Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: stream gaat gek doen na n paar uur

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik gebruik virtual dj al langere tijd....eerst een trialversie en nu eentje met licensie.
Ik ben superblij met vdj het is handig en functioneel.
Nu heb ik echter 1 probleem.........na ongeveer een uurtje of 5 a 6 streamen gaat het geluid op de stream heeeeel vreemd doen (je hoort dan diverse muziekjes door elkaar)
Op de monitor zelf hoor je het niet alleen de mensen op de stream horen het....
Ik heb laatst een nieuwe comp aangeschaft en ook op deze comp hetzelfde probleem???
wie oh wie weet het probleem op te lossen??
grtjes Rob
 

Posted Fri 09 Jul 10 @ 2:45 am
Hoi, Rob,

Even proberen het probleem te filteren. (VDJ of stream)
Speelt VDJ de andere muziek zelf? Je hebt namelijk maar een beperkt aantal mogelijkheden om tegelijkertijd muziek af te spelen: Deck 1, deck 2, de voorafluistering en de sampler. Als deck 1 en 2 spelen is dat duidelijk genoeg zichtbaar. De sampler is wat lastiger te zien, maar moet je normaal gesproken ook echt aanklikken om geluid te laten produceren. De voorafluistering blijft dan over, maar speelt ook alleen op commando.
Is aan je VU-meters te zien dat VDJ ook werkelijk meerdere muziekjes door elkaar speelt?
Herken je de verschillende muziekstukken ook? (Maw: komen ze ook werkelijk van jouw PC?)
Heb je VDJ al eens een nacht door laten draaien zonder een verbinding op te hebben gezet.? Doet'ie dit dan ook of gaat het dan goed?

Mijn eerste verdenking is dus eigenlijk de opgezette streamverbinding. Ik vermoed dat je signalen van anderen oppikt, al dan niet gelijkertijd gebruik makend van dezelfde server.

We horen de antwoorden wel.

Groet,
Martin.
 

Posted Fri 09 Jul 10 @ 5:02 am
Martin FourS wrote :
Hoi, Rob,

Even proberen het probleem te filteren. (VDJ of stream)
Speelt VDJ de andere muziek zelf? Je hebt namelijk maar een beperkt aantal mogelijkheden om tegelijkertijd muziek af te spelen: Deck 1, deck 2, de voorafluistering en de sampler. Als deck 1 en 2 spelen is dat duidelijk genoeg zichtbaar. De sampler is wat lastiger te zien, maar moet je normaal gesproken ook echt aanklikken om geluid te laten produceren. De voorafluistering blijft dan over, maar speelt ook alleen op commando.
Is aan je VU-meters te zien dat VDJ ook werkelijk meerdere muziekjes door elkaar speelt?
Herken je de verschillende muziekstukken ook? (Maw: komen ze ook werkelijk van jouw PC?)
Heb je VDJ al eens een nacht door laten draaien zonder een verbinding op te hebben gezet.? Doet'ie dit dan ook of gaat het dan goed?

Mijn eerste verdenking is dus eigenlijk de opgezette streamverbinding. Ik vermoed dat je signalen van anderen oppikt, al dan niet gelijkertijd gebruik makend van dezelfde server.

We horen de antwoorden wel.

Groet,
Martin.


He die Martin..!
bedankt voor je reactie!

Het zijn geen verschillende muziekjes maar hetzelfde nummer met een enorme vertraging.....op de speakers -monitor in de studio gaat het perfect!
alleen de luisteraars op de stream horen een mengelmoes.....
het gekke is dat we met meerdere mensen streamen vanaf diverse locaties en dus ook div computers.............(ALLEMAAL MET LICENTIE SOFTWARE)
En normaal hoor je nix omdat de programma's gemiddeld maar een uurtje of 4 duren
maar we zijn allemaal aan het testen geslagen de laatste week en we hebben er allemaal last van...????
gemiddeld 5 a 6 uur streamen en de boel slaat op de stream op hol!!!
we hebben ook stations in ons midden die bv sam of bpm gebruiken........en we hebben deze software ook al uitgebreid getest onderling en daar deed het probleem zich niet voor.
Oook heb ik al geprobeerd om de geluidsstream via n andere server te laten gaan.......het probleem blijft!

Hahaha ik hoopp dat je nu een beetje duidelijkheid hebt betreft het probleem
We zijn allemaal wel technisch geinteresseerd dus getest en geprobeerd hebben we vanalles want nix is zo leuk als ZELF alles ondekken....
maar helaas komen we niet op het probleem!! vandaar dat we de hulp inroepen aan de experts hier;)
groetjes Rob www.locomotionradio.nl

 

Posted Sun 11 Jul 10 @ 6:59 am
wat gebeurd er als je het test met een oudere versie, voor 6.08 ( ik ga ervanuit dat je 6.1 gebruikt).

als je geen oudere versie hebt, laat het dan even weten via pm, dan heb ik die wel voor je.
 

Posted Sun 11 Jul 10 @ 11:58 am
s.waterreus wrote :
wat gebeurd er als je het test met een oudere versie, voor 6.08 ( ik ga ervanuit dat je 6.1 gebruikt).

als je geen oudere versie hebt, laat het dan even weten via pm, dan heb ik die wel voor je.


nee ook al geprobeerd....de gekochte versie (cd) is al wat ouder ook hier het probleem......
De update heb ik er pas een maandje geleden opgezet!....hebben deze week ook een "gekraakte versie gebruik" (met meerdere stations)
Hier was het probleem hetzelfde alleen ging nu niet de muziek door elkaar spelen maar was er een harde ruis (zoals op een radio) maar ook dit probleem ontstond bij ons allemaal (4) tussen de 5a6 uur...?
dus.....

Hahah ja normaal meld ik me niet zo snel op forums maar dit vink echt een vreemd probleem.....
Zijn er eventueel andere lezers van dit forum die dit eventueel ook eens willen proberen??? minimaal 6 uur streamen!! en kijken of het bij jou ook vreemd gaat doen??
groeten Rob
 

Posted Fri 16 Jul 10 @ 1:41 pm
Met 4 man testen geeft m.i. 2 gemeenschappelijke factoren: VDJ (als dit door alle 4 wordt gebruikt) of de stream. Buiten het streamen om heb ik sessies gedan van meer dan 6 uur en ben ik dit nooit tegen gekomen.
Mijn bescheiden en niet geheel vrij van voorkeur zijnde mening is dat je het toch moet zoeken in de software of de serverinstellingen van de server waar je naar toe streamt. En daar houdt het ook meteen op voor mij. Ik heb daar geen ervaring mee.
Is er geen forum van de leverancier van de software die je nu gebruikt? Misschien dat zij al eens tegen dit probleem zijn aangelopen.
 

Posted Sun 18 Jul 10 @ 6:54 pm
Martin FourS wrote :
Met 4 man testen geeft m.i. 2 gemeenschappelijke factoren: VDJ (als dit door alle 4 wordt gebruikt) of de stream. Buiten het streamen om heb ik sessies gedan van meer dan 6 uur en ben ik dit nooit tegen gekomen.
Mijn bescheiden en niet geheel vrij van voorkeur zijnde mening is dat je het toch moet zoeken in de software of de serverinstellingen van de server waar je naar toe streamt. En daar houdt het ook meteen op voor mij. Ik heb daar geen ervaring mee.
Is er geen forum van de leverancier van de software die je nu gebruikt? Misschien dat zij al eens tegen dit probleem zijn aangelopen.


nee zoals ik al aangaf...... we hebben de stream ook al op een andere server gezet en ook daar hetzelfde.....met sam of bpm hebben we nergens last van......
Ben er dus bijna 100% van overtuigd dat het aan vdj ligt.....
 

Posted Fri 23 Jul 10 @ 7:49 am


(Old topics and forums are automatically closed)