Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Exterene Geluidskaart

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

olitjeHome userMember since 2009
Hello Guys!

Ik heb een Laptop waarop ik mijn Hercules Dj Control mp3 heb staan.

Maar ik zou graag mijn muziek willen voorbeluisteren. Je hebt daarvoor toch een externe geluidskaart met usb nodig hé?
Lukt dat dan meteen als je de hoofdtelefoon aan de geluidskaart bevestigd? Kan je dan al meteen voorbeluisteren of moet er nog zaken aangepast worden?

Groetjz!
 

Posted Tue 27 Apr 10 @ 4:50 pm
olitjeHome userMember since 2009
Gohja,,

Heb een externe geluidskaart gekocht. En natuurlijk werkt hij niet.

Ik heb in de andere topics gekeken maar vind echt geen antwoorden.

Ik heb dus een gewone simpele Controle Mp3 Hercules en 3 uitgangen op mijn laptop. Sinds vandaag heb ik nu ook een exterene geluidskaart met 6uitgangen (headphones, line-in, front, surround, center bass, back). Die geluidskaart is 3.1, 5.1, 7.1

Wat zijn de stappen die ik nu moet volgen? Tmoet echt wel lukken, want kgeef Zaterdag een Party :p
 

Posted Wed 28 Apr 10 @ 8:28 am
eerst moet je de geluidskaart in wondows werkend krijgen, dus drivers installeren, de juiste kabels in de juiste pluggen stoppen en kijken of je een mp3tje in media player kan afspelen.
vervolgens ga je in vdj bij config de juiste kaart instellen bij de juiste uitgangen. bij voorbeeld speakers in de groene plug, koptelefoon in de zwarte plug dan wordt het speakers front speakers, headset rear speakers,
het moet kijken op zo iets als in dit topic wordt omschreven

http://www.virtualdj.com/forums/124616/Dutch_Forum/voorbeluisteren_op_pc.html?search=voorbeluisteren&page=1
 

Posted Wed 28 Apr 10 @ 12:15 pm
olitjeHome userMember since 2009
De externe geluidskaart installeren ging zonder problemen.
Dan ben ik naar de Sound Counf. van de Vdj gegeaan, maar daar kan je enkel een vakje rechts aanvinken: iets met "4.1 headphone"
Links staan er allemaal foto's (een rij) van Dj setjes met "Pro versie only" :s (kan nix aanklikken)

Help?
 

Posted Thu 29 Apr 10 @ 12:52 pm
Je hebt een consoleversie. Die ondersteunt geen extra geluidskaart. Als je op deze pagina kijkt http://www.virtualdj.com/products/comparison.html dan zie je dat onder de LE-versie bij Hardware Support er geen ondersteuning is van een externe mixer. Dat houdt dan weer in dat je niet meerdere uitgangen kunt gebruiken. En dat betekent dus weer dat een extra geluidskaart met jouw versie zinloos is.
Je kunt de koptelefoon (maar dat weet ik niet zeker, nooit een LE-versie gehad.....) proberen via de interne kaart van de laptop te gebruiken. Hoe je dat moet doen: Zie bovenstaande posts met de linkjes van s.waterreus.
 

Posted Thu 29 Apr 10 @ 1:17 pm
olitjeHome userMember since 2009
Pff,, kben echt geen Krak in al die zaken. Heb die Topic's allemaal doorzocht maar snap er echt nix van :(

Iemand anders die mij wegwijs wil en kan maken?
 

Posted Thu 29 Apr 10 @ 5:13 pm
Ik geloof dat er weinig wegwijs te maken is. Je hebt een heel eenvoudig consoletje dat niet door VDJ Limited Edition ondersteund wordt. Je zult moeten upgraden naar Pro - als dat je te duur wordt, draai zaterdagavond gewoon zonder voorbeluisteren.
a) Doe het op je gevoel: je kent je liedjes toch wel, weet meer of minder waar ze beginnen en waar je er mee moet ophouden?
b) Ik neem niet aan dat je 500 € voor die avond krijgt (want dan zou je Pro kunnen kopen) dus het geeft niet als je een foutje maakt. Je bent Gigi d'Agostino niet.
 

Posted Thu 29 Apr 10 @ 11:20 pm
Martin FourS wrote :
Je hebt een consoleversie. Die ondersteunt geen extra geluidskaart.



is dat wel zo martin, de controller die hij heeft heeft geen ingebouwde geluidskaart en is dus per definitie afhankelijk van een geluidskaart.
de 4.1 optie die in zijn le versie zit zou naar mijn idee gekoppeld kunnen worden aan zijn geluidskaart, ik denk alleen dat de verkeerde geluidskaart nu gekoppeld staat.
een externe mixer wordt volgens mij bedoeld een "echte mixer" zoals de djm 800 enzo, dat werkt niet. zeg maar bij sound config/ outputs /external mixer. die optie heb je niet.
ik kan me nog wel voorstellen dat je niet meerdere geluidskaarten tegelijkertijd kunt gebruiken. maar een 4.1 (externe) kaart is met deze controller een must, anders krijg je er nooit geluid uit.

en oli, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je er niets van snapt ligt dat met alle uitleg op dit forum meer aan jou dan aan de uitleg, met plaatjes en alles kan het niet veel duidelijker gemaakt worden.
plug je audioset in je geluidskaart en de koptelefoon ook, selecteer op welk kanaal de koptelefoon staat en waar de speakers zitten en klaar


 

Posted Fri 30 Apr 10 @ 4:30 am
Ik kan me wel vinden in je uitleg, Bas. De omschrijving in de productvergelijking is misschien te summier, waardoor de verkeerde indruk gewekt kan worden. Echter: de console is al een mixer op zich. Als je het vanuit dat oogpunt bekijkt, is een gescheiden out voor player 1 en 2 al wat overkill. Dat geldt dan ook voor een MIDI-compatible mixer: Wat je op de console kunt, kan dan OOK op de mixer (met evt. wat extra functies).

Ik gok voor nu dat Oli eerst z'n pijlen moet richten op de interne kaart. Krijgt hi dat werkend, dan kan hij altijd nog proberen om de externe kaart met de opgedane ervaring aan de praat te krijgen. De 4.1-kaart die hij nu vindt is waarschijnlijk idd de interne kaart. Dat zou moeten werken: 1 out voor het totaalgeluid en 1 out voor de koptelefoon.

@Oli: ik sluit me aan bij de rest. De uitleg is duidelijk genoeg. De laatste optie is dat er iemand bij je langskomt om de zaak in te stellen. Zo gek krijg je alleen niemand, denk ik (tenzij je m'n buurman bent........) Daarnaast heb je weer datzelfde probleem als je PC ooit crasht. Zelf doen werkt echt het beste.
Als laatste optie: Op de CD die je hebt gekregen staan ook Nederlandstalige handleidingen, van zowel de console als VDJ. kijk die eens na wat er over de instellingen terug te vinden is.
 

Posted Fri 30 Apr 10 @ 7:22 am
ik snap wat je bedoeld, maar denk alleen dat je professionele apparatuur inc midi vergelijkt met de hercules joysticks.de console is geen mixer, zonder vdj doet hij niets. hij heeft ook geen in en outputs, enkel een usb poort.
aan oli:
de console die je hebt bestuurt alleen het midi, dus klik je op je console, dan bestuur je een vdj knop.
het geluid dat er dan uit komt, komt niet uit de console maar uit een geluidskaart die aan vdj zit gekoppeld.
je zal ook met de le versie moeten instellen waar dat geluid uit moet komen, dit kan zowel een interne als externe geluidskaart zijn.
vdj ziet niet het verschil tussen een in of externe kaart, maar herkent alleen de driver van de kaart.
je hoeft dus simpelweg alleen maar de juiste kaart aan te geven en het werkt.

wil je het voor zaterdag nog werkend krijgen en je komt er niet uit met de le versie, gebruik dan de 20 dagen demo van de pro. je hebt dan nog meer setup mogelijkheden waarmee het zeker moet lukken.

ik wil best wel die spullen voor mensen instellen, moeten ze alleen naar mij toe komen :)

misschien zit er handel in
 

Posted Fri 30 Apr 10 @ 8:43 am


(Old topics and forums are automatically closed)