Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Nieuw en beginnend

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

LekaiMHome userMember since 2010
Hey allemaal,

Ik ben altijd een grote fan geweest van het zelf draaien, maar nooit zover gekomen.
Nu ben ik bij een vriend gaan draaien op zijn pioneer set en ik ben helemaal weg van het draaien. Genieten gewoon!!

Ik ben helemaal nieuw in het "DJ-wereldje". Dus ik weet ook niet echt veel.

Ik ben nu aan het zoeken voor iets om thuis mee te kunnen beginnen.
Ik wil eerst alle basics goed onder controle hebben, dus een setje van 1500 euro is dan iets te veel van het goede.

Nu heb ik op het internet zitten zoeken en kwam ik uit bij het volgende:
http://www.aboutdj.nl/nieuws/1268-hercules-dj-control-mp3-e2.html

Nu wil ik aan jullie (ervaren mensen) vragen of dit goed is om mee te beginnen?
Op den duur komt er natuurlijk meer bij kijken wordt het verhaal ook duurder, maar om de basics en de feeling te krijgen leek mij dit prima.

Btw, Iemand ook suggesties voor een degelijke headset?

Ik ga verder met speuren!

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp! Ik zie er naar uit om te beginnen!

Groetjes,
Maikel
 

Posted Thu 25 Mar 10 @ 3:50 am
hoi maikel,
de dj control mp3 is naar mijn mening erg klein, wel leuk om te kijken of je het wat vind, maar je bent er al snel uit gegroeid.
afhankelijk van de hardware die je nu hebt of het gebruiksgemak moet je gaan kijken of je een controller met ingebouwde geluidskaart nodig hebt of niet.
heb je in je pc alleen een stereo geluidskaart, dan zou ik kiezen voor een controller met een ingebouwde geluidskaart, je hebt namelijk een geluidskaart nodig voor het geluid dat gemixed je speaker uit komt en een geluidskaart voor de koptelefoon.
heb je een 4.1 geluidskaart, dan kan je de voorkanalen gebruiken voor het gemixde geluid en de achterkanalen voor de koptelefoon.
ik zou eerder gaan voor de hercules steel als je al een 4.1 geluidskaart hebt, of een hercules rmx als je die niet hebt.
deze controllers hebben een metalen behuizing, werken goed,zeker met vdj, zijn wat steviger en vooral wat groter waardoor je wat meer ruimte hebt.
een voordeel van de rmx boven de steel is dat je de koptelefoon in de controller zelf stopt, bij de steel zal je die in je geluidskaart van je pc/laptop moeten stoppen.
 

Posted Thu 25 Mar 10 @ 5:45 am
LekaiMHome userMember since 2010
Bedankt voor het snelle en zeer nuttige antwoord!

Ik heb een Soundmax kaart in mijn pc, maar is die dan 4.1 of?
 

Posted Thu 25 Mar 10 @ 4:51 pm
aan alleen soundmax heb je niets,
je kunt beter kijken achterin je pc hoeveel uitgangen je hebt zoals op dit plaatje.

maar als je de controller later misschien op een laptop wilt gebruiken of bij iemand anders is het handig om er 1 te hebben met een ingebouwde geluidskaart, dan werkt het altijd

tip van de week: bij informatique is de rmx 259 euro tot 31 maart
 

Posted Fri 26 Mar 10 @ 8:30 am
LekaiMHome userMember since 2010
Ik heb een Soundmax Integrated digital audio geluidskaart.

Voor op mij pc heb ik een groene en roze poort die ongebruikt zijn.
Achter heb ik een oranje, roze, groene en blauwe poort. Hiervan is alleen de groene poort in gebruik voor mijn boxen.

Ik meen mij te herinneren dat ik eens een headset had aangesloten op de poorten voorop de pc. Dit was geluid en mic.

Betekend dit dan dat ik een console kan kopen zonder ingebouwde geluidskaart?

Met een laptop is het noodzakelijk om een console te hebben met een ingebouwde geluidskaart?

Misschien ben ik een beetje lastig, maar ik wil ontzettend graag beginnen. Echter moet ik me wel goed informeren.

Bedankt voor de hulp!
Maikel
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 4:55 pm
LekaiM wrote :
Ik heb een Soundmax Integrated digital audio geluidskaart.



Betekend dit dan dat ik een console kan kopen zonder ingebouwde geluidskaart?

Met een laptop is het noodzakelijk om een console te hebben met een ingebouwde geluidskaart?



je hebt een meerkanaals geluidskaart, in je pc zou je de koptelefoon en de speakers kunnen aansluiten, in vdj kan je dan de instellingen zo maken dat het geluid van beide apparaten uit de juiste uitgang komt, dit kan je nu al proberen zonder controller.
als je dan een controller koopt blijft het op die manier werken, alleen je bestuurt vdj dan met de controller ipv met de muis.

en ja, de meeste laptops hebben slechts een stereo uitgang, er is dus een extra geluidskaart nodig om de koptelefoon aan te sturen.
door een controller met ingebouwde geluidskaart te kopen ondervang je dit.
je zou ook alleen een extra externe geluidskaart kunnen kopen, maar dan heb je weer meer losse apparaten aan je laptop hangen, en dat is niet nodig.
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 6:04 pm
LekaiMHome userMember since 2010
Dan denk ik dat ik in eerste instantie voor de steel ga.

Dit is een goede prijs en lijkt me prima om het te leren en daarna verder te gaan.

Heb ik het goed?

Nogmaals bedankt! Ik kan niet wachten om te beginnen! :D

 

Posted Sun 28 Mar 10 @ 6:46 am
je zal je eigen conclusie moeten trekken,
ik zou zelf eerder voor de rmx gaan vanwege het gemak van de ingebouwde geluidskaart, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

succes met je aanschaf in ieder geval.
 

Posted Sun 28 Mar 10 @ 8:21 am
LekaiMHome userMember since 2010
Ik heb besloten dat het de RMX of een reloop digital jockey 2 gaat worden

Nu is mijn vraag wat het verschil tussen traktor en VDJ is?
Ik heb gelezen dat VDJ een makkelijkere instap is voor de beginnende DJ en je het kunt upgraden etc.
en is er merkbaar verschil tussen de reloop en de RMX?
 

Posted Mon 29 Mar 10 @ 7:44 am
ik heb geen ervaring met de reloop digital jockey 2.
traktor is ook een mooi programma met standaard 4 decks ondersteuning.
ik vind het minder gebruiksvriendelijk, maar heeft wel meer mogelijkheden.
De beginner zou denk ik meer baat bij vdj hebben.
in princiepe zijn deze consoles allemaal werkend te krijgen met alle software.
je kan de knoppen immers zelf programmeren. je zit met een berpaalde controller dus niet vast aan 1 programma.
het kan wel zo zijn dat sommige functies gewoonweg niet ondersteund worden door de software.
mijn ns7 heeft bijvoorbeeld 2 knoppen voor start en stop delay. dus het effect van een platenspeler die je plots uit het stopcontact haalt.
deze knoppen werken niet in vdj omdat vdj dit (nog) niet kent.

je kan van beide programma's een volledige demo proberen (ook zonder controller).
als je twijfelt aan de controller op zich, moet je ze in de winkel gaan proberen, ik denk dat het een kwestie van smaak is+ de reloop is 75 euro duurder en als je puur naar de controller zelf kijkt vraag ik me af wat je daarvoor meer krijgt.


de rmx werkt ook met traktor na de installatie van een midi mapper die je kan vinden op de site van hercules
de reloop wordt standaard herkend door vdj 6 en hoger,
zie hier

http://www.virtualdj.com/forums/117322/Hardware_Technical_Support/Reloop_Digital_Jockey_2_Interface_Edition.html?search=reloop digital jockey 2&page=1
 

Posted Mon 29 Mar 10 @ 9:52 am


(Old topics and forums are automatically closed)