Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Ik zoek een goede laptop

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Luyten1Home userMember since 2010
hallo iedereen.

de titel spreekt voor zich.

ik zoek een goede laptop om muziek te spelen (uiteraard om te versterken) en ik zou een zeer goede kwaliteit van geluid willen.

verder moet hij natuurlijk kunnen internetten enz. maar geen zware games ofzo.

en euhm... mijn budget ligt zeer laag...

mijn budget is namelijk 400 euro.

is er iemand die mij raad kan geven of een goede laptop weet?
 

Posted Tue 18 May 10 @ 1:02 pm
Voor 399,00 heeft Media Markt een Acer in de aanbieding. Dat is een goed merk.
Of die aanbieding ook voor Belgie geldt, weet ik niet.
Overigens, met dat budget van jou van 400 € kun je sowieso alleen bij Media Markt wat vinden, dacht ik.
 

Posted Tue 18 May 10 @ 6:33 pm
 

Posted Wed 19 May 10 @ 3:08 am
Luyten1Home userMember since 2010
 

Posted Wed 19 May 10 @ 7:15 am
ja, de maya is een hele goede kaart,

maare, wordt het niet eens tijd dat je vdj gaat registreren?of heb je het niet?
 

Posted Wed 19 May 10 @ 12:22 pm
Luyten1Home userMember since 2010
hoe bedoel je registreren??

en eigenlijk heb ik het nog niet... nog wat sparen hé :)
 

Posted Wed 19 May 10 @ 3:00 pm
Als je budget het eigenlijk niet toelaat, kun je het www eens afspeuren naar zaken die "refurbished" computers verkopen. Je koopt dan een tweedehands die schoongemaakt, nagelopen en vers geïnstalleerd is. Voorbeeldje: www.pc4everyone.nl
Heb er zelf nooit iets gekocht, maar kan me indenken dat het voor de instappers een oplossing is.
 

Posted Wed 19 May 10 @ 4:40 pm
Luyten1 wrote :
hoe bedoel je registreren??


Wat Watereus bedoelt is dat dit een Virtual DJ Forum is voor disc jockeys die VDJ gebruiken.
Als je Virtual DJ hebt gekocht, in welke versie dan ook, krijg je een serial number dat je hier aangeeft.
Zo kunnen we allemaal zien dat je een geregistreerde en officiele user bent, en geen hacker-kraker-piraat, en is het voor ons plezieriger je met raad en daad bij te staan.
Aan de andere kant: we zijn allemaal ooit als "no-license-user" begonnen en daarom willen we best een beginnende DJ helpen. Maar dat houdt niet in dat we eeuwig doorgaan met een "no-license" bij te staan.
 

Posted Wed 19 May 10 @ 6:51 pm
Luyten1Home userMember since 2010
als ik virtual dj en internet en msn gelijk heb openstaan


hoeveel ram geheugen heb ik dan nodig?

(om te weten wa ik nodig heb van pc)
 

Posted Thu 20 May 10 @ 9:42 am
Zoals Bob hierboven al eens aangaf zijn de meeste Pro-users ook professioneel DJ. En die zetten nooit VDJ, internet en MSN open, omdat de PC, hoe zwaar ook, daar moeite mee krijgt.
Mijn suggestie is, dat je nu keuzes moet gaan maken: wil je een PC om mee te draaien (met VDJ) of internetten en MSN'en? VDJ gebruikt zelf redelijk wat processorkracht en je wilt absoluut niet dat er een ander pakket je processor nog eens extra belast. Je bent anders straks weer één van de velen die gaat roepen dat VDJ niet goed draait op z'n PC.

 

Posted Thu 20 May 10 @ 10:28 am
Luyten1Home userMember since 2010
oke dan, laat die msn en internet maat vallen...


maar hoeveel ram zou ik minstens moeten hebben (niet dat het niet zou werken)

alvast bedankt voor alle moeite!
 

Posted Thu 20 May 10 @ 10:32 am
Terug te vinden hier op de site:

PC Platform
Minimum system requirements:

* Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon™ XP
* 1024x768 SVGA video
* DirectX compatible soundcard
* 512MB RAM
* 20MB free on the hard drive

RECOMENDED system requirements:

* Intel® Core™ 2 or AMD Athlon™ X2
* 1024x768 SVGA video
* Multi-channel DirectX compatible soundcard
* 1024MB RAM
* 30MB free on the hard drive

Additional requirements for Video mixing:

* 2048MB (2GB) RAM
* ATI™ or NVIDIA® video card w/256MB of Dedicated DDR3 RAM
* Video card must support dual-screen output

Eigenlijk alles wat je wilde weten.
 

Posted Thu 20 May 10 @ 12:25 pm
Luyten1Home userMember since 2010
als ik dan een laptop koop van 2gb ram

werkt virtual dj dan fatsoenlijk?
 

Posted Sat 22 May 10 @ 2:42 pm
Hierboven staat duidelijk aangegeven dat 1 giga RAM aan te raden is voor regulier gebruik en voor videogebruik heb je 2 gigs nodig.
Dat beantwoord je vraag.
Lees je daar overheen, ben je dyslectisch of zie je gewoon graag je naam in print?
 

Posted Sat 22 May 10 @ 10:47 pm
[NEGEERMODUS OFF]
Waarom ik hier niet op wilde reageren is het volgende: Als je een laptop koopt met een processor met lagere specificaties dan aangegeven helpt 2 GB geheugen ook niet meer. VDJ draait dan niet lekker en wij krijgen het op ons brood want "jullie hebben gezegd dat het genoeg is!".
De systeemvereisten staan in het overzicht. Koop je een laptop die lagere spec's heeft, dan doe je dat op eigen risico.
Voldoet de rest aan de spec's dan is 2 GB genoeg. Het geeft je de ruimte om met andere skins te werken. Sommige zijn namelijk nogal processor- en geheugenintensief.
 

Posted Sun 23 May 10 @ 5:05 am
Martin FourS wrote :
[NEGEERMODUS OFF]
. Het geeft je de ruimte om met andere skins te werken. Sommige zijn namelijk nogal processor- en geheugenintensief.


dat komt omdat de resolutie van de skin niet overeenkomt met de resolutie van je scherm op dat moment.
bijvoorbeeld windows draait op 1900x1220, maar de skin is 1600x1200. vdj gebruikt dan de processor om het beeld op te rekken.
gebruikaltijd een skin diezelfde resolutie heeft als je computer om zo min mogelijk cpu gebruik te hebben.

een laptop kopen is een persoonlijk iets, niemand kan in je budget kijken of zien wat je er allemaal mee wilt doen.
martin heeft netjes de vdj specs voor je getoond, je zult nu zelf op internet moeten gaan kijken wat bij jou past.

succes
 

Posted Mon 24 May 10 @ 12:58 pm
s.waterreus wrote :
.....Dat komt omdat de resolutie van de skin niet overeenkomt met de resolutie van je scherm op dat moment.


Nog een reden waar regelmatig voor wordt gewaarschuwd: De roterende platters in een skin. Dit wordt meestal opgelost met een draaiende streep, maar degene met draaiend vinyl doen best een aanslag op de resources. Daar ga ik dus met een boog omheen.
 

Posted Tue 25 May 10 @ 6:27 am


(Old topics and forums are automatically closed)