Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Premium account

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Waarom moet je nu premium account hebben als je wilt luisteren via internet netsearch?

Want ik ga geen 8 euro betalen. ik vind dit wel ene beetje afzetterij maar goed dat is mijn mening

MVG Pascal
 

Posted Wed 09 Jun 10 @ 11:30 am
Ik zou het wel eens fijn vinden als iemand me uit zou leggen waarom hij of zij netsearch wil hebben.
Zijn de vele duizenden songs die je ongetwijfeld in je muziek files hebt, niet genoeg?
Kun je niet dat wat je niet hebt, de volgende dag kopen?
Persoonlijk word ik soms gek gemaakt met verzoekjes voor liedjes die ik wél heb, laat staan dat ik in de stressige drukte ook nog eens naar onbekende nummers op het Net ga zoeken.
Klinkt een beetje naar masochisme!
 

Posted Wed 09 Jun 10 @ 1:47 pm
Hoi, Pascal,
FFies wat dingen in perspectief: Je betaalt geen 8,- Eurootjes om te luisteren, maar om die nummers te gebruiken. Ze worden dus opgeslagen in de cache waardoor je ze later ook nog kan draaien. Zolang je de maandelijkse centjes afdraagt kun je ze ook blijven gebruiken. Zie het als het "huren" van de muziek. De rechten van die muziek worden door GrooveShark afgedragen aan de artiesten.
Voor die E 8,- kun je ook nog eens binnenhalen wat je wilt.
OK, netSearch was gratis, maar Atomix is op de vingers getikt voor het feit dat er muziek kon worden binnengehaald waarover geen rechten werden betaald (o.a. Youtube) je ziet bij Youtube dan ook steeds vaker dat muziek bij filmpjes wordt verwijderd, omdat geen toestemming is gegeven door de rechthebbende.
Ik zie je nog niet voor dit geld onbeperkt muziek in de winkel halen. Zo bekeken is het een schijntje en absoluut geen afzetterij. En dat is dan mijn mening. ;-)
Tot slot: Je bent nergens verplicht een Premium Account te nemen. In die keuze ben je volledig vrij.


@ Bob: tijd voor een DJ?
 

Posted Wed 09 Jun 10 @ 7:30 pm
Martin FourS wrote :
@ Bob: tijd voor een DJ?


Nou, Martin, ik heb veel te veel lol zo -- ondanks m'n gezijk over de gasten en hun verzoekjes. Het hoort er allemaal bij.

Mijn vraag was eigenlijk wat het nut van Netsearch is terwijl je staat te draaien. Op het eerste gezicht lijkt het me je dj leven moeilijker te maken dan nodig is. Als je een nummer niet hebt, of gewoon niet wilt draaien, kun je zeggen, "Heb ik niet."
Als de mensen weten, of dénken, dat je Netsearch hebt, zijn ze helemaal net meer van je draaitafels weg te slaan.
En in een volle tent is dat nogal lastig.

Keep smiling!


 

Posted Wed 09 Jun 10 @ 9:12 pm
tja, de hele opzet van grooveshark/netsearch is natuurlijk dat je nooit meer hoeft te zeggen "heb ik niet" waardoor je iedereen tevreden kunt houden.
gevaar is natuurlijk dat je een setje club wilt draaien en eindigd met andre hazes. het is wel handig voor jezelf als je denkt, "dat nummer zou nu goed passen" en je hebt die net niet bij je, maarja je kunt ook niet alles hebben.

ik ben het met martin eens, het is geen afzetterij, als computergebruiker is het bijna normaal geworden om "gratis" aan muziek te kunnen komen, moet er ineens voor betaald gaan worden dan is de teleurstelling groot en krijgen we commentaar zoals hierboven. vergeet niet dat vdj een programma is gemaakt voor dj's en dat zijn over het algemeen mensen die hun geld verdienen met muziek, muziek van anderen. het is niet meer dan logisch dat daarvoor betaald moet worden. voorheen werden open bronnen gebruikt voor het binnenhalen van muziek, nu komt de muziek uit een daadwerkelijke database. en vergeet niet, nu werkt het ook daadwerkelijk, terwijl de oude netsearch niet zo betrouwbaar was.
 

Posted Thu 10 Jun 10 @ 2:44 am
 

Posted Sun 18 Mar 12 @ 4:12 am


(Old topics and forums are automatically closed)