Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vreemde ruis

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hay iedereen!

Ongetwijfeld zal dit eerder besproken zijn, maar ik ben een leek dus ik weet niet goed wat de naam voor het volgende probleem is :P

Anyway: Ik gebruik virtual dj 5.1. Vooralsnog gebruik ik geen externe mixer, ik doe dus alles met VDJ. In de 1e deck draai ik een willekeurig nummer, ondertussen laat ik in deck 2 de volgende nummer om deze erin te kunne mixen. Uiteraard moet het geluid van deck 2 eruit dus ik schuif die balk helemaal naar beneden (de 2e verticale balken boven de crossfader). Maar terwijl ik dat doe hoor ik een vaag geruis/gekraak. Dit is alleen al schuif ik met de opties van de interne mixer. Al doe ik hetzelfde voor deck 1 dan gaat het geluid keurig harder of zachter, maar dan zonder dat geruis.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

vr.gr.!

EDIT: ik merk nu dat beide balken voor ruis zorgen! Zo ook de regelaars voor Bass, Mid & Tremble. Het lijkt er ook steeds meer op dat 'ie stottert.
 

Posted Wed 05 May 10 @ 9:04 am
misschien moet je geen illegale versie gebruiken
 

Posted Wed 05 May 10 @ 9:22 am
misschien moet je geen illegale versie gebruiken

Misschien moet jij je vooroordelen voor je houden? Het is een demoversie ..

Ik merk dat de Keylock van invloed is op de hoeveelheid ruis/stottering. Is dit logisch/ te verklaren?
 

Posted Wed 05 May 10 @ 9:27 am
Nou nou nou, met die toon geeft je helemaal niemand antwoord meer.
Je schrijft dat je versie 5.1 gebruikt.
En dat zou een demo moeten zijn?
Die versie is inmiddels 2 jaar oud en wordt als demo allang niet meer gebruikt.
Conclusie ligt voor de hand.
 

Posted Wed 05 May 10 @ 10:45 am
Ik heb deze demo van een neefje gehad en vanaf een cd geinstaleerd. Ik ben de jongste niet meer maar dat mixen wat mn kids doen lijkt me wel grappig. Of het een illegale versie is oid, ik heb geen idee. Op de cd staat alleen virtual DJ demo 5.1. Ben verder een redelijke leek op computergebied dus de beschuldigingen op mijn adres zijn naar mijn mening onterecht. Graag zou ik nog een inhoudelijke reactie ontvangen.
 

Posted Wed 05 May 10 @ 11:00 am
Hi,

op de hoes van de CD staat een serienummer. Als je dat invoert bij My Profile, weet je vlug genoeg of je legaal bezig bent of niet: Is hij ooit geregistreerd door je neef, dan krijg je een melding dat het registratienummer al in gebruik is en dus niet gebruikt mag worden. Dit verder terzijde....

Je gaf aan dat het blijkbaar te maken had met je Keylock. Dit doet niets als je pitch op nul staat. (0 %) Heb je die ruis dan ook? Keylock vraagt best wat van je computer(hij moet de toonsoort van de muziek intact houden, terwijl het tempo verandert) en in principe kun je best zonder werken als je niet of niet teveel pitch verandert terwijl dat nummer live is.

Een andere optie is de crossfader te gebruiken (de horizontale schuif tussen de 2 decks in) Werkt ook nog eens makkelijker.

Laatste vraagje: Heb je VDJ alleen draaien of lopen er nog andere programma's mee? Probeer alles zoveel mogelijk af te sluiten zodat de processor zich alleen met VDJ hoeft bezig te houden.

Martin.
 

Posted Wed 05 May 10 @ 7:00 pm


(Old topics and forums are automatically closed)