Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Video mixer vanaf laptop

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo beste VDJ gebruikers,

Ik had begrepen dat je beter geen video versie van VDJ op een laptop kan gebruiken.
Nu had ik ook begrepen dat er hier iemand is die dat wel doet, en waar het geloof ik ook goed werkt.
Graag zou ik weten wat voor machine hij hier voor gebruikt.
Dan hoef ik hoop ik niet zo als hij meerdere laptops te kopen om er achter te komen welke de goede is.

Ook ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die met videoclips op laptops in discotheken werken.
Zelf draai ik vanaf 1999 met het al oude BPM-Studio met controller in flitecase ingebouwd.
Wil nu graag Verder met VDJ en mijn 2X Denon DN-hs5500 en dus de video versie van VDJ.

Ook zou ik graag weten welke componenten er in de laptop moeten zitten om het bovenste verhaal goed en stabiel te kunnen laten draaien.
Verder wil ik niet dat de mensen in de zaal het zelfde krijgen te zien als ik op mijn schermpje.
Dus welke uitgang moet de laptop extra hebben?

Dus wie kan mij verder helpen.
Hoor graag van jullie.

Groet René

Ps.
Is deze laptop iets?
Kijk even op de link.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/321957-321957-3329744-64354-64354-3872814-3996582.html

 

Posted Mon 07 Dec 09 @ 1:23 pm
DJeezzHome userMember since 2009
bij mij werkt het gewoon goed..
ik heb een asus laptop en heb nog geen problemen hiermee gehad...
volgens mij zijn er ook meerdere mensen die dit doen

Djeezz
 

Posted Mon 07 Dec 09 @ 2:24 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik ben denk ik degene die je zoekt.
Ik draai alles met videoclips en als ik de clip niet heb (maar wel bv. de MP3) zet ik er een visual effect bij, zodat ik altijd "beeld" heb.

Ik ben nu op mijn werk, maar zal vanavond even uitgebreidere info geven.
Wordt vervolgd....
 

Posted Tue 08 Dec 09 @ 3:50 am
 

Posted Tue 08 Dec 09 @ 10:05 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Daar ben ik weer.
Ik ben dus in het bezit van een Acer Notebook Aspire 8930G-644G32MN 18.4", T6400, 320GB. Voor specificaties verwijs ik je naar http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGhkZJiZmJTKZ8g/viewproduct/Acer_Aspire_8930G644G32MN_LXADT0X275/
Of google zelf even.

Ik gebruik hierbij een M-Audio X-Ponent controller met eigen geluidskaart en een externe harde schijf waarop al mijn videoclips staan.
Het is raadzaam om (wanneer je externe schijf gebruikt) een snel exemplaar te kopen (vanaf 7200 rpm). De meeste externe schijven die voor spotprijzen worden aangeboden zijn 5400 rpm. Ook hier geldt: "effe googlen".

De laptop draait als een tierelier. Ik heb er verder ook géén andere programma's opdraaien. Het is echter wel gewoon een kwestie van een goede laptop kopen, VDJ installeren en uitproberen...... Dat laatste kost veel tijd.

Succes ermee.
Mocht je nog vragen hebben, dan lees ik het wel via dit forum.
 

Posted Tue 08 Dec 09 @ 10:07 am


(Old topics and forums are automatically closed)