Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Traktor tijdcode

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

erik11Home userMember since 2010
Hallo iedereen!

Ik heb vorige week Traktor tijdcode vinyl aangeschaft, en wou deze dus gebruiken om virtual aan te sturen.
Dit gaat bijna perfect, alleen als ik dus probeer te cuen, dan reageert VDJ niet, alleen als ik de plaat wat verder beweeg. Maar dan neemt hij de beat niet mee, dus wordt beatmatchen lastig.

En mijn tweede probleempje is dat hij niet op hetzelfde bpm blijft. Als ik dat via de pitch op de draaitafel doe, wil hij nooit precies. En als ik de bpm synchroniseer met de pitch in VDJ zelf, dan blijft de beat ook niet synchroon op de een of andere manier, en de pitch op de draaitafels staan wel gelijk.

Zou het met mijn draaitafels te maken hebben?

Kan iemand mij daarmee helpen?
Alvast bedankt en groetjes van erik
 

Posted Fri 16 Apr 10 @ 7:14 am
hoi eric,
ik zie dat je voor een LE versie ingeschreven staat, echter werkt timecode alleen op de pro versie,
vul je pro serie nummer even in.

voor je cue probleem denk ik dat de optie Lead Time inschakelen helpt in het timecode setup menu

Lead Time – Adjusts how much lead time is
used on the vinyl before the start of the song.
This is used so that VirtualDJ can track
timecode movement before the actual start of
the song.

met timecode kan een kleine afwijking in bpm tussen de plaat en de mp3 voorkomen, hoe beter (preciezer) je de setup voor timecode is,
hoe minder last je daarvan hebt.
 

Posted Fri 16 Apr 10 @ 8:35 am
erik11Home userMember since 2010
aha nou bedankt zal wel even wat proberen...
 

Posted Sat 17 Apr 10 @ 2:24 am
erik11Home userMember since 2010
gelukkig wil hij nu iets beter cuen, alleen heel precies is hij nog niet (terwijl de lead time op 0 staat). Maar daar gebruik ik dan wel even mijn hercules mp3 e2 controller voor...

moet morgen draaien en heb te weinig tijd om het allemaal uit te zoeken
bedankt voor je tijd
 

Posted Sat 17 Apr 10 @ 3:46 am
kijk even in de handleiding, bijna aan het einde staat van alles over het tunen en instellenvan timecode.

succes
 

Posted Sun 18 Apr 10 @ 3:55 am


(Old topics and forums are automatically closed)