Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vraagjes over de hercules rmx

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik ben er ook nu echt tevreden van, eventjes over gedaan om er echt met overweg te kunnen maar het echt een knap stukje staal,

toch is er nog kleine dingetjes waar ik me vragen bij stel

dit weekend gaan spelen en de remix op een leeg kanaal van een andere discobar aangesloten (pioneer mengpaneel en cd spelers), het verschil van signiaalsterkte was echt wel groot te noemen, terwijl de gain van de cd spelers normaal stonden stond de gain van de rmx volledig open nogthans kwam het geluid uit de +4dbu poorten van de rmx en alles stond open op van schuivers, ook in de driver van hercules.

volgende puntje
de draaiknoppen van de equalizer moet ik nog steeds iets over het midden draaien om toch op het scherm tot het midden te komen, precies of de knoppen er een tandje verkeert opgeprikt zijn.

hopelijk zijn hier nog oplossingen voor, allesinds vdj en hercules zijn top voor weinig geld
 

Posted Mon 11 Jan 10 @ 7:52 am
foutje, nog wat zitten testen, de schuivers in de driver stonden niet volledig open, maar al ik deze volledig open zette klonk het geluid zeer erg overstuurd, alsof je volledig in het rood zou spelen, neem ik de output uit de cinch dan klikt het al heel wat beter, is daar enige verklaring voor?
 

Posted Mon 11 Jan 10 @ 11:49 am
+4dBu is voor bijna elke versterker te hard. De ingang overstuurt dan, iets wat je niet oplost door de volumeknop van de versterker zachter te zetten. Op een mengtafel kun je er nog mee wegkomen als je het geluid dempt (knop "pad" of "-30dB")
Aangezien je met d RMX bijna altijd kort op de mengtafel of versterker zit, kun je met cinch-kabels goed werken.
 

Posted Mon 11 Jan 10 @ 11:54 am


(Old topics and forums are automatically closed)