Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: soms geen liedjes inspiratie of black out

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey ,

ik ben al een tijd niet meer kunnen oefenen thuis omwille dat ik veel tijd steek om mijn huisje te bouwen .
Ik ben een beginnend dj maar heb veel liedjes en draai altijd via laptop 'midi"

Nu heb ik in augustut zo weer kleine feestjes waar ik moet draaien , maar op men laatste feestje en gisteren thuis .
Wou ik nog eens wat oefenen proberen een setje te draaien , maar totaal inspitatie loos , weet iemand hoe je dat kan oplossen ?

Op het feestje kwam men vriendin met bier af omdat ik altijd zeer gespannen ben in het begin totdat ik volk op de dansvloer krijg .
Maar ik drink niet of weinig als ik moet draaien , maar denk soms dat ik beter draai als ik gedronken heb , of dat dan aan het bier ligt weet ik niet .

Iemand die me tips kan geven , ik weet als ik na een feestje ga probeer ik altijd eerst men muziek te selecteren . Dat helpt wel , maar je moet toch kijken wat het volk aanstaat

groeten inspiratie loze ;)
 

Posted Thu 17 Jun 10 @ 2:15 pm
ahja en ik draai altijd alle soorten stijlen , dus alles door elkaar . all-round feestjes . Men vriendin zegt ook altijd dat ik te veel kijk voor alle liedjes in 1 te mixen en te beat matchen . Maar dan krijg je soms commentaar dat je te hard overgaat van de ene stijl naar de andere .
 

Posted Thu 17 Jun 10 @ 2:18 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Hallo Leonneke,

Misschien eens goed om gewoon "thuis" eens gewoon een playlist aan te leggen van alle nummers waarmee je "op zeker" de mensen de vloer op krijgt. Dat voorkomt dat je niet meer weet wat je moet draaien wanneer je "op locatie" bent.
All-round feestjes = all-round muziek !!!
Voor mijzelf betekent dat de bekende "classics" als Meatloaf, Earth Wind & Fire, Dan Hartmann, James Brown, Faithless, Rick Astley etc.

Het op een zuipen zetten, wil ook wel eens helpen, maar ja...... je moet ook nog naar huis !!!!
 

Posted Thu 17 Jun 10 @ 3:54 pm
Eén oplossing zou kunnen zijn dat je in je history teruggaat naar een vergelijkbare datum, dat je dus op 23 mei of 6 april op een zelfde soort feestje draaide.
Als je die datum aanklickt verschijnen alle nummers die je op die avond hebt gedraaid, in je playlist. Nu opgepast: niet meteen nieuw liedjes erin willen stoppen, want dan verdwijnt de hele playlist weer. Het beste zet je hem ff aan, je moet sowieso testen dacht ik zo. Dan voeg je nieuwe nummers zeg maar Waka waka eraan toe, je verschuift het e.e.a., gooit er wat uit en draaien maar.
Je zou een paar nummers op automix kunnen draaien tot je zenuwen gekalmeerd zijn. Is maar een idee, hoor, Robin.

Mvg
Bob
 

Posted Thu 17 Jun 10 @ 8:59 pm
ja , bedankt ik denk als ik zekerder ben alles goed meevalt , ik heb ook een schriftje met alle goede nummers bekende classics , daar kijk ik geregeld in . Ik denk dat men probleem ook is dat ik met een laptop werk en daar kan zoveel muziek op , allemaal in gengre's gezet .
Terwijl als ik met cd's werk de hoesjes allemaal kan afgaan en de cd's ken ik beter als al men liedjes op laptop. kan er iemand niet misschien niet een klein setje all-round me doormailen . Voor de overgangen eens te vergelijken ik denk dat ik echt teveel kijk om te beatmatchen , maar dit gaat weinig bij all-round .

groeten robin
 

Posted Fri 18 Jun 10 @ 8:22 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
????
Je hebt het al in genre's gezet.......
Dan heb je het toch al (nagenoeg) voor elkaar ???!!!
Een all-round feest wil mij zeggen dat je "ongeveer alles" kunt draaien, maar wissel dat wel regelmatig af én kijk HOE de mensen reageren.
Het ene feest is het andere niet, maar enige kennis van nummers die zeker "inslaan" is toch wel nodig.
Zet die nummers dan in je schrift.

Wat lijsten betreft:
Wat ik allemaal afspeel, hoeft bij jou "niet te werken"....
 

Posted Fri 18 Jun 10 @ 4:09 pm
Leonneke... Je denkt teveel na!

Doe dat denken voor het feestje... maak een selectie van 80 toppers uit je collectie, beperkt je tot die nummers. Draai één genre tot je ziet dat er behoefte is aan iets anders. Dus maak je blokken niet te kort. Focus niet teveel op acrobatiek, draai gewoon lekker plaatjes al is het back to back en als het je losser maakt, neem dat biertje.

Als je eenmaal iets zekerder bent, beatmix eens een paar nummers, maar dat is niet het belangrijkste.
 

Posted Thu 24 Jan 13 @ 3:17 pm
Jan, ik denk dat'ie na 2,5 jaar z'n draai wel heeft gevonden..... :p
 

Posted Thu 24 Jan 13 @ 3:58 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Die mensen van dat feest gaan inmiddels scheiden....
 

Posted Fri 25 Jan 13 @ 2:24 am
William.......

 

Posted Fri 25 Jan 13 @ 3:43 am


(Old topics and forums are automatically closed)