Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Samples laden niet meer mogelijk

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ENFJPRO InfinityMember since 2007
Hallo,

Ik ben een tevreden gebruiker van VDJ. Sinds de update naar versie 6.05 moet ik echter vaststellen dat ik geen samples meer kan laden (de reeds geladen worden wel afgespeeld). Ik ben gaan controleren of ik wel uit de juiste map selecteer maar dat blijkt te kloppen. Het gekke is dat ik geen enkel bestandsformaat kan laden, geen MP3 maar ook geen VDJ-bestand (gedownload van deze site).
Als ik kijk welke extensies ik kan laden zie ik enkel maar vreemde symbolen (zie bijlage). Heeft er nog iemand te kampen met dit probleem?
Graag jullie reactie.

 

Posted Wed 30 Dec 09 @ 1:37 pm
 

Posted Wed 30 Dec 09 @ 5:00 pm
Ik heb het geprobeerd. Geen enkel probleem. Elke sample (met de extensies .wav, .mp2 of .vdj) laadt zonder problemen. Kun je zeggen in welke map je zoekt en onder welke OS (ZP, Vista of Windows7)? Ik vraag dit, omdat je misschien in de verkeerde map aan het zoeken bent.
De mijne staan in C:\gebruikers\Martin\Documenten\Virtual DJ\Sampler\. En dit in Vista.
 

Posted Thu 31 Dec 09 @ 10:59 am
ENFJPRO InfinityMember since 2007
Dag Martin,

Alvast mijn dank voor het nakijken. Ik gebruik de laatste versie van VDJ en de PC draait op XP Home SP3. De map waarin de samples staan heb ik ook al gechecked (zelfde plaats als jou), ik kan enkel mappen zien maar als ik doorklik naar MP3's stopt het. VDJ ziet trouwens geen enkele extensie meer.
Voor vanavond zal het waarschijnlijk niets worden, ik pak dadelijk mijn boeltje bij elkaar om te gaan draaien.
Wellicht dat 2010 een oplossing biedt.

Vriendelijke groet,

Patrick
 

Posted Thu 31 Dec 09 @ 11:41 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Zeer vreemd..... sinds vorige week heb ik exact hetzelfde probleem.
Ik heb "normaal" gedwonloade samples (.vdj) die niet meer geladen kunnen worden. Ze staan in de vaste map, waar ze horen te staan.
Zelgemaakte of andersoort geladen MP3's staan in een andere map. Ook dit wordt niet meer gevonden......

Wat nu reeds geladen staat in de Sample"bank" staat er, werkt ook and that's it ???!!!

Wie weet raad ?
 

Posted Fri 19 Feb 10 @ 8:35 am
Beste ENFJ,
Ik zit met hetzelfde probleem (zie "meer dan de helft sampels werken niet").
Voor de versie 5.0 werkte alles perfect,men kon de sampels zelfs VOORBELUISTEREN alvorens te downloaden.
En vanaf daar is de miserie begonnen,men kon ze niet meer voorbeluisteren enkel nog downloaden.Ik denk dat de "schuldige" VirtualDj zelf is,en dat zij dit proberen te omzeilen.Want ik heb toen contact opgenomen met henzelf en kreeg als antwoord "het zijn de gebruikers zelf die ze plaatsen",dus volgens hen is de schuldige de gebruiker zelf.En dat is nu juist BULSHIT (sorry voor het taalgebruik) maar een VDJ bestand is en blijft een VDJ bestand dus dat is volgens mij zeker de oorzaak niet!!Deze die ik zelf maak en in DEZELFDE file plaats werken WEL,zodus nogsteeds GROTE VRAAG wat gaat er fout.Het enige wat ik Héél ERG vind is het antwoord van VDJ zelf,volgens mij zijn zij zich bewust van het probleem WAAROM is anders de voorbeluistering weggevallen zomaar zonder enige uitleg??Gezien het prijskaartje van deze software vind ik het antwoord van VDJ beneden alle pijl.Ik werk ook nog met Deckadance,iets goedkoper maar werkt perfect,en daar geeft men WEL FULL SERVICE aan zijn klanten!!!! SHAME YOU VDJ.Ik hoop dat wij hier een gepaste oplossing vinden maat.Groetjes Karel.
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 1:31 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Rustig rustig Kareltje.
Alleen dit forum al geeft vaak de oplossingen.

Ik heb wel al ontdekt dat de fout voor een groot deel veroorzaakt wordt door een beschadigde database.
Daarnaast stuit ook ik op het probleem dat niet elke sample (ook al is deze gedownload via deze site) "geladen" kan worden.
Met name dat vind ik vreemd.
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 2:10 am
ik heb bevonden dat samples die een vdj extentie hebben en in de map virtual dj/samples staan, niet ingeladen kunnen worden,
verander ik dit in een mp3 extentie, dan doen ze het wel
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 9:44 am


(Old topics and forums are automatically closed)