Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Zoekfunctie levert corrupte files op

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ENFJPRO InfinityMember since 2007
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc gekocht en heb alles netjes geïnstalleerd: VDJ (versie 6.1) werkt perfect in combinatie met mijn MK2-console. Ook de database heb ik verhuisd en de tags worden zonder problemen ingelezen (alle BPM's worden aangegeven). Hét probleem waar ik mee zit is de zoekfunctie: als ik een nummer zoek wordt de lijst weergegeven. Als ik een nummer naar een deck sleep krijg ik vaak een ERROR-melding (nummer is corrupt). Als ik het nummer onder de zoekfunctie van Windows zoek kom ik uit op een corrupte file maar ik vind tevens het juiste en werkende nummer: dit geeft VDJ echter niet weer.
Bij het kopiëren van de MP3-map heb ik geen melding gekregen dat een nummer beschadigd zou zijn. Toch zijn er best wat nummers corrupt en vindt VDJ niet de goed werkende versie. Het probleem van de corrupte files kan ik zelf oplossen door deze op te zoeken en te verwijderen. Het niet kunnen vinden van nummers onder de zoekfunctie van VDJ is me een raadsel. Iemand een idee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Patrick
 

Posted Wed 16 Jun 10 @ 5:25 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Ben je zeker dat je de mp3's onder dezelfde directory hebt geplaatst zoals daarvoor. Daar ligt het probleem misschien.

Indien deze verschillend is, de database (xml-file) editeren via een eenvoudige editor en de oude directory overal vervangen door de nieuwe. Misschien is het probleem dan opgelost. (wel eerst een backup nemen)
 

Posted Wed 16 Jun 10 @ 8:08 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dit heeft dus echt te maken met een "foute database".
Ik herken het probleem, doordat ik VDJ op twee van mijn computers heb: Mijn thuis PC en mijn laptop.
Al mijn nummers staan op mijn thuis PC en deze back-up ik naar mijn externe harde schijf, die ik aan mijn laptop hang wannneer ik ergens een feest heb.
De database staat dus ook op de externe harde schijf, maar deze wordt dus aangepast wanneer ik 'm weer aan mijn thuis PC hang....
Kun je het nog volgen ????

In principe heb ik dus één database voor twee computers waarop NIET dezelfde nummers staan, doordat ik steeds nieuwe nummers toevoeg op mijn thuis PC.
 

Posted Thu 17 Jun 10 @ 3:59 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Kopieer je de database misschien ?

Er zijn namelijk 2 databases als je de externe HD aansluit op je PC thuis. Deze op de C-schijf waar alles in staat wat op je C staat, en deze in de root op je externe HD die alles bevat van de externe HD.
Als je deze dus gewoon kopieerd, liggen de verwijzingen verkeerd.
 

Posted Fri 18 Jun 10 @ 3:45 am


(Old topics and forums are automatically closed)