Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Raad gevraagd

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Mijn laptop acer is aan vervanging toe(6jaar) met windows xp er op tot nu toe nog geen problemen onder vonden en ook niet met vdj.
Het beeldscherm begint donkerder te worden lcd scherm en de scharnieren zijn gebarsten maar ik klaag er niet van.
Maar in die laptop zit een Pci gleuf in,en daar heb ik een pci kaart van creative van 24 bits in gestoken en in die tijd koste die 150€
en van die kwaliteit was ik zeer tevreden en voor beluisteren deed ik met de staandaard geluidskaart van die laptop(goede klank bij mij)
Maar nu komt de echte vraag in alle nieuwe laptops op de markt die ze nu verkopen(merk interseert mij niet)is er die gleuf niet meer om die
pci kaart in te steken en zijn die standaard geluidskaarten wel goed genoeg en hoe moet ik dan gaan voorbeluisteren?
Ik ben een dj voor feesten en mijn publiek wil geen loepjes en van die andere toestanden het moet simpel en goed zijn.
Hoe is dit op te lossen en ik wil aan de kwaliteit van muziek niet graag inboeten

Groetjes aan alllen
 

Posted Mon 12 Jul 10 @ 1:35 pm
hoi,

het pci slot dat jij bedoelt is een pcimcia slot, het is een ouderwets universeel slot ter uitbreiding van je pc.
je kan die gebruiken voor geluidskaarten, netwerkadapters en ga zo maar door.
tegenwoordig zijn laptops zo uitgebreid dat deze adapter oveerbodig is en wil je dan nog iets extra\\\'s dan is het in usb wel te krijgen.
dit is ook zo voor je geluidskaart, je kan heel simpel overstappen op een externe geluidskaart, afhankelijk van je eisen en wensen kan deze van 10 euro to 150 euro gaan kosten.
je kan bijvoorbeeld gaan voor de creative go of een iets geavanceerder model. als je tevreden was over je oude creative kaart, ben je hier zeker tevreden over, de geluidskwaliteit is goed.

 

Posted Mon 12 Jul 10 @ 2:16 pm
Op het scherm van mijn oude Acer begonnen bomen te groeien tot ik het arme beestje aan de kant moest zetten.

Naar die "platte" sound card: ik heb er ook een van Creative en die zit op een Toshiba satelite. Maar je hebt gelijk, niet alle laptops hebben tegenwordig zo'n gleuf voor die pci of express card.
Je moet naat bv Media Markt gaan en uitproberen welke wél en welke níet.

Mvg
 

Posted Mon 12 Jul 10 @ 2:17 pm
[EDIT] Zelfcensuur.... ;-)
Had een oplossing gepost die geen oplossing was. Dus weer verwijderd.
 

Posted Mon 12 Jul 10 @ 6:14 pm
Bas en ik habben bijna tegelijkertijd gepost en ik zie dat ik dus verkeerd lig met m'n veronderstelling dat die pci card en mijn Creative Wireless Expres sound card in dezelfde slot gaan.
Feit blijft dat die "gleuf" niet op alle nieuwe laptops zit, b.v. op een 2010 Packar Bell níet maar op een 2009 Toshiba wel.
 

Posted Mon 12 Jul 10 @ 8:55 pm
ja, ik zag het,
volgens mij is de \"gleuf\" die hij bedoelt voor deze kaarten



je ziet nog wel laptops met deze gleuf, maar het is een uitstervend ras
 

Posted Tue 13 Jul 10 @ 2:02 am
Yup. Tegenwoordig heet dat een "Expansion Slot". Bij sommige laptops specifiek bedoeld voor media (Geluids- of videokaartje. Volgens mij heeft de mijne dat. Doe er dus niets mee) Daar past idd geen PCMCIA (of PC-card, zoals ze op het laatst heetten) in.
 

Posted Tue 13 Jul 10 @ 4:24 am
Ja, die soundcard die Bas laat zien (en dan van Creative) heb ik ook voor m'n Toshiba en die heeft m'n vrouw intussen privé ingepikt.
Voor de rest werk ik met XFi-Go en de grote, die surround 5.1, die bijzonders prettig is met gescheiden uitgangen voor L & R, ipv een verloop stekkertje zoals voor Go.
 

Posted Tue 13 Jul 10 @ 8:53 am
amai s.waterreus je kent er ook wel véél van !
groeten,
robin van keyenberg
 

Posted Wed 14 Jul 10 @ 11:59 am
Sorry voor het late antwoorden maar we waren even weg voor een dag of 2

ja het is die geluidskaart die waterreus laat zien voorlopig heb ik nog niets aan gekocht maar ik kan echt niet blijven uitstellen

Ik weet nog niet wat ik moet doen.ik wil er best wel wat geld tegen aan gooien want het betaald toch zich zelf terug na een paar dagen draaien
 

Posted Thu 15 Jul 10 @ 4:51 am
ga je de externe geluidskaart gebruiken als voorbeluister kaart of als master output.

gebruik je de kaart enkel voor de koptelefoon, dan zou ik niet een al te dure aanschaffen.
gebruik je de kaart als master output, dan is een hoge kwaliteit naar mijn idee cruciaal.
voor gebruikersgemak is een externe (usb) 4.1 geluidskaart aan te raden, met 1 driver werkt dan zowel de koptelefoon als de master output.
als je ook asio ondersteuning wilt, zal je een externe kaart moeten zoeken die dat ook ondersteund. je kan het ook proberen met de universele asio4all drivers, maar dat biedt geen garantie.

de Creative USB Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 (het kastje met de volumeknop hierboven afgebeeld) heeft asio en is een 5.1 geluidskaart.
hij is zelfs superhandig omdat de eindversterker/speakers van de master via rca aangesloten kunnen worden en de koptelefoon via de (rear) 3,5 inch jacj die op de meeste koptelefoons te vinden is, dus je hebt geen gedoe met verloopkabels. de kaart heeft asio ondersteuning en is ook nog goed betaalbaar, hier in nederland kost hij ongeveer 65 euro.
maar nogmaals gebruik je hem alleen voor de koptelefoon, dan is deze kaart al een beetje overkill


succes met zoeken
 

Posted Thu 15 Jul 10 @ 5:03 am
ik ga die nieuwe geluidskaart gebruiken als master want ik geloof niet dat de standaard geluidskaart van een laptop wel goed genoeg is
In de loop van de week hak ik de knoop door
Die laptop die ik nu heb is een 15 inch ik zou toch graag een 17 inch kopen vdj zal daar ook wel op werken hoop ik want ik ben iemand die niet zo rap alles maar verandert.Niet dat ik het niet kan betalen maar wat goed werkt doe ik toch niet graag weg.
In de loop van de week gaat er wel iets gebeuren ik laat wel iets weten
 

Posted Sat 17 Jul 10 @ 1:25 pm
ik heb de knoop doorgehakt en een nieuwe laptop packardbel 17 inch gekocht harde schijf van 640 giigabyte en 4000 gig geheugen met windows 7 en 64 bits voorlopig nog even afwachten maar ik de laatste nieuwe vdj geinstaleerd zonder problemen maar
valt bij mij niet mee:de liedjes die in mijn afspeellijst gespeeld zijn blijven weer allemaal staan ik moet ze manueel verwijderen dit vind ik maar niks in de vorige versie 6.08 gaat dat wel dit is weer terug naar af hoe is dat toch in godsnaam mogelijk?
Ik wacht nog even en dan terug die bazaar eraf en terug naar de 6.08

Spijtig maar het iis zo als het goed is mag het ook gezegd worden maar dit is zeer SLECHT

groetjes aan iedereen
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 11:31 am
Eerst even vragen en als het dan niet werkt kun je het altijd nog slecht noemen......
Het is een instelling die je moet wijzigen. In de rechter kolom (je playlist) staan links bovenin 2 symbooltjes. De bovenste is om AutoMix te starten. Die daar onder is voor de opties van AutoMix. Als je daarop klikt met je rechter muisknop kun je een vinkje zetten bij Auto Remove Played. Nu worden de afgespeelde nummers vanzelf verwijderd.
 

Posted Fri 06 Aug 10 @ 4:20 am
martin, het is overduidelijk dat jij de handleiding hebt gelezen......:)
 

Posted Fri 06 Aug 10 @ 1:37 pm
Gek genoeg is dat nu een van de dingetjes die ik niet uit de handleiding heb. Ook ik wil (als een ex-BPM-Studiogebruiker) m'n zaken opgeruimd hebben als ik ermee klaar ben.
 

Posted Fri 06 Aug 10 @ 4:08 pm
logisch, dat is ook (mede) de rede dat je van een playlist speelt, anders kan je je nummers ook gewoon uit je database halen
 

Posted Sat 07 Aug 10 @ 3:41 am


(Old topics and forums are automatically closed)