Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: hercules rmx mappen?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

de_lesPRO InfinityMember since 2010
hey peeps :)

donderdag eindelijk virtual dj pro aangeschaft(hercules edition is te gelimiteerd na een tijd...)

nu,ik zou graag enkele buttons mappen,maar ik heb geen idee hoe het in zijn werk gaat(ja ik heb de search funtie gebruikt,en de wiki gelezen op vdj)maar ik ben echt geen computer nerd dus ik snap er niks van :(

ik zou bijv op button 1 flanger willen zetten,button 2 echo,button 3 overloop enz enz enz...

maar wat moet je dan precies intypen als script?

hopelijk kan er mij hier iemand mee helpen :)


lesly
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 9:17 am
Dag, Lesly,

het staat duidelijk en redelijk eenvoudig omschreven in de handleiding van VDJ 5 op de Herculessite:

De taak van de DJ is niet alleen om muzieknummers af te spelen zonder stille gedeelten, maar ook om bestaande muzieknummers aan te passen om ze meer energie te geven en de dansers te stimuleren. VirtualDJ 5 DJC Edition helpt u daarbij met de volgende functies:
- Loops
- Sampler
- Backspin
- Beatgrid
- Brake
- Flanger
- Flipping Double
- Overloop
- Scratch
Deze functies kunnen worden toegewezen aan de Hercules DJ-controllerknoppen 1 tot en met 6. Als u een van deze functies wilt toewijzen aan een van de knoppen 1 tot en met 6, gaat u als volgt te werk:
- klik met uw muis op de pijl naast de knop op de VirtualDJ-skin, waarna een lijst met functies wordt weergegeven;
- selecteer vervolgens de functie die u wilt toewijzen aan deze knop.


Een en ander staat, incl. afbeeldingen, op pag. 28 van de nederlandse handleiding van VDJ5, hier te vinden: http://ts.hercules.com/nl/index.php?pg=view_files&gid=2&fid=28&pid=215&cid=6 (Stukje naar beneden scrollen)
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 9:28 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
omg....

nu voel ik mezelf toch heeel dom,ik was het te moeilijk aan het maken voor mezelf,terwijl het veel makkelijker kon...

bedankt iig! :)

nog 1 vraage...


ik gebruik de mix lab v3.1 skin,onder de pitch heb je daar een + en een - staan,die zou ik graag toewijzen aan de pijltjes onder de 6 buttons,hoe kan ik dit zo configureren aub?


lesly
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 9:50 am
Ik heb ook niet opgelet: de handleiding is wat bij de RMX is geleverd en gaat uit van de RMX-skin. Zie nu pas dat je Pro-user bent.....
Goed, het trucje zal toch werken (denk ik) als je de RMX-skin selecteert, de functies toewijst en dan je MiLab skin weer pakt.

Voor wat betreft de +/- truc: In config/mappers zit een auto-learn-functie. Je kiest eerst links boven je RMX in het pull-downmenu. Je klikt daarna op Key-learn knop, daarna op je pijltjestoets op de RMX (die verschijnt nu in het vakje onder "Key:"). Daarna klik je op Action-learn (je settings-scherm verdwiijnt nu) en klikt daarna op de knop in de skin welke moet reageren op de toets op je RMX. (scherm komt nu weer terug)
Standaard kiest hij een pitch-bend van 5%,maar dat doet de + en - toets op het scherm ook. Ik weet niet of je dat straffeloos kunt wijzigen.
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 10:18 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
jep,is gelukt,zowel voor de effects als de pitch :)

toch weer iets bijgeleerd ivm mappen :)

echt enorm bedankt man!!! je hebt me een goed stuk verder geholpen en nu kan ik tenminste op een degelijke manier verder mixen zonder de muis nodig te hebben!!


lesly
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 11:15 am
Als je het weet is alles simpel :-)
Graag gedaan.
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 11:31 am
clown69Home userMember since 2009
yeep de rmxers...

ik krijg mijn RMX console maar niet geactiveert.
Mijn 20 dagen trial zijn om, hij werkt nog wel alleen maar met de standaard skin.
Hoe moet ik alles geactiveert krijgen, zodat ik kan opnemen, effecten gebruiken, skins veranderen, opties veanderen enz...

weet iemand raad voor mij of een download???



Vriendelijke groeten DJ-D

mail op donaldje@live.be
 

Posted Mon 19 Apr 10 @ 4:31 am
als je 20 dagen op zijn zal je de pro versie moeten kopen,

hier vragen om een download heeft geen zin.
 

Posted Mon 19 Apr 10 @ 5:21 am


(Old topics and forums are automatically closed)