Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Nieuw en beginnend

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

LekaiMHome userMember since 2010
Hey allemaal,

Ik ben altijd een grote fan geweest van het zelf draaien, maar nooit zover gekomen.
Nu ben ik bij een vriend gaan draaien op zijn pioneer set en ik ben helemaal weg van het draaien. Genieten gewoon!!

Ik ben helemaal nieuw in het "DJ-wereldje". Dus ik weet ook niet echt veel.

Ik ben nu aan het zoeken voor iets om thuis mee te kunnen beginnen.
Ik wil eerst alle basics goed onder controle hebben, dus een setje van 1500 euro is dan iets te veel van het goede.

Nu heb ik op het internet zitten zoeken en kwam ik uit bij het volgende:
http://www.aboutdj.nl/nieuws/1268-hercules-dj-control-mp3-e2.html

Nu wil ik aan jullie (ervaren mensen) vragen of dit goed is om mee te beginnen?
Op den duur komt er natuurlijk meer bij kijken wordt het verhaal ook duurder, maar om de basics en de feeling te krijgen leek mij dit prima.

Btw, Iemand ook suggesties voor een degelijke headset?

Ik ga verder met speuren!

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp! Ik zie er naar uit om te beginnen!

Groetjes,
Maikel
 

Posted Thu 25 Mar 10 @ 3:50 am
hoi maikel,
de dj control mp3 is naar mijn mening erg klein, wel leuk om te kijken of je het wat vind, maar je bent er al snel uit gegroeid.
afhankelijk van de hardware die je nu hebt of het gebruiksgemak moet je gaan kijken of je een controller met ingebouwde geluidskaart nodig hebt of niet.
heb je in je pc alleen een stereo geluidskaart, dan zou ik kiezen voor een controller met een ingebouwde geluidskaart, je hebt namelijk een geluidskaart nodig voor het geluid dat gemixed je speaker uit komt en een geluidskaart voor de koptelefoon.
heb je een 4.1 geluidskaart, dan kan je de voorkanalen gebruiken voor het gemixde geluid en de achterkanalen voor de koptelefoon.