics and forums are automatically closed)