Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Uitschakelen van niet-gebruikte componenten op je PC

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Op het General Discussion-forum kwam ik de volgende post tegen van haZord, even vrij vertaald naar NL:

Ik weet dat velen onder ons hun draadloze netwerkkaart uitschakelen vanwege de problemen die ze kunnen veroorzaken.
Ik heb een stop/startscript gemaakt waarmee ik alle interne apparaten kan uitschakelen tijdens een gig door " devcon" te gebruiken.

Alle info is hier te vinden incl de downloadlink voor het programmaatje:
http://support.microsoft.com/kb/311272 (Bij mij is het meteen in het nederlands :-) )

Dit is het script dat ik heb gemaakt voor mijn machine (is een simpele batchfile (.bat), bv allesuit.bat)

echo Killing The Wired Network Card
c:\winddk\7600.16385.1\Tools\devcon\amd64\devcon disable PCI\VEN_1969*
echo Killing The Wireless Network Card
c:\winddk\7600.16385.1\Tools\devcon\amd64\devcon disable PCI\VEN_168*
echo Killing The WebCam
c:\winddk\7600.16385.1\Tools\devcon\amd64\devcon disable USB\VID_04F2*
echo Killing On Board Sound Card
c:\winddk\7600.16385.1\Tools\devcon\amd64\devcon disable HDAUDIO\FUNC_01*
pause

Als je in dit script alle " disable" vervangt door " enable" en dit opslaat onder een andere naam (allesaan.bat?) kun je met een simpele dubbelklik alles weer inschakelen.


Ik heb het nog niet geprobeerd, ga ik zeker eens doen. Ook omdat er hier regelmatig posts opduiken over apparaten die dwars liggen, zeker de moeite waard om er eens in te duiken.

Overigens kwam ik in de post van haZord ook nog een melding tegen van iemand die met het SC-commando services uitschakelde. Daar ben ik zelf wat voorzichtiger mee, maar dat wil ik ook nog wel eens bekijken.

Tot slot: Link naar het oorspronkelijke topic: http://www.virtualdj.com/forums/129063/General_Discussion/Disabling_Devices_(_Automated____-))_.html
 

Posted Sun 23 May 10 @ 6:49 am
beetje late reactie maar toch......

services kan je heel makkelijk uitschakelen voor 1 maal of permanent.
onder start typ je bij uitvoeren: services.msc

er opent nu een nieuw venster met alle services op je pc, daarachter staat of deze automatisch handmatig of uit staat.
zet de service op disable, klik op stop, klik op apply, klik op ok. de service is nu permanent uitgeschakeld.
klik alleen op stop om de service uit te schakelen tot windows wordt herstart of tot er weer op start wordt geklikt.

Op internet staan hele lijsten met services, hun functie en of ze uit kunnen.
let wel dat sommige services niet zonder andere kunnen.
services als de firewall, security center, defender, superfetch en defragmenter gaan bij mij standaard al uit want ik gebruik die software niet.

en als je dan toch bezig bent kijk dan ook even onder start uitvoeren , typ : msconfig, klik op startup en kijk welke \"nutteloze\" software automatisch wordt opgestart in de achtergrond. uitvinken welke niet nodig zijn.
 

Posted Sat 29 May 10 @ 4:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)