Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hoe krijg je het programma

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik zou graag de Basic kopen is daar heel veel verschil mee dan de Pro?
Ik weet dat je kan vergelijken maar toch nog de vraag daarover..

Als ik dit koop met een overschrijving... krijg je dan een bevestiging als je betaald hebt en krijg je dan een code ofzo?

Alvast nen dikke merci
 

Posted Fri 05 Mar 10 @ 9:39 am
hier staan de verschillen in de versies.

http://www.virtualdj.com/products/comparison.html

hou er rekening mee dat je bij de basic versie geen controller kan aansluiten, je kan dus alleen de muis en toetsenbord gebruiken.
en als je serieus wilt mixen kom je daar te kort aan omdat je simpelweg niet genoeg dingen tegelijkertijd kan doen.
afhankelijk van waarvoor je het wilt gebruiken zal je de vergelijkingstabel moeten gebruiken.
afhankelij van de manier van geld overmaken en het pakket wat je kiest,
de volle doos met cd of de download versie,
bij de downloadversie krijg je een mail met serienummer en downloadlocatie.
meestal binnen een paar werkdagen
 

Posted Fri 05 Mar 10 @ 2:28 pm
Hey,

bedankt voor het antwoord.
Ik heb de betaling reeds gedaan en heb de controller niet nodig.
Ik kan dus uitmaken dat ik binnen enkele dagen een mail zal ontvangen?

Grtz
 

Posted Mon 08 Mar 10 @ 6:39 am
inderdaad,

even wat geduld uitoefenen, dan komt het goed,

veel plezier met je aankoop
 

Posted Mon 08 Mar 10 @ 10:10 am
Nog een vraagje...

Als je bij die verschillen ziet tussen de basic en de pro staat er bij basic toch bij Use External Audio Mixer met een V tje.

Nu vraag ik me af ... kan ik er dan iets op aansluiten of hoe zit dat nu juist...

Alvast bedankt
 

Posted Tue 09 Mar 10 @ 4:45 am
klopt, je kajn een externe mixer aansluiten op vdj basic,
maar deze staat dan eigenlijk los van je software. het is niet zo dat als je de fader van de externe mixer beweegt, dat dit ook gebeurd op je scherm.
je hebt er met gebruik van vdj niet zoveel aan omdat timecode bijvoorbeeld niet werkt.
een externe mixer is niet hetzelfde als een console. maar een apparaat dat zelfstandig kan werken zonder vdj , zoals een pioneer djm 800.
 

Posted Tue 09 Mar 10 @ 4:49 am
Dus bijvoorbeeld met die console van numark van 249€ (bijvoorbeeld) kan ik niet veel doen?

Ja ik moet zeggen ik speel al lang met gewone cd's en nog niet zo lang de VDJ ontdekt dus vandaar al de vragen en tof dat er dan iemand kan helpen :-)
 

Posted Tue 09 Mar 10 @ 4:57 am
Met een console kan je niet veel doen, zoals Waterreus je al heeft uitgelegd.
Met een mengpaneel kun je wél werken - je sluit je PC/laptop via de koptelefoonuitgang of via een externe USB geluidskaart aan op een ingang van je mengpaneel en je mixt gewoon met VDJ en muis en toetsenbord.
Aan het mengpaneel hoef je verder niet te komen als je het geluid eenmaal naar wens hebt ingesteld. Hoogstens het volume wat bijstellen, en je kan het natuurlijk gebruiken om van VDJ over te stappen naar een CD speler, MP3 of andere geluidsbron.
 

Posted Tue 09 Mar 10 @ 6:04 am
Ja zoals u het zegt ben ik al eens gaan spelen en inderdaar dat lukt wel.
Maar nu weet ik ineens dat ik zeker niets kan doen met bijvoorbeeld dat paneel dat ik daarnet zei.

Dus bij de vergelijk site staat er use external audio dat het gaat maar daarmee willen ze dan enkel zeggen een mengtafel en geen console?

Alvast bedankt
 

Posted Tue 09 Mar 10 @ 8:53 am
bobhofmans wrote :
Met een console kan je niet veel doen, zoals Waterreus je al heeft uitgelegd.
Met een mengpaneel kun je wél werken - je sluit je PC/laptop via de koptelefoonuitgang of via een externe USB geluidskaart aan op een ingang van je mengpaneel en je mixt gewoon met VDJ en muis en toetsenbord.
Aan het mengpaneel hoef je verder niet te komen als je het geluid eenmaal naar wens hebt ingesteld. Hoogstens het volume wat bijstellen, en je kan het natuurlijk gebruiken om van VDJ over te stappen naar een CD speler, MP3 of andere geluidsbron.


precies andersom dus bob.
je uitleg over het mengpaneel is goed,maar de console niet :
je bestuurt vdj met je muis en toetsenbord en aan het mengpaneel hoef je verder niet te komen als je het geluid eenmaal naar wens hebt ingesteld. ( je kan er in vdj dus niets mee)

met de console (midi controller) kan je juist wel heel veel doen, die bestuurt de knoppen zoals je ze ziet in vdj, in het echt.
dus draai je op de controller aan een knop, dan zie je die bewegen op je scherm. de basic versie ondersteunt dit niet.

een extern mengpaneel is naar mijn idee alleen maar handig als je met timecode werkt, maar dat ondersteunt de basic versie ook niet.

console is dus niet hetzelfde als mengpaneel.
console is eigenlijk een soort joystick waarmee je vdj bestuurt.
om jou vraag concreet te maken. kan ik met een numark console werken in vdj. NEE je versie ondersteunt dit niet (hier had ik je voor gewaarschuwd in het begin van dit topic)
blijkt je numark apparaat een mengpaneel te zijn, dan JA, maar het heeft weinig functie.

mocht je het nog niet snappen, mag je het gerust laten weten.
 

Posted Tue 09 Mar 10 @ 9:16 am
Ik snap het helemaal en zo heel erg vind ik het niet dat het niet zou gaan :-)

Natuurlijk snap ik dan eigenlijk niet waarom er een v staat bij Use External Audio Mixer ... ?
 

Posted Tue 09 Mar 10 @ 12:26 pm
Tom Neyens wrote :
Natuurlijk snap ik dan eigenlijk niet waarom er een v staat bij Use External Audio Mixer ... ?


Omdat je er een externe audio mixer lees "mengpaneel" kunt aansluiten...............
 

Posted Tue 09 Mar 10 @ 4:38 pm
s.waterreus wrote :
precies andersom dus bob.
je uitleg over het mengpaneel is goed,maar de console niet :



Wat bedoel je hiermee, Bas? "Andersom"? Ik leg over de console niets uit aangezien jij dat al had gedaan en ik er weinig verstand van heb. Ik heb ze wel eens van dichtbij gezien in de Media Markt, maar meer ook niet. Ha ha.
Ik krijg overigens het gevoel dat Tom Neyens het verschil niet kent of begrijpt tussen een console en een mengpaneel. Hij denkt dat "external audio mixer" ook op console slaat.
 

Posted Tue 09 Mar 10 @ 5:14 pm
hoi bob,

je had gezegd,

met de console kun je niet veel doen, maar daar kan je juist wel veel mee doen,
alleen niet in de basic versie
 

Posted Wed 10 Mar 10 @ 1:41 am
hehe ...

Ik snap het wel ze :-)

toch alvast bedankt é manne voor den uitleg ;-)
 

Posted Wed 10 Mar 10 @ 5:00 am
sorry dat ik met een totaal ander onderwerp aan kom zetten, maar deze posts zijn tenminste onlangs erop gekomen, en ik kon niet zien waar ik een nieuwe topic kon aanmaken. ik vroeg mij af waar ik het best een demo kan downloaden voor een mac.. ik heb het programma 2x eerder bij een vriend geprobeerd en het werkt heel lekker moet ik zeggen. weet iemand of vdj gewoon hetzelfde blijft op de mac en waar ik dus het best even een demo voor de mac kan downloaden? ik heb al een poging gewaagd maar het werkt niet. ik kan het programma niet openen. of is er misschien iemand die mij kan uitleggen hoe ik het moet openen?
hopelijk kan iemand mij helpen. groeten thomas
 

Posted Thu 11 Mar 10 @ 10:33 am
 

Posted Thu 11 Mar 10 @ 10:44 am


(Old topics and forums are automatically closed)