Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Radio Uitzenden

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey ik heb sinds kort ontdekt hoe ik via VDJ 5 kan radio uitzenden.
Ik kirjg dan een code bvb:http://71.165.82:8000/VirtualDJ.mp3
die geef ik dan door aan mensen met itunes en die geven het en en luistern er dan naar

maar is dit eigenlijk legaal om via VDJ een radiokanaal uit te zenden en dan op itunes uit te zenden
 

Posted Fri 23 Apr 10 @ 10:50 am
En ik maar roepen dat broadcasten met een LE-versie niet kan.........
Je bent de pineut, daar ga je nog een hoop vragen over krijgen :-)

Het is legaal, als je maar betaalt voor de rechten van de maker. Eigenlijk waar iedere DJ hier op het forum tegenaan loopt (alleen hebben wij de mazzel dat we vrijwel altijd op locaties draaien waar de verplichte bijdrage al wordt afgestaan door de locatie-eigenaar)
Voor hetgeen je af moet dragen als WWW-dj kun je hier terecht:
http://www.sena.nl/Gebruikersmuziek/Vergoedingen/Internet.aspx
Let wel op: je bent altijd traceerbaar via je IP-adres, dus het advies is om dit toch serieus te overwegen.
 

Posted Fri 23 Apr 10 @ 7:28 pm
Natuurlijk kan dat ! 2mogelijkheden :1,gebruik jou pc als server en dan heb je afhankelijk van jou internet verbinding een beperkt aantal luidteraars! 2,je gebruikt een externe server ! dan kan je een heelpak luisteraars aan!
 

Posted Sat 24 Apr 10 @ 1:32 pm
Hoi, Manslie,
Die snap ik. Waar iedereen tegenaan loopt is dat de link tussen VDJ en de serververbinding (Eigen server of extern) niet opgebouwd kon worden.
De broadcastmogelijkheden met een LE-versie zijn, zoals ze in de product-vergelijkingstabel staan, Limited. Ik heb alleen nog niet kunnen achterhalen wat er gelimiteerd is. Het gekke is alleen dat de vragen m.b.t. broadcasten alleen van LE-users komen en eigenlijk nooit van Pro-users.
Anydinges, back on topic?
 

Posted Sat 24 Apr 10 @ 7:52 pm
Martin FourS wrote :
..........Het gekke is alleen dat de vragen m.b.t. broadcasten alleen van LE-users komen en eigenlijk nooit van Pro-users.


Martin, pro-users hebben hette druk met "pro-using".............
Ze moeten draaien, de boel op stelten zetten en geld verdienen.
(Niet prutsen met radio broadcastjes Lol!)

 

Posted Sun 25 Apr 10 @ 7:10 am
AniminePRO InfinityMember since 2010
Bij Sabam valt die licentie voor webradio nog goed mee, iets van 110 euro per jaar, geldig vanaf moment van betaling. Dat geeft je recht op iets van 8 uur uitzending per dag, met max van 25 luisteraars. Alle benodigde formulieren zijn te vinden op de site van Sabam, staan in pdf. Uitprinten, invullen en betalen, simpel eigenlijk en voor dat beetje geld echt wel de moeite waard in geval je controle ooit zou krijgen.
 

Posted Mon 26 Apr 10 @ 2:29 pm
Ik heb weer zo lekker opgelet: Nu zie ik pas het Belgische vlaggetje......
Jammer dat ik m'n posts niet kan verwijderen.....

@Bob: Goeie foto in je avatar: je lijkt 10 jaar jonger..!! :-)
Je hebt in zoverre gelijk dat bij mij de gedachte om te gaan broadcasten zelfs geen seconde in me is opgekomen. Ik zou de interactie met m'n publiek missen. En dat is nou net waar je voor werkt.....
 

Posted Mon 26 Apr 10 @ 4:44 pm
Martin FourS wrote :
@Bob: Goeie foto in je avatar: je lijkt 10 jaar jonger..!! :-)


De inspanning om m\'n 20-jaar oude zoon in de karts bij te houden, schijnt een goed middel tegen rimpels te zijn!


 

Posted Tue 27 Apr 10 @ 4:29 am
bobhofmans wrote :


schijnt een goed middel tegen rimpels te zijn!




dat is dan wel alleen tegen de wind in als je maximale snelheid hebt denk ik.... toch??;)
 

Posted Tue 27 Apr 10 @ 9:21 am
 

Posted Tue 27 Apr 10 @ 12:59 pm
 

Posted Fri 07 May 10 @ 4:17 am


(Old topics and forums are automatically closed)