Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: led par 56

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoi,

Even een vraag ivm led par. Zijn er mensen die ervaring hebben met een led par 56 zoals die van showtec?
Is die kwaliteit wat goed voor live te gebruiken bij verjaardagsfuiven en bruiloften?

groeten
swento
 

Posted Tue 11 May 10 @ 2:46 pm
Hi Swento,
ik heb er vorig jaar 10 van gekocht, Showtec Par 56, silver, die het allemaal goed doen;
dan heb ik er voor kort een dozijn bij gekregen, deze keer Par 56 "kort, zwart" dat ik toch iets fijner vind staan in een disco.
Het voordeel is dat je ze als "vast" licht kunt gebruiken, kleur naar smaak instellen, b.v. boven de bar, kassa, ingang etc. en op andere plaatsen kun je ze d.m.v. de ingebouwde microfoon mee laten knipperen op de muziek.
Ik heb ze van bax-shop.nl (waar anders?) en kostten me 39,95.
Ben super tevreden met m'n koop en ben van plan zo succesievelijk al m'n oude PAR36's te vervangen door deze LEDs.

Succes
mvg
Bob
 

Posted Tue 11 May 10 @ 6:18 pm
Hoi, Swento,

Omdat je ergens moet beginnen ga ik mee in Bob z'n antwoord. Het is op zich geen slechte lamp en het feit dat je naadloos elke kleur kunt maken, is een belangrijk voordeel van zo'n LED-Par. Prettig is ook dat het stroomverbruik zo laag is, dat je het spul probleemloos op dezelfde groep kunt laten draaien als je geluid. Het enige (en wellicht grootste) nadeel van deze lampen is, dat je ab-so-luut niet de lichtopbrengst hebt, die je gewend bent of verwacht van een PAR 56 (niet voor dit geld). Voor mij is dat dan ook de reden geweest om (nog) niet over te stappen. (Ik gebruik nu MultiiPar's met halogeen van 525 Watt/stuk...)
Zolang je nog niet draait voor groepen van 200+ mensen, lijkt het me dat je goed kunt beginnen met de LED-Par's.
 

Posted Tue 11 May 10 @ 6:47 pm
Martin FourS wrote :
...............Ik gebruik nu MultiiPar's met halogeen van 525 Watt/stuk.................


Die gebruik ik als ik wil dat de mensen naar huis gaan............................lol


 

Posted Wed 12 May 10 @ 9:27 am
..... met kroeshaar.......
 

Posted Wed 12 May 10 @ 9:35 am
matti98PRO InfinityMember since 2008
ik he b er een van me pa gekrege hij doet het goed ik heb ook de short versie swart ik werk met adj mydmx
en het werkt prima
 

Posted Sat 15 May 10 @ 6:36 am


(Old topics and forums are automatically closed)