Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Problemen met afsluiten

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik meen dat ik het al een keer "ergens" gelezen heb op dit forum, maar ik kan het niet meer vinden:
Het gaat om het afsluiten.

Telkens wanneer ik afsluit, althans dat probeer, gebeurt er niets.
Nogmaals klikken op het kruis, zorgt ervoor dat VDJ "vastloopt".
Door taakbeheer te openen via CTRL+ALT+DEL, lukt het me uiteindelijk om af te sluiten. Gevolg is dan wel dat de database "verdwenen" is....

Wie heeft raad ?
 

Posted Mon 22 Feb 10 @ 4:24 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Mijn systeem "testen" leert me dat VDJ "soepel en vlot" afgesloten kan worden, wanneer ik mijn M-Audio XPonent controller niet heb aangesloten op mijn laptop.
Ik heb de driver hiervan dus maar opnieuw geïnstalleerd.
Volgende test is dus de controller weer aansluiten en uitproberen.
 

Posted Mon 22 Feb 10 @ 3:08 pm
als je problemen hebt met dingen af sluiten, adviseer ik professionele hulpverlening,

maar waarschijnlijk zit je zoals je al aangeeft met een driver probleem.
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 9:57 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Professionele hulpverlening ???? Dat klinkt alsof ik morgen met het busje word opgehaald, om vervolgens in een dwangbuis en gemuilkorfd afgevoerd te worden...............
Voor het afsluiten van VDJ zou ik ook nog de controller kunnen afsluiten.

Wordt vervolgd.
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 10:05 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
En weer een stapje verder:
Drivers van mijn M-Audio XPonent controller ge-update, controller aangesloten, VDJ geopend, alles werkt normaal. Afsluiten........ helaas.... vastgelopen.

Via CTRL+ALT+DEL dan maar VDJ afsluiten en opnieuw proberen. VDJ weer openen, alles werkt normaal, EERST de controller uitschakelen, wachten op het geluid van Windows dat iets "losgekoppeld" wordt, VDJ afsluiten..... sluit gewoon af !!!

"Iets" zorgt er dus voor dat mijn controller prima werkt, maar niet meewerkt aan "afsluiten".
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 7:37 am
Je moet maar durven (hoewel je blijkbaar weinig keus hebt....)
Ik heb een M-Audio Firewire 410, en daar staat heel nadrukkelijk bij dat hij aan moet staan als je de PC opstart, en aan moet staan als je de PC weer uit zet. Dit om driverschade te voorkomen.
Op m'n laptop werkte dat perfect, en Hoera, op m'n Mac ook. Daar start de kaart overigens samen met de Mac op, omdat ik hem laat voeden via de Firewire-aansluiting (dus geen externe voeding)
Dit betekent overigens ook dat ik je in ieder geval niet kan helpen: Ik heb dit probleem nooit gehad. Niet rot bedoeld dus, ik weet het gewoon niet.....
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 12:45 pm
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 3:42 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Mijn Xponent staat ook altijd aan wanneer ik mijn laptop opstart.
Ik zal de link eens bekijken.

Andere vraag: Een ticket aanmaken ??? Wat stel ik me daarbij voor ?
 

Posted Fri 26 Feb 10 @ 2:16 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Te vroeg geroepen.
Ik weet het al.
 

Posted Fri 26 Feb 10 @ 2:28 am


(Old topics and forums are automatically closed)