Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: crossfader video

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Is het mogelijk in de videomodus met 1 knop over te faden van deck 1 naar deck 2?

gr dj Ed
 

Posted Thu 04 Mar 10 @ 2:36 pm
hoi ed ,

ik snap je vraag niet goed,

een fader is een schuif en bedoelt om de overgang snel tot langzaam te regelen, een schuif vervangen door een knop(aan/uit) is niet de bedoeling van een fader.
en wat wil je faden het geluid of enkel de video overgang zonder geluid?
 

Posted Fri 05 Mar 10 @ 2:35 pm
ik bedoel met 1 fader, crossfader, dus met 1 handeling.
 

Posted Sun 07 Mar 10 @ 7:55 am
Ha!! Da's mijn stukje van de handleiding: Ja, dat kan.
Ga naar "Config" en klik op de tab "Video". Zet onder "Options" een vinkje bij "Video Crossfader Linked To Audio Crossfader".
Klaar!
 

Posted Sun 07 Mar 10 @ 9:55 am
dat werkt mooi, maar ik moet de muis gebruiken om dit te doen (te crossfaden)
is er ook een mogelijkheid dat ik dat kan doen dmv het indrukken van 1 knop, bijv als ik de spatiebalk (of een andere knop) indruk dat crossfader vervolgens van links naar rechts gaat? / zonder muis dus?
 

Posted Sun 07 Mar 10 @ 2:36 pm
Eeehhm...... Zie antwoord S.Waterreus....?
Je bedoeling achter de vraag is nog steeds onduidelijk. Daar is een crossfader niet voor bedoeld. Het zou dus zelfs geen nut hebben dat in te bouwen. Als je ons uit kan leggen waarom je dat zo wilt, kunnen we misschien kijken naar een andere methode.
Je zou eventueel de aanschaf van een controller met crossfader kunnen overwegen. Als die wordt ondersteund, kun je de crossfader van de controller gebruiken en heb je de muis niet meer nodig. Dat werkt in ieder geval simpeler.
 

Posted Sun 07 Mar 10 @ 6:38 pm
dat is wat ik juist niet wil, een externe controller, ik wil met 1 handeling en zonder muis van links naar rechts kunnen crossfaden,
met de muis moet je over een "klein streepje" heen (in videoprogramma) en dat vind ik niet handig als ik aan het draaien ben.
Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.

Ed
 

Posted Wed 10 Mar 10 @ 10:30 am
Ik snap.
Ik heb op het General Discussion-forum een vergelijkbare vraag gezien met antwoord. Daarmee kon met 2 toetsen in de keyboardmap de crossfader links en rechts gestuurd worden. Kan het ding alleen niet meer vinden.......
Vind ik hem dan kom ik nog wel terug (en hoop ik dat iemand met ervaring met mapping je uit kan leggen hoe je dat moet veranderen..... ;-) )

[EDIT] Dit is niet degene die is heb gezien maar is wel een oplossing:

When VDJ got rid of the auto crossfade button they used to have on earlier versions i programmed my space bar to do that function like this:

auto_crossfade & play & deck active select
 

Posted Wed 10 Mar 10 @ 12:29 pm
ik heb hem ff uitgeprobeerd en de instelling is eigenlijk vrij simpel.

in mapper klik je op auto learn. selecteer dan een toets die je aan die functie wilt binden.bijvoorbeeld de spatie.

zet er als functie bij " auto_crossfade 1ms"
bij het indrukken van de spatie zal de crossfader nu direct overgaan naar het andere deck (waar pfl is geselecteerd)
zet de pfl weer naar het andere deck en druk op statie, de crossfader zal nu weer terug springen.
waar nu staat 1ms kan ook een ander getal worden ingevuld, hoe hoger het getal hoe langer het duurt voor de crossfader van het ene eind naar het ander eind gaat.
 

Posted Wed 10 Mar 10 @ 3:35 pm
Ik doe m'n best even mee te denken: zou het kunnen zijn dat je met de "Play" en "deck active select"-opties je niet eerst PFL hoeft te starten voor je de crossfade gebruikt?
 

Posted Wed 10 Mar 10 @ 4:00 pm
dat heb ik ook uitgeprobeerd en dat wordt dan:

deck active select & auto_crossfade 1ms

nu gaat de crossfader altijd naar de andere kant dan dat ie staat.
10 keer snel rammen op spatie en de crossfader gaat 10 keer van links naar rechts en terug.
 

Posted Thu 11 Mar 10 @ 2:16 am
Dus: is dit de oplossing? Klinkt bij mij van wel.
 

Posted Thu 11 Mar 10 @ 8:51 am


(Old topics and forums are automatically closed)