Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Timecode Vinyls vragen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey
kzou graag een Timecode Vinyls kopen maar kheb een paar vragen.
Ik gebruik een DJ Control mp3(bij mijn profiel klopt het niet want er staat mk2) en een hercules Gamesurround MUSE Pocket LT 5.1 Surround effect.
zou die timecode Vinyls daarop werken of moet ik daar dan nog iets bijkopen?

ps:hoeveel is 10dollar in euro?want hij kost 10dollar
















 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 4:26 am
valuta calculator op internet gebruiken voor het omrekenen,

en nee, je kan zo geen timecode gebruiken.
je zult een speciale timecode interface moeten kopen die de bliepjes die als audio weergegeven worden, omzet naar digitale data,
deze zijn niet goedkoop, 500 euro voor een goede set ben je zo kwijt.
je zult natuurlijk een volledige versie van vdj moeten hebben en zorg dat je een set koopt die compatible is met de software die je wilt gaan gebruiken
maar dit had je niet hoeven vragen, er staat genoeg info over timecode op dit forum
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 10:25 am
kvind zo geen kan iemand zo'n link zetten naar dat product?
 

Posted Wed 31 Mar 10 @ 2:17 am
ok, dat is gewoon lui zijn,

maar hier is de link www.google.com

succes
 

Posted Wed 31 Mar 10 @ 3:37 am
kan dat ook niet als je een mk2 hebt en je hebt pro en je sluit daar je platenspeler op aan
 

Posted Mon 05 Apr 10 @ 1:42 pm
Even lezen, a.u.b. Als er wordt gemeld dat je een timecode-interface nodig hebt (of in ieder geval een Asio-compatible geluidskaart met 4 in- en 4 uitgangen) dan bedoelt hij daar zeker geen MK2 mee. Anders was die zeker vermeld als goedkopere oplossing.
Mocht je trouwens €500,- voor je MK2 hebben betaald, dan ben je flink getild.......
 

Posted Mon 05 Apr 10 @ 4:57 pm
FF lezen, DJCvr XX



je zult een speciale timecode interface moeten kopen die de bliepjes die als audio weergegeven worden, omzet naar digitale data,
deze zijn niet goedkoop, 500 euro voor een goede set ben je zo kwijt.
 

Posted Tue 06 Apr 10 @ 3:20 pm
DJ Woody, ik vind het dapper dat je op mijn wall een opmerking plaatst over het lui zijn,
jij bent hier degene die naar de bekende weg loopt te vragen.
als ik zeg dat je een timecode interface nodig hebt en jij kan die niet vinden, heb je het niet geprobeerd.
ik loop niets anders te doen dan vragen te beantwoorden op dit forum, ook degene die al 10 keer eerder zijn beantwoord. ik ben hier dus niet degene die lui is.
van mij hoef je geen support meer te verwachten.

 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 3:52 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Martin FourS wrote :
Even lezen, a.u.b. Als er wordt gemeld dat je een timecode-interface nodig hebt (of in ieder geval een Asio-compatible geluidskaart met 4 in- en 4 uitgangen) dan bedoelt hij daar zeker geen MK2 mee. Anders was die zeker vermeld als goedkopere oplossing.
Mocht je trouwens €500,- voor je MK2 hebben betaald, dan ben je flink getild.......


De MK2 heeft 4 in- en 4 uitgangen en kan volgens mij wel time-code aan zonder extra interface. Je hebt wel VDJ PRO nodig.
zie ook http://www.dancevibes.be/reviews/hercules-dj-mk2-console-review/
 

Posted Mon 12 Apr 10 @ 6:16 am
4x In en uit is niet genoeg. Wat de MK2 niet ondersteunt is ASIO, en da's ook een vereiste bij TimeCode. En dan kom je echt uit bij de duurdere kaarten. (Hoewel een RMX het volgens mij wel zou kunnen....... En die kost niet de halve wereld!)
 

Posted Mon 12 Apr 10 @ 9:43 am
hoi martin,

van de rmx klopt..... in theorie.
maar in de praktijk heb je alleen een setup die continu aandacht nodig heeft en die problemen geeft.
de enige combinatie waarbij de rmx redelijk werkt is met een mac en snow leopard. maar dan nog niet vlekkeloos.
ik begrijp de verkooppraat van hercules wel, maar alle waren naar zijn geld.
we hebben hier niet voor niets een forum vol staan met hercules rerelateerde problemen, hang daar 2 draaitafels aan en de chaos is compleet.
 

Posted Mon 12 Apr 10 @ 3:54 pm
4 in, 4 uit, ASIO: is ook puur theorie. Ik heb zo'n ding niet, en ik hoef hem ook niet. Mijn Hercules-ervaringen zijn ook niet de beste........
 

Posted Mon 12 Apr 10 @ 5:21 pm
die hercules controllers zijn leuk om te kijken of je het hele muziek mixen leuk vindt, maar je groeit er al heel snel uit.
het is en blijven gewoon joysticks, maar in plaats van een spelletje, stuur je er een ander programma mee aan.
het is niet voor niets dat sommige andere timecode pakketten de rmx niet eens herkennen als timecode interface.
maar niet om hercules compleet af te zeiken ofzo, ik heb er zelf ook 1 gehad (rmx) en ik kon er best leuk mee uit de voeten.
ik snap alleen niet waarom het aansluiten van die hercules dingen altijd zoveel problemen geeft, terwijl het aansluiten van andere apparatuur (numark/pioneer/denon) een kwestie is van usb poort er in en gaan met de banaan.
 

Posted Tue 13 Apr 10 @ 2:27 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Tue 13 Apr 10 @ 3:41 am
op de site van hercules staan geen asio drivers voot dit apparaat, mogelijk dat een universele asio driver zou kunnen werken, maar dat is denk ik niet gegarandeerd.
 

Posted Tue 13 Apr 10 @ 9:29 am
pepeis wrote :
Volgens mij ondersteunt de MK2 wel ASIO. Het staat hier zelfs beschreven op het VDJ-froum.
http://www.virtualdj.com/forums/42751/Hardware_Technical_Support/HDJC_MKII_with_TCV_TCCD.html


Ik heb het stuk (naar aanleiding van een eerder probleem) ook gelezen. Als je het goed leest is er welgeteld 1 die zegt het werkend te hebben (de betatester), de rest scratcht met de jogwheels op de console. Mijn indruk was ook dat hij met Asio4All oid bezig is.
Misschien dat je gelijk hebt, maar ik zou mijn geld er niet op zetten.
 

Posted Tue 13 Apr 10 @ 12:37 pm


(Old topics and forums are automatically closed)