Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: hulp nodig voor nieuwe laptop - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

dit weekend is men 6jaar oude medion gesneuveld . Nu zou ik graag een zeer goede stabiele laptop kopen voor virtual dj zowel muziek als video mixen . Wie kan je me helpen iemand zeer goede ervaringen mee . Mac vind ik beetje te duur .

Ik stuur er ook men denon mee aan dn-s1200

En zou liefst 500gb harde schijf hebben

groeten
 

Posted Mon 03 May 10 @ 4:18 pm
Toevallig was ik gisteren ook aan een nieuwe laptop toe. Nu zweer ik zelf bij Packard Bell - misschien is de naam niet zo "flashy" als Acer, Asus of Sony, maar als werkpaard zijn ze -- volgens mij dan -- onverslaanbaar. Vooral zijn ze bij nieuwkoop makkelijk te instaleren. Ze zijn betrouwbaar en m'n eerste PB gaat nu z'n 4e jaar in en draait nog steeds 24/7 gedurende het seizoen. Dat wil wat zeggen: Acer en Sony kon ik na drie jaar weggooien.
Ik heb gisteren een "eenvoudige" Packard Bell gekocht, voor 499 € in de Media Markt, sterk genoeg voor alleen muziek en geen verdere tierelantijntjes. 4 G Ram, Intel dual Core, 320 Gigas HD. Voor 200 € meer heb je een PB met 500 G HD en de nieuwe Intel i5 die dus voor jouw videos uitermate geschikt zou moeten zijn.
Het is maar een kommentaar en, of course, uitsluitend mijn eigen mening. Ongetwijfeld zullen Waterreus en Martin meer adviesen voor je hebben.

Mvg
Bob
 

Posted Tue 04 May 10 @ 4:52 am
uiteraard bob,
voor het gebruik van video mixen is het belangrijk dat je een laptop aanschaft met een snelle processor, voor video mixen moeten namelijk 2 bronnen gelijkertijd gedecodeerd worden. zoals bob al aangaf een i5 minimaal,500 gb op een laptop is niet zo'n probleem meer, maar als je echt snel wilt kunnen werken raad ik je een laptop aan waar nog een 2e hdd bij geplaatst kan worden. op die plek moet dan een ssd hdd komen zoals de ocz vertex turbo, deze hebben geen bewegende delen, zijn zeer zuinig in gebruik en kunnen tegen een behoorlijke stoot, hierdoor wordt de laptop ook meteen een stuk stabieler. zet windows op deze drive.gebruik de andere voor opslag.
ik heb nu zelf een acer, maar ben daar niet zo blij mee, de bouwkwalitiet is niet goed. het toetsenbord slaat soms toetsen over en er zit een soort media gedeelte op om vooruit en terug te spoelen enzo en daar kwam het plaatje binnen 2 weken al van los.ook de chips die worden gebruikt voor oa bluetooth en dat soort diengen zijn vaak van onbekende fabrikanten die slechte driver support hebben. mijn vorige toshiba was wel een superdegelijke laptop, maar in verhouding wel iets duurder.

kijk eens bij alternate.nl die heeft vaak scherpe prijzen.
 

Posted Tue 04 May 10 @ 6:05 am
alvast bedankt voor de reactie's . Waterreus zou je me wat merken kunnen geven met laptops die zo een video kaart hebben en zo een losse hd want ik ken echt niks van computers ( kwa hardware enzo) . Maar ik wil vooral een betrouwbare stabiele laptop .

Met men medion had ik ook niet te klagen maar die had ik 6jaar geleden gekocht in de aldi en dat was toen eigenlijk al geen zware "notebook" amper 60Gb hd :(

ik zou graag alles nu doen met 1laptop video's afspelen muziek mixen powerpoint presentie laten zien terwijl ik vdj aan het draaien ben ,...


groeten
 

Posted Tue 04 May 10 @ 6:27 am
het gaat niet zozeer om de videokaart, alswel het rekenvermogen van de cpu om de videodata om te zetten naar beeld (decoderen)
zo'n ssd hdd koop je los en monteer je zelf, of laat je doen door de winkelier.
het uitzoeken van een laptop blijft een persoonlijke zaak, omdat er zo veel merken types en configuraties zijn.
ik kan ook niet in jouw portemonnee kijken.
ik zou zelf iets kopen met een i7 processor, 4gb geheugen en een zo'n groot mogelijke schijf met een extra plek voor uitbreiding.

misschien is dit iets voor je

http://www.alternate.nl/html/product/Notebooks_Intel(R)/Hewlett-Packard/ProBook_6540b_notebook_pc_(WD685ET)/-1084404/?tn=BUILDERS&l1=Notebooks&l2=Alle+Notebooks

of als je meer te besteden hebt dit
http://www.alternate.nl/html/product/Notebooks_Intel(R)/Asus/N71JQ-TY002X/-1084401/?tn=BUILDERS&l1=Notebooks&l2=Alle+Notebooks

en als je rijk bent misschien zo iets
http://www.alternate.nl/html/product/Notebooks_Intel(R)/Toshiba/Qosmio_X500-11Z/-1083570/?tn=BUILDERS&l1=Notebooks&l2=Alle+Notebooks&l3=Asus+N71JQ-TY002X
 

Posted Tue 04 May 10 @ 7:43 am
bedankt nu weet ik ongeveer naar wat ik moet zoeken , maar zo een apparte ssd hdd hardeschijf hoe weet je dat een laptop dat heeft?
en die 2laptop asus is wel een mooi ding , maar 17inch is dat niet wat groot om te draaien , ik zet de laptop in het midden voor men versterker en dat was een 15,3 inch , dat was ideaal


groeten
 

Posted Tue 04 May 10 @ 4:20 pm
je kan zien of er een ssd in zit als dat erbij staat, die laatse laptop heeft er al in zitten, formaat van je scherm is puur smaak
ik heb zelf een 19 inch scherm op mijn laptop zitten, lekker groot, heb ik ook geen lampje meer nodig, er komt toch zat licht van het scherm
 

Posted Tue 04 May 10 @ 5:01 pm
ik denk dat het een asus of packerd bell gaat worden groeten
 

Posted Wed 05 May 10 @ 3:38 pm
succes ermee, laat even weten wat het wordt, ik ben benieuwd

 

Posted Wed 05 May 10 @ 6:54 pm
Ik ben er mee gestopt om de juiste laptop te vinden.
Heb 4 verschillende nieuwe en oude laptops geprobeerd maar geen van allen deed het goed met de Hercules RMX en Virtual DJ.
De volgende zijn bij mij al uitgesloten
de MSI CR620
de DELL VOSTRO 5700
de ASUS F5
en een oude AMD DELL waar ik het model niet meer van weet.

Allen gaven exact hetzelfde probleem, plopjes en gehakkel.
 

Posted Thu 06 May 10 @ 1:09 am
Dit lijken me nu niet echt merken c.q. modellen die ik m'n vrienden zou aanbevelen.
Ik heb nooit last van plopjes en gehakkel, maar werk dan ook niet met Hercules. En heb uiteraard Pro.
Als het gaat om prijs vs qualiteit, plus het gemak van instaleren en niet-te-vergeten levensduur, dan zweer ik toch echt bij Packard Bell. Als regel is PB 100 € goedkoper bij dezelfde prestaties en gaat minstens een jaar langer mee dan b.v. Acer ("bomen en planten" op m'n scherm na 3 jaar) en Sony (helemaal geen scherm meer na 3 jaar!).

Have a nice day!
 

Posted Thu 06 May 10 @ 3:12 am
hey bob vind je asus en hp geen goed merk ? Ik vind bij packerd bell niet echt een laptop met goede prestatie's , browser is redelijk onduidelijk .

Juist na een computerwinkel geweest hij raad me de : samsung r780-JS02 of de asus N61-JV-JX002V

ik weet het echt niet meer pffff hp ziet er goed uit kwa prestatie


groeten
 

Posted Thu 06 May 10 @ 5:41 am
Ja, je vraagt wat en weg is het bos.......
Iedereen heeft zijn eigen ervaringen met de diverse merken. Anders dan Bob komt er bij mij geen Packard Bell in huis, maar (hoe tevreden ik er ook mee ben) een ander schiet HP weer af.
Lees je ook eens in op het Engelstalige forum. Er zijn (juist met nieuwere PC's) regelmatig problemen gemeld met video. Dit lijkt tot dusver te maken te hebben met de nieuwere modellen videokaarten, waar de oudere juist beter blijken. Misschien dat je daar ook de nodige info uit kunt halen.

Nieuwe PC's worden veelal gekocht gebaseerd op eerdere gebruikerservaringen en die zijn net zo divers als mensen ;)

Succes.
Martin.
 

Posted Thu 06 May 10 @ 6:27 am
leonneke wrote :
hey bob vind je asus en hp geen goed merk ? groeten


Asus is een heel goed merk dat zich alleen op computers concentreert (zo ver ik weet. Iemand zal er nu wel weer tussen vonken dat ze ook broodroosters maken of uitlaatpjpen aan Ferrari leveren).
HP zou ik persoonlijk niet nemen - die maken goede printers, maar voor computers werken ze samen met Compaq en dat klinkt zo naar playmobiel.
Maar goed, hier denkt Martin weer anders over.
Samsung is natuurlijk een wereldmerk, maar, net zoals Sony, zijn ze TV gericht. Zo gauw je wat anders van hen koopt, moet je uitkijken. Mijn ervaringen met de Sony Vaio zijn niet de beste. Hetzelfde geldt voor 2 ijskasten van Samsung (niet lachen!)
Die Samsung R780 ziet er goed uit, met een schittrende NVIDIA kaart.
Die Asus lijkt me erg prijzig................
 

Posted Thu 06 May 10 @ 9:20 am
matti98PRO InfinityMember since 2008
bij hardwareinfo.nl ku n je wel om advies vragen bij een forum als dat ook niet lukt dan weet ik het ook nie meer (denk ik )
 

Posted Fri 07 May 10 @ 9:12 am
matti98PRO InfinityMember since 2008
i kwerk met acer soms een acer aspire 5600 (windows xp) en ik denk 15,3 inch ook werk ik soms met een acer aspire 8930 g deze laptop vind ik echt de beste van de twee hij is 17,nogwat inch en heeft bleuray en dobly home theater sound ook heeft hij een mooie vollume regeling (windows vista)
dit is de acer aprie 8930 g dit is de acer aspire 5600
 

Posted Fri 07 May 10 @ 9:24 am
En hoe zit het nu eigenlijk met de geluidskaart , ik gebruik bij men oude laptop de maya usb . Maar is het niet beter dat ik een goede interne geluidskaart bij men laptop koop en dan de maya weg laten . Ik zit wel met een extern mengpaneel dus moet 2kanalen appart op dit mengpaneel krijgen en ook de samples . Hoe doen jullie dit BOb en Waterreus .

Ja sorry voor de vele vragen , maar het is een dure keuze en ik wil een aantal jaartjes (hopelijk zonder problemen) en ik heb me altijd voor geholpen met men oude medion en voor video de laptop van men vriendin een acer . MAAR dat was altijd zweten heb redelijk veel problemen gehad , tijdens draaien .

Groeten
 

Posted Sun 09 May 10 @ 6:01 am
Mijn 2 centen: Blijf bij de maya. De interne geluidskaarten kunnen in vrijwel geen geval de Maya bijhouden v.w.b. kwaliteit. Je bent trouwens
altijd flexibeler met een externe kaart. Tot slot zijn de 3,5 mm jackaansluitingen kwetsbaarder en dus eerder stuk.
 

Posted Sun 09 May 10 @ 7:59 am
Martin heeft gelijk, Robin. Ik zou in ieder geval bij een external soundcard blijven, zeker als je gewend bent met die Maya te werken.
Ik zelf gebruik Creative Soundblasters, direct naar het mengpaneel.
Maar goed, ik draai/werk heel anders dan jij. Bij mij gaat het eerder om de qualiteit van het geluid!

Succes er mee,
Mvg
 

Posted Sun 09 May 10 @ 1:59 pm
wat martin zegt klopt als een bus, de interne geluidskaart van een laptop is vaak een heel standaard ac97 geluidschipje van realtek ofzo.
je moet daar niet te veel van verwachten. de maya is zeker wel een goede geluidskaart, lekker blijven gebruiken
 

Posted Wed 12 May 10 @ 2:12 am
91%