Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: een beginners vraagje

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

de_lesPRO InfinityMember since 2010
hey peeps :) !!

even voorstellen

lesly,afkomstig uit belgie(dat kleine apenlandje dus...)
21 years old(yay!) en ik luister voornamelijk naar trance...

maar goed hier komt de vraag..
nogal raar om te beschrijven,maar hopelijk kan iemand mij helpen

bij de meeste liedjes staan de beats pijlrecht op de blokjes die je bovenaan je scherm ziet staan in virtual dj(net boven de waveform)
bij andere liedjes staan de beats er juist naast,waardoor het natuurlijk niet klinkt,moet je die beats dus gelijk ztten...
maar na 10 seconden lopen die terug scheef...

is er hier iets aan te doen?een of ander trucje waar ik niks van weet?(ik heb mijn controller nog maar een weekje of 2 dus ben echt nog een beginner)

hopelijk kan iemand mij uitleg geven...


lesly
 

Posted Thu 11 Feb 10 @ 3:56 am
hoi lesly , welkom,

om de beats gelijk te zetten moeten de nummers natuurlijk wel gebeatmatched worden.
dit doe je door de pitch naar boven of naar beneden bij te stellen of door op de knop sync te drukken.
het kan voorkomen dat een nummer anders wordt berekend op bpm dan eigenlijk de bedoeling is.
dit kan je wijzigen door te proberen opnieuw de bpm te laten calculeren.
mocht dit niet werken dan kan je de bpm zelf nog handmatig instellen.
meestal werkt de bpm berekening goed, ik heb zelf in 3000 nummer misschien 2 tussen zitten die niet goed werken, maar dat komt omdat het tempo halverwegen het nummer omhoog gaat.
vanaf blz 13 van de handleiding staat precies beschreven hoe je de bpm kan aanpassen.
de handleiding staat in mijn documenten\virtual dj

succes
 

Posted Thu 11 Feb 10 @ 6:14 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
thansk voor de info :)

ik gebruik indd de sync knop(foei!!maar ik kan niet beatmatchen...)

maar dan nog liepen ze geen meter gellijk(vooral met nummers van tiesto,of toch zijn goeie remixes lol:p)

kijk,daarvoor heb ik dus virual dj gekozen,goeie community :)


lesly
 

Posted Thu 11 Feb 10 @ 3:30 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Hallo Lesly,

Niet kunnen beatmatchen ????
Met VirtualDJ kan dat toch echt heel makkelijk, zelfs met je ogen afgeplakt, het licht uit en je computer achterstevoren.......
Schuiven met die pitch, afstellen op het juiste "getal", bv. 127,8 BPM (beide nummers), juiste maat kiezen én gaan......

Deze "ouwe rot" van 42 deed dat al in het verleden (toen het nog wat lastiger was) met draaitafels zonder ondersteuning en puur op gehoor !

Oefenen kerel !
 

Posted Mon 22 Feb 10 @ 3:15 pm
wilberg wrote :
Deze "ouwe rot" van 42 deed dat al in het verleden (toen het nog wat lastiger was) met draaitafels zonder ondersteuning en puur op gehoor !

Ben zelf nog ouder..... Jeugdsentiment.... :-D
 

Posted Mon 22 Feb 10 @ 5:54 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Oooooooooooooooooooo..... een "digibeet" ??!! (hahahahaha)
Zonder dollen: Gewoon oefenen en dan lukt het vanzelf.
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 1:35 am


(Old topics and forums are automatically closed)