Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vraagje over een opgenomen mix

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

de_lesPRO InfinityMember since 2010
hey peeps,hier ben ik weer met een vraagje(ja na maanden leer ik nog elke dag bij^^)

bon..

ik heb al enkele mixjes opgenomen,en telkens als ik de mix beluister is er mixtechnisch niets aan de hand,maar...

in de overgangen hoor je duidelijk dat de muziek iets luider speelt,en eens ingemixt is het weer op het normaal volume(is ook niet altijd zo,5 op de 10 nummers laat ons zeggen).
kun je hier iets aan doen?want het probleem beperkt zich niet enkel tot vdj volgens mij,maar een vriend die met tabletops en cd's werkt heeft hetzelfde(alhoewel het voor hem geen probleem is^^)

mvg
 

Posted Fri 21 May 10 @ 3:29 pm
Hoi,

ik herken het probleem, dat doet zich ook wel eens voor als je draait zonder op te nemen.
Ik denk dat VDJ staat ingesteld op "Autogain" en dat je nummer nog niet helemaal is ingeladen op het moment van starten. Je hebt een paar opties:

1- Zet AutoGain uit. Nadeel is, dat het volumeverschil in de nummers niet meer wordt opgevangen door VDJ.
2- Wacht met inmixen totdat het nummer helemaal is ingeladen. AutoGain doet namelijk dan pas z'n werk.
3- Selecteer in de browser de map waarin de nummers staan en klik met je rechter muisknop. Kies dan "Scan for BPM's" en (dat gaat niet tegelijk, dus daarna) "Scan for tags". LET OP: doe dit 's nachts o.i.d. want het kost (afhankelijk van het aantal nummers in de map/op de schijf) erg veel tijd.

De laatste stap zal ik even uitleggen: Als de database nog niet is aangevuld met alle info van de te draaien nummers, wordt de missende info uit het nummer gehaald tijdens het laden. Bij "Scan for BPM's" worden de BPM's van elk nummer geanalyseerd en in de database bijgeschreven, bij "Scan for tags" gebeurt dat uiteraard voor de ID-tags van de nummers.
Als dit nog niet eerder is gedaan, wordt dat. zoals eerder gezegd, tijdens het laden van het nummer gedaan, wat dus tijd kost. Door je schijf met muziek nu vooraf te scannen, wordt het nummer tijdens het werken veel sneller geladen. AutoGain krijgt dan, voordat je het nummer start, de tijd om zich in te stellen en zo kun je het oorspronkelijke probleem ook omzeilen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes,
Martin.
 

Posted Fri 21 May 10 @ 3:50 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
hoi martin,thanks voor de remply :)

autogain staat indd ingesteld,en ik wacht altijd tot het nummer geladen is...

overigens,heeeeel mijn muziek database is gescanned(maar niet voor tags,aangezien ik er zelf comments bij zet^^)en neemt indd toch een uurtje of 2 in beslag:P

maar bon,is nu ook geen verschrikkelijk probleem,de meeste mensen naar wie ik de mix heb gestuurd merkten er zelfs niks van :)
vroeg me enkel af wat het juist inhield.

mvg
 

Posted Sat 22 May 10 @ 4:10 am


(Old topics and forums are automatically closed)