Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Video playlist afspelen met autogain

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

spearyControlleristMember since 2005
Hallo iedereen,

Als ik een video-playlist afspeel met virtual dj krijg ik altijd problemen met het geluid.
Als autogain uit staat is het verschil in volume te groot, staat auto gain aan dan is het geluid soms ineens "distorted", niet om aan te horen met andere woorden.
Ik krijg dit blijkbaar niet gefixt in virtual dj.
Weet iemand een alternatief ?
(Als ik normalize functie van classic mediaplayer gebruik, dan heb ik dit probleem niet bijvoorbeeld, maar dan zijn er geen mooie overgangen tussen de videos)

Bedankt !
Tom
 

Posted Wed 07 Jul 10 @ 1:31 am
't Was even zoeken want hij was een eind weggezakt; Hier is al het een en ander besproken over het wel of niet gebruiken van AutoGain met video. Dit ging weliswaar over video met te zacht geluid, maar een aantal zaken is misschien ook van toepassing op jou.
De vervorming kan ik nu niet plaatsen. AutoGain stelt een bestand standaard bij naar 0 dB. Daar kan je geluidskaart nooit moeite mee krijgen. Overigens verschijnt in een aantal skins een waarde waarin wordt aangegeven hoeveel dB er is bijgesteld. Je kunt eens kijken of die niet te ver gaat. Je zou er dan eens aan kunnen denken het videobestand zelf aan te pakken.

PS: Zou je je registratienummer in willen vullen?
 

Posted Wed 07 Jul 10 @ 12:11 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ikzelf speel heel veel video af. Ook met playlisten en Autogain.
Daar heb ik nooit problemen mee.

Mocht er al een probleem ontstaan dan is dat bv. met .mkv bestanden.
Het "inlezen"duurt dan langer dan bij MPEG of AVI bestanden.
Dat maakt dat je bij het afspelen moet "bij" gainnen (is dat een woord ?)
 

Posted Sun 18 Jul 10 @ 11:24 am
Vanaf nu wel.
 

Posted Sun 18 Jul 10 @ 6:49 pm


(Old topics and forums are automatically closed)