Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: bpm erbij voegen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

recas05ControlleristMember since 2007
hallo
ik hen een redelijke map met mp3 ( zo\'n 10.000 nrs) maar heel veel staan erop zonder bpm.
ik heb in mijn muziekmap mixmeister er door heen laten lopen, en daar zet deze ze er wel bij , maar in mijn lijst van virtual dj komt de bpm niet te staan
hoe krijg ik deze info wel in mijn map?
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 3:44 pm
Misschien niet het antwoord waar je op wacht, maar het werkt wel: Mik op een vrije avond een hele zwik aan nummers in de autoplay en elk nummer dat wordt afgespeeld krijgt z'n BPM's.
Eerlijk gezegd zou ik dus ook wel willen weten of er een andere mogelijkheid is. Wat ik heb uitgevonden duurt me veel te lang......
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 4:36 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Selecteer alle nummers uit de folder (vb. Met CTRL-A) en doe dan een BPM-analyse (via rechtermuisknop, BPM, analyse).
 

Posted Fri 26 Feb 10 @ 4:22 am
recas05ControlleristMember since 2007
ok eerst in de playlijst en dan autoplay werkt wel, maar erg veel wekl he..
en control a select kan wel maar maar ik zie alleen maar edit bpm en kan geen bpm analyse te voorschijn halen.
 

Posted Fri 26 Feb 10 @ 2:33 pm
 

Posted Fri 26 Feb 10 @ 3:18 pm
recas05ControlleristMember since 2007
nee, zoals boven krijg ik niet hoor, ik heb een hele andere lijst. komt dit omdat ik versie 3.4.1 nog heb ??
 

Posted Sat 27 Feb 10 @ 12:01 pm
kan je die versie nog ergens downloaden, ik heb er nog wel een serienummer van.
dan kan ik er ook even naar kijken en mogelijk wat vragen beter beantwoorden,
ik kan met trouwens niet voorstellen dat het heel veel anders zou werken.

heb je wel een BPM knop zitten op je deck zoals hier bij dit plaatje, klik er met rechts op voor het BPM optie menu.
zo werkt het in ieder geval op de pro versie ook.
 

Posted Sat 27 Feb 10 @ 2:37 pm
recas05ControlleristMember since 2007
er is wel zo'n knop met bpm, maar als ik daar op staat kan ik enkel krijgen: manually adjust the beat grip en verder niks
 

Posted Sun 28 Feb 10 @ 1:59 pm
recas05ControlleristMember since 2007
oke gevonden.
beetje zitten proberen maar het werkt
idd contral /a / rechter muisknop... dan staat onderaan analyse ( verder niks geen bpm e.d.) dan kan ik kiezen uit: techno house of any music; en op beide keuze's
gaat hij de nummers scannen en zet dan de bpm erbij

ik weer blij en,
alle bedankt voor het meedenken he.....
 

Posted Sun 28 Feb 10 @ 2:08 pm
zie je wel,
de versies verschillen wel, maar het grote idee erachter blijft hetzelfde.

succes
 

Posted Sun 28 Feb 10 @ 3:04 pm
Joepie... Weer een hoop te doen dus. Dank aan allen voor de antwoorden, ik ga er eens een paar avondjes voor zitten. (als de handleiding klaar is....)
 

Posted Sun 28 Feb 10 @ 4:01 pm
martin,

ij gebruikt niet het volle potentieel van VDJ, BPM analyseren is 1 van de eerste dingen, of sta jij een liedje iedere keer handmatig te matchen op BPM :)
 

Posted Mon 01 Mar 10 @ 1:37 pm
Nee. Geen beatmatch op elke overgang en bakken vol met effecten om te ver uiteenlopende BPM's aan elkaar te knopen. (Backspin, brake, cuts en een Korg Kaosspad 3.... :D) Daarnaast een favoriete muziekstijl waarvan de BPM's lekker dicht bij elkaar liggen (Hed Kandi, ergens tussen de 120 en 128 BPM)
Ben pas (officieel) gebruiker sinds eind november, dus alle ins en outs ken ik ook nog niet. Zoals ik al eerder aangaf, staat VDJ gewoon lekker elke avond z'n ding te doen op Autoplay, dus de BPM's komen vanzelf. Maar de zaak in bulkformaat laten scannen is zeker een betere optie.
 

Posted Mon 01 Mar 10 @ 5:13 pm


(Old topics and forums are automatically closed)