Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Reloop Access 1 met Windows 7 in VDJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

DesafiHome userMember since 2010
Hallo forumgangers.
Ik heb vandaag mijn Reloop Access 1 mixer binnengekregen.
Ik dacht hem mooi aan te sluiten in VDJ, maar kreeg dit niet aan de gang.

Ik heb bij 'afspeelapparaten' de 2- USB Audio CODEC ingesteld, en bij 'opneemapparaten' ook de 2- USB Audio CODEC ingesteld.

In VDJ heb ik:
Inputs -> None
Outputs -> External Mixer
Sound card(s) -> Mono Separated

Sound card -> Luidsprekers (2- USB Audio CODEC)
Output channels -> Left deck: Left channel | Right deck: Right channel.

Als ik nu een mp3 afspeel, hoor ik helemaal niets.

Of moet ik via de tulp uitgangen in de mixer nog een versterker met speakers aansluiten?
Ik dacht juist dat het geluid gewoon bij mijn normale speakers er weer uitkwam.

Bij voorbaat dank.
Desafi
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 12:04 pm
welke versie vdj gebruik je,

het is logisch dat er geen geluid uit komt, je hebt nu de geluidskaart in je mixer geselecteerd, een logisch gevolg is dat je daar dan ook je speakers op moet aansluiten.
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 12:23 pm
DesafiHome userMember since 2010
Volgens mij 5.
Dus ik moet aan mijn mixer gewoon een versterker met speakers hangen, en dan moet ie het doen?

Sorry als 't een domme vraag is, heb niet zo verschrikkelijk veel verstand van computers en apparatuur.
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 3:44 pm
NĂ¡ het mengpaneel (aka mixer) komen altijd 1 of meerdere versterkers en de daarbij behorende speakers.
Via de RCA uitgangen die aan de achterkant van je mixer zitten.
Waarvoor koop je anders een mixer?
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 10:32 pm
desafi, had jij misschien de illusie dat je vdj kon besturen met dit mengpaneel omdat er usb uitgangen op zaten?
dan kan ik je verwarring begrijpen, ander is het wat bob zegt, je audio gaat naar je mengpaneel deze mengt de kanalen en stuurt het gemengde geluid uit via de master uitgang, of booth uitgang van je mengpaneel.

je kan je geluid wel uit je speakers laten komen van je computer, maar dan moet je die aansluiten op je mengpaneel of in vdj een geluidskaart selecteren waar je computerspeakers op zijn aangesloten. in dat geval heb je niets aan dit mengpaneel.
wil je een mengpaneel hebben dat vdj kan besturen heb je er 1 nodig met MIDI ondersteuning.
en domme vragen stellen is geen probleem, je moet de logica van de apparatuur inzien, selecteer je een bepaalde geluidskaart met uitgang, dan zal daar ook het geluid uitkomen.
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 6:28 am
DesafiHome userMember since 2010
Hartstikke bedankt.
Ik heb een oude versterker van mij eraan gehangen met 2 leuke speakertjes, en nou werkt het naar behoren.
 

Posted Mon 12 Apr 10 @ 7:04 am


(Old topics and forums are automatically closed)