Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: ongewoon geluidsprobleem

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

de_lesPRO InfinityMember since 2010
hey peeps,,,


sinds vandaag een nieuwe laptop aangeschaft voor virtual dj,nu, ik was gezellig met een vriendin een video gesprek via msn aan het voeren,maar toen ik de rmx drivers ging gaan instaleren had ik het volgende probleem...

ik kon haar nog horen,maar zij mij niet meer??hoe komt dit,en ligt dit aan de controlller of niet?
hoe kan ik dit oplossen(ik geen computernerd so i"m stuck...)


mvg,lesly
 

Posted Sat 03 Apr 10 @ 3:53 pm
Lesly,

De RMX is van Hercules, MSN van Microsoft en dan vraag je op het VDJ-forum om raad?
Kans is groot dat de uitgangen van de RMX geactiveerd worden na installatie en dus je interne kaart passeert.
1 Wijze les heb je in ieder geval gehad: sluit alles af voordat je iets (en zeker drivers) gaat installeren.
 

Posted Sat 03 Apr 10 @ 4:28 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
owkay,ik d8 dat het aan de controller lag

dus moest ik de rmx installen en alles afsluiten zou het evt wel kunnen lukken dan,of versta ik je verkeerd?
 

Posted Sat 03 Apr 10 @ 4:39 pm
Als je wat wilt doen?

RMX installeren:
PC opstarten, netwerkaansluiting afsluiten, evt. virusscanner uitschakelen tot de volgende herstart, alle onnodige programma's (zie system tray) afsluiten, daarna de aanwijzigen in de installatiehandleiding volgen.

Videogesprek via MSN:
Niet de RMX aansluiten. Als het goed is loopt het gesprek dan automatisch via de interne gekuidskaart. Heb je de RMX wel aangesloten, dan komt het uitgaande signaal waarschijnlijk via de RMX, omdat die als primaire kaart zal worden gezien.
 

Posted Sat 03 Apr 10 @ 7:44 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Nog beter.....
Alle programma's die je niet nodig hebt voor VDJ "gewoon" niet op je laptop zetten/gebruiken !!!!

Ik merk zelf het verschil; Ik heb mijn werklaptop met Office etc. erop én eentje met alleen maar Windows 7 + VDJ.
Op mijn werklaptop regelmatig "kleine" problemen met VDJ én op mijn "muzieklaptop" draait VDJ als een trein.
 

Posted Mon 05 Apr 10 @ 2:05 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
jep ben ik indd van plan(aparte headphones en micro gekocht voor men dekstoppie dan maar:p)

ik moet enkel nog eens kijken om mijn windows te strippen,maar ken er niet veel van dus een vriend zal dat maar doen voor me^^
 

Posted Mon 05 Apr 10 @ 4:13 am
je kan ook in windows onder control panel/sound/ kijken.
je ziet dan een lijst met geluidskaarten en in/uitgangen.
zoals martin al zei, als je de rmx aanzet, shcakelt windows over naar die geluidskaart.
je kan dit handmatig weer terugzetten naar de geluidskaart die je gebruikt voor msn zoals hieronder
ook bij recodring moet je dan voor je eigen microfoon kiezen



en de tip van william is zeker aan te raden, voor vdj een "eigen" computer of in ieder geval een eigen installatie maken.

ik heb bijvoorbeeld 2 windows versies op mijn harde schijf staan, 1 voor vdj en 1 voor gewoon gebruik.
de vdj versie is helemaal aangepast om vdj optimaal te laten werken, dus geen extra software,internet of onnodige services
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 3:13 am


(Old topics and forums are automatically closed)