Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: geluidskaart met line ingang

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik heb even een vraag aan jullie.

ik neem nu muziek vanaf de koptelefoon uitgang van de radio op met de laptop maar dat is in mono, dit gebeurt via de microfooningang van de laptop. deze laptop heb ik sinds 2005 is van acer. ik wil graag de muziek in sterio opnemen, hoe kan ik zien dat ik een line ingang geluidskaart op de laptop heb zitten. en mocht dat niet zo zijn dan lees ik hier over externe geluidskaarten maar botst dat dan niet met mijn ingebouwde geluidskaart? mocht dat zo zijn hoe is dat dan te verhelpen. en waar kan ik een externe geluidskaart met line ingang kopen en wat voor een prijsklasse zijn deze producten dan. en wat wel makkelijk te installeren is omdat ik geen computer expert ben, en mijn voorkeur gaat uit naar een klein formaat wegens ruimtegebrek bij de laptop. en dan ben ik nog opzoek naar een kabel van de koptelefoon uitgang van de radio dan naar de line gang van de geluidskaart waar kan ik die kopen dan. waar werken jullie mee dan kwa externe geluidskaarten.

ik wacht jullie reacties af

groetjes bert w
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 11:01 am
een hoop vragen,

maar ik begin hier maar,

om geluid op te nemen hoef je geen extra geluidskaart te kopen,
je kan programma's downloaden die opnemen wat je door je speakers hoort.

google even op "what you hear recorder"
dit maakt al je andere vragen overbodig en kost niets ;)
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 3:29 pm
een hoop vragen,

maar ik begin hier maar,

om geluid op te nemen hoef je geen extra geluidskaart te kopen,
je kan programma's downloaden die opnemen wat je door je speakers hoort.

google even op "what you hear recorder"
dit maakt al je andere vragen overbodig en kost niets ;)


ik heb al een opname programma gedownload, maar nu wil ik muziek opnemen dat is in MONO gebeurt via microfooningang, maar ik wil graag in sterio opnemen en dat moet via de line ingang van de geluidskaart van de laptop en die heb ik er niet opzitten alleen een microfooningang en koptelefoonuitgang opzitten. vandaar mijn vraag waar kan ik een klein externe geluidskaart via usb kopen en wat makkelijk te installeren is. en dan ook de kabel van koptelefoonuitgang van de radio naar line ingang van de externe geluidskaart. en hoe ik dat dan moet instellen zodat het allemaal wel goed draait met mijn huidige geluidskaart.
 

Posted Sun 14 Mar 10 @ 8:28 am

ah wacht, ik dacht dat je streaming radio bedoelde, maar het gaat om een losse radio/versterker.
een geluidskaart koop je in de computerwinkel.
als het een line ingang heeft staat het bij de specificaties.

je moet eerst even kijken waarom het signaal mono wordt, komt dat door de radio enkel een mono uitgang heeft, of komt het door de microfoon ingang (onwaarschijnlijk).
de beste oplossing is om een line uitgang te nemen van de radio en die in de line ingang van de computer (of externe geluidskaart) te stoppen. dit kan met verschillende kabels afhankelijk van de aansluitingen op de gebruikte apparatuur.maar rca male naar rca male is veel voorkomend.
je kan meerdere geluidskaart gebruiken in 1 systeem, in de software die je gebruikt zal je aan moeten geven welke geluidskaart je gebruikt.
je kan in principe de mic ingang niet gebruiken om op te nemen omdat een mic ingang een low level ingang is. de kwaliteit zal daarom slecht zijn.

je zou bijvoorbeeld dit kunnen nemen.
http://www.alternate.nl/html/product/Geluid/Creative/Sound_Blaster_X-Fi_Surround_5.1/-1070363/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

of als je meerdere ingengen wilt gebruiken deze
http://www.alternate.nl/html/product/Geluid/ESI_Audio/MAYA44/-1063034/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

succes
 

Posted Sun 14 Mar 10 @ 11:10 am
djbasbHome userMember since 2006
Dat het geluid mono is komt dus wel door de microfoon input. Wat heb je aan een stereo microfoon? een standaart laptop geluidskaart heeft denk ik geen stereo mic in. Via de phones aansluiting van de radio krijg je wel een stereo signaal aangezien de meeste mensen toch niet met een hoofdtelefoon met 1 speaker luisteren? Ik zou zeggen kies de goedkoopste externe geluidskaart met line in uit, een kabeltje jack 3,5mm naar jack 3,5mm tussen je radio en de line-in en het zou moeten werken!
 

Posted Sat 20 Mar 10 @ 4:01 pm
bas, je hebt gelijk,
nu ik mijn eigen tekst terug lees zie ik dat ik de tekst " onwaarschijnlijk" verkeerd heb geplaatst, dit had natuurlijk achter de mono uitgang van de radio moeten staan.

mijn fout
 

Posted Sat 20 Mar 10 @ 4:36 pm


(Old topics and forums are automatically closed)