Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Behringer VMX300

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb vorige week een Behringer VMX300 gekocht, Welke optie kan ik het beste instellen in
Virtual DJ pro? External Mixer of 3 lines Mixer? De Behringer VMX300 is een 3 lijns mixer :)

Kan iemand van jullie mij helpen hiermee?
 

Posted Wed 20 Jan 10 @ 12:27 pm
Hoi,

je mixer bepaalt maar voor een deel de instellingen. In jouw geval bepalen de capaciteiten van je computer en VDJ zelf de instellingen. Aangezien je een Limited Edition User bent, heb je geen Pro-versie.Alleen de Basic en de Pro-versie ondersteunen meerdere uitgangen. Als je een LE- of Homeversie hebt kun je maar 1 uitgang gebruiken. In dat geval moet je kiezen voor Single.
De Basic- en Pro-versie ondersteunen wel meerdere uitgangen, maar dan moet je computer dat ook wel hebben, of intern, of met een externe geluidskaart.

De verschillen:
- External Mixer: 2 stereo uitgangen, elke speler dus 1, samples via de beide uitgangen. M.a.w: speel je een sample, dan zal dat te horen zijn over de uitgangen van zowel speler A als B.
- 3-Line Mixer: Elke speler heeft (mits goed geconfigureerd) zijn eigen uitgang. Daarnaast kun je de sampler (en ik dacht ook de headphones) toewijzen aan een extra uitgang.

Ik hoop dat je hier verder mee komt.
 

Posted Wed 20 Jan 10 @ 12:52 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
De versie die bij de MK2 zit, kan wel 2 uitgangen aan. Waarom heb je anders een MK2-console erbij die dit kan uitsturen ?
Ik heb vroeger met de bijgeleverde VDJ-versie gedraaid, en dat kon perfect met een externe mixer over 2 verschillende kanalen.
Je hebt er geen baat bij de 3-lines externe mixer te kiezen, gewoon external mixer voldoet.
 

Posted Thu 21 Jan 10 @ 4:43 am
Moet ik ook een Asio driver installeren dan??
 

Posted Thu 21 Jan 10 @ 5:59 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Ik heb altijd met de WDM-drivers gewerkt.
De ASIO-drivers heb je maar nodig indien je met TCV of TCCD werkt, dacht ik, en dat gebruik ik niet. Ik weet niet of er nog andere voordelen zijn aan ASIO-drivers ? Geluidkwaliteit, performance, ... ? Laat maar weten.
 

Posted Thu 21 Jan 10 @ 7:53 am
pepeis wrote :
De versie die bij de MK2 zit, kan wel 2 uitgangen aan. Waarom heb je anders een MK2-console erbij die dit kan uitsturen ?


Om mijn nieuwsgierigheid te temmen: Is dit niet console-afhankelijk? Er is niet vermeld wat voor en of er een console wordt gebruikt. Er wordt alleen een VMX300 genoemd. Als ik dat de vergelijkiingstabel erbij pak (http://www.virtualdj.com/products/comparison.html) dan zou mijn verhaaltje kloppen. (Uiteraard ben ik (helaas) ook niet alwetend en heb ik mijn info daar dus vandaan).
 

Posted Thu 21 Jan 10 @ 11:34 am
De dj console wordt gebruikt als geluidskaart voor vdj. Dus vdj gebruikt de console om 2 geluidsbronnen uit te sturen naar de mixer, in dit geval de vmx300. Dus kan je 2 kanalen gebruiken met vdj. Als je 3 kanalen dus player A, player B en samples wilt uitsturen naar je mixer moet je een geluidskaart hebben die 3out heeft zoals een esiu46DJ of hercules trim.

Sephiroth jij moet dus in je instellingen de external mixer aanduiden en als soundcard de hercules dj console mk 2 nemen. Normaal gezien heb je in het begin al een driver moeten installeren voor de hercules dj console. Deze moet je dan ook gebruiken in VirtualDJ. Maar spijtig genoeg is de optie om een external mixer te gebruiken met de Limited edition die bij de console zit niet mogelijk. Dus zal je moeten upgraden naar VDJ basic of naar VirtualDJ pro

mvg

Solarius
 

Posted Thu 21 Jan 10 @ 8:45 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Vreemd dan toch dat ik met de bijgeleverde versie bij de Hercules MK2, WEL via een external mixer kon werken. Misschien dat deze beperkt is, afhankelijk van de console, vb. niet bij de Hercules DJC MP3, en wel bij de Hercules DJC MK2.
BTW ik heb de MK2 maar profiel-icon is verkeerd.
 

Posted Fri 22 Jan 10 @ 4:31 am
Het kan zijn dat die bij de oude limited versies nog wel kon. Maar ik denk dat bij de nieuwe versie dit niet kan als ik mijn standpunt afleidt van de vergelijkingstabel. Maar ik kan altijd mis zijn...

 

Posted Fri 22 Jan 10 @ 8:38 am
pepeis wrote :
......maar profiel-icon is verkeerd.


Deel nieuwsgierigheid bevredigd :-)
Ik snapte dus niet hoe jullie out of the blue ineens over een console begonnen terwijl Seriphot daar geen woord over vermeld had.
 

Posted Fri 22 Jan 10 @ 2:28 pm
Het icoontje van Pepeis is verkeerd, niet dat van Sephiroth. Sephiroth praat er idd zelf niet over maar men gaat er van uit dat hij VDJ via de console naar het mengpaneel stuurt.
Grappig hoe wij ouwehoeren terwijl hij zelf nergens te bekennen is. Lol!
 

Posted Fri 22 Jan 10 @ 2:49 pm
Kijk..ik stuur het geluid inderdaad weg via mijn Hercules DJ gear :), dus het beste is om up te graden naar basic of Pro?
 

Posted Fri 22 Jan 10 @ 2:55 pm
Het beste is uiteraard Pro, maar met"basic" kom je ook een heel eind, alleen geen video en wat andere dingen. Daarvoor moet je op de vergelijkingstabel kijken. ("comparison")
 

Posted Fri 22 Jan 10 @ 3:05 pm
Ah ok :), heb laatst wel pro gedownload..maar Virtual Dj ziet hem vast als Limited user ofniet? :) omdat ik mijn Serialkey heb geregisteerd op deze site. Ik denk dat ik voor Basic ga..het is puur voor het mixen.
 

Posted Fri 22 Jan 10 @ 3:19 pm
bobhofmans wrote :
Het icoontje van Pepeis is verkeerd, niet dat van Sephiroth


Dat begreep ik. Ik had eerder gevraagd hoe men aan de veronderstelling (die overigens dus klopt) kwam dat er een console in het spelletje meedeed. De quote was alleen een verwijzing naar het antwoord.

bobhofmans wrote :
........maar men gaat er van uit dat hij VDJ via de console naar het mengpaneel stuurt.


Aan de hand van datzelfde icoontje.
Seriphot was overigens nog wel actief maar probeerde via PM antwoord te krijgen over een pro-versie van "een andere bron".
Soory, maar je brgrijpt hopelijk wel dat ik je niet ga adviseren over de beste illegale uitvoering. (Die is er namelijk niet :-) )

 

Posted Sat 23 Jan 10 @ 10:26 am
hehe ok :P in ieder geval bedankt voor jullie tips :)
 

Posted Sun 24 Jan 10 @ 5:06 am
Zou het ook handig wezen als ik er een externe geluidskaart (Hercules Deejay trim 4 & 6) er tussen zou hangen??
 

Posted Mon 25 Jan 10 @ 12:20 pm


(Old topics and forums are automatically closed)