Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hulp nodig met Goede muziek

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen!
Binnenkort moet ik gaan draaien op een schoolgala, dit is voor ongeveer 700 mensen. (jongeren dus :P)
Dit zal mijn eerste optreden worden, en ik kan maar niet echt een goeie flow in mn mixes krijgen, muziek heb ik genoeg, maar de juiste nummers bij elkaar zoeken lukt me niet echt. Ik zit ook met het grote probleem dat ik zelf electro heel erg lekker vind om op los te gaan, maar het vooral club-muziek (dus weinig electro :( ) moet worden op dit gala.

Ik moet dus een set voorbereiden van 2 uur lang, ik zou graag muziek willen hebben (titels/artists etc) die jullie echt vet vinden in een club. (dus lekkere house/electro/dirty). Ik zou ook graag nog wat bubbeling willen, mensen gaan hier meestal wel op los.
De overige 4 uur draaien 2 van mijn vrienden.
Ik zal dus van 22:00 tot 24:00 draaien, het moet dus niet te hard zijn aan het begin.

Nummers die ik zeker wil draaien:
Get get down
Sexy Bitch (afrojack)
Inna - Hot (play and win)
Let's go - Sidney Samson
Whatchagonnado Woman - Vato gonzalez remix
Walking the dread - Vato
The funk phenomena - Armand van helden
I got a feeling (of Sexy feeling) - Remixed VA
Beetje top 40 shitzle

Een minuut of 40 krijg ik wel makkelijk aan elkaar gemixt, maar daarna wordt de muziek keuze wel moeilijker.

Suggesties heb ik echt nodig! 12 december is het gala al, en ik ben de laatste twee weken echt inspiratieloos
Als iemand nog tips heeft over how to, en nog leuke tricks of tips. :D

Greets,
Maurits
 

Posted Tue 24 Nov 09 @ 11:59 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
op een gala bal club muziek ? zelfs voor jongeren heb je meer nodig dan club, house,
bvb ambiance, r & b, top 40
tsssssssssssssss club muziek alleen dat gaat niet goed komen zenne
 

Posted Wed 25 Nov 09 @ 12:59 pm
uum, het is geen gala bal... (het is niet slowen en allemaal klef klef bladie bla ;) )
Het schoolgala bij ons; is gewoon iedereen in pak alleen dan gewoon uitgaan. Dus niks geen slowmuziek ofzo.
top 40 draai ik sowieso, B&R (zoals ik R&B noem) kan ik niet echt draaien. *en dit ga ik ook zeker NIET doen

Het enige verschil met gewoon clubbing en ons gala is dat het in een afgeloten club is en dat je er een kaartje voor moet hebben. Dat is het idee van onze school voor een gala, ikzelf organiseer het maar zomaar ineens is de feestcommissie zich ermee gaan bemoeien en hebben nu alles omgegooit.
Daar gaan mijn 120 Minutes of Fame... Ze hebben namelijk zonder overleg met mij en mijn mede organisator (en DJ) een andere DJ geboekt. Wij zouden €500 krijgen als een budget om spullen van te kopen, maar dit gaat ook niet door aangezien alles naar zijn grootje is geholpen.

Jammer maar helaas, voor mij geen draai tijd :(

Greets,
Maurits
 

Posted Thu 26 Nov 09 @ 6:21 am
mauritio wrote :
Jammer maar helaas, voor mij geen draai tijd :(


Ik wil je niet voor je toch al zo geplaagde hoofd stoten, maar het lijkt me dat je eerder blij mag zijn dat je gedwongen werd een rain-check te nemen.
Een beetje ervaring opdoen is misschien een goed idee.
Je kan (volgens mij dan) niet 2 uur muziek thuis op je bureaustoel plannen. DJ's zijn er omdat ze zich op staande voet (moeten) kunnen aanpassen aan de bui van de mensen, de stemming, wat loopt lekker, wat doet't niet, wat voor verzoekjes komen er door.
En als je het over Top-40 hebt, bedoel je dan alleen 2009? Want als je nl een paar zeer geslaagde nummer van 2009 draat, zoals bv Sexy Bitch en I gotta feeling, dan kun je daar voor 700 jonge lui rustig teruggrijpen op oudere charts zoals Pakito of Hands up for Detroit. Ik noem maar wat.
In 2005/6/7/8 werd ook goede muziek gemaakt waarvan de toppers best in een huidig dance-sfeertje passen. En je zult er over verbaasd staan hoeveel van die "ouwe troep" de mensen kennen.
Maar goed, we zijn een eigenwijs ras, wij dj's, en we weten het altijd beter.

Succes.
Mvg

Bob

 

Posted Thu 26 Nov 09 @ 1:37 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Met alle respect....... maar waar het eigenlijk op neer komt is dat je om advies vraagt, voor een feest waar 700 mensen verschijnen en eigenlijk wil je je eigen muziek draaien die "niet past" bij het publiek.
Die mensen willen gewoon uit hun plaat gaan en daar moet jij voor zorgen, door gewoon "op save" te gaan en de bekende muziek te draaien (wat dus vaak neerkomt op Top 40). Zet je ambities dus maar even overboord en ga na dit feest op zoek naar een locatie waar jij jouw muziek kunt draaien en waar dan dus ook mensen op afkomen, die die muziek willen horen.

Een andere mogelijkheid is ook om de opdracht "terug" te geven..............
Ervan uit gaande, dat dat niet de bedoeling is, kun je een greep doen uit mijn volgende lijstje (veelal "oldtimers", maar ook bekend in een nieuw jasje):
Robin S - Show me love
Room 5 feat. Oliver Cheatham - Make luv (of het origineel Oliver Cheatham - Get down Saturdaynight)
Shannon - Let the music play
Alles van Michael Jackson (lijkt me logisch)
.........

Succes
 

Posted Fri 27 Nov 09 @ 2:48 am
.
 

Posted Mon 07 Dec 09 @ 9:35 am
DJeezzHome userMember since 2009
ik denk sowieso dat als je voor 700 man gaat draaien je wat meer tijd ervoor moet nemen om je goed voor te bereiden :s
 

Posted Mon 07 Dec 09 @ 9:51 am
ik zeg, laptop mee, alles wat je aan muziek hebt mee, en aansluiten de boel, en lig er 1 plaatje op en zie wat er gebeurt, improvisatie zijn de leukste feesten, niks plannen of voorbereiden, gewoon gaan, hou je publiek in de gaten en thats it.

En voor een leuke trance-set ben ik nog wel bereid wat te doen hahahahah ;)

Suc6
 

Posted Tue 08 Dec 09 @ 2:41 am
mauritio

Dj-ing is niet zo makkelijk als het lijkt.

Als je tiesto bent kun je een avond voorbereiden, de mensen komen voor zijn muziek.

Voor de meeste dj's is dat nivo niet weggelegd ( ook voor mij niet) dat betekent dat de menen niet voor jouw muziek komen maar dat je muziek voor de mensen gaat draaien. Dat is net andersom en een stuk lastiger om te doen.

Je kunt een avond dan ook niet voorbereiden, je zult het aan moeten kijken op de avond zelf en improviseren aan de hand van reacties van de mensen. Zorg dat je veel van muziek weet. dat je het bij je hebt.

Als je dat onder controle krijgt wordt het wat, maar het blijft lastig want elk feest is anders. Andere mensen andere ruimte andere dag

Ik doe het DJ-ing nu meer dan 40 jaar en weet waar ik het over heb .

Succes

Tino
 

Posted Sat 26 Dec 09 @ 5:24 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Tino, je hebt helemaal gelijk.

ze denken allemaal dat ze DJ zijn en kunnen draaien, maar ervaring hebben en allround zijn is toch het beste.

Als je voor 1 soort muziek kiest die je wil gaan draaien moet op speciale feestjes gaan draaien.

Zie genoeg "DJ's" om me heen die een tent helemaal leeg draaien omdat ze hun eigen ding doen.

goede leer als je lang wil meegaan in DJ land: Wees Allround.

rene
(25 jaar ervaring)
 

Posted Tue 29 Dec 09 @ 4:31 am
ach, je kan altijd nog valsspelen,

gewoon je mix thuis perfect maken, en op het feest alleen maar afspelen en show maken,

dat doen tegenwoordig zoveel dj's met grote namen. :)
 

Posted Tue 29 Dec 09 @ 8:54 am
DjGeenoHome userMember since 2009
ter plaatse improviseren is het leukste wat er is,
maar je moet de muziek kennen die bij past...
dan ben je een Dj's.
thats all
Bye
 

Posted Wed 30 Dec 09 @ 9:19 am
Ik weet nog een paar goede nummers ik ben pas 12 maar ik heb een goed ritme voor muziek en hebe ook wel eens gedraait op feesjes voor goede dj muziek heb ik wat en ook een hele goede site voor goedkope dj lichten geluid pa enz. site

muziek

Kid Cudi and Crookers - Day 'N' Night ibitsa hit
Royaal 'N' Black
Caspian Beat - Seven (Original Mix)
Bart B More, Drop The Lime & AC Slater - Cry Baby (Original mix)
Jonatha Barbieri Dj - Together In Love
Final Fantasy - You're My Angel
JOANNA RAYS - BEATING FOR YOU (ALLLEX RIO LOCO REMIX)
Dlayna_ Dj Turtle_ Thibo Rosh - Take Me There (Matthieu Dorsay Remix) (Electro House Zone)

site

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/DJ/cat-DJ;pgid=U29AGLqM85JSR0USh_2O4iFQ0000NdaN-Jxy;sid=vfeIPqUzqu2LPuv2-3sD2qvwI-IsTTHjEJ0=
 

Posted Thu 17 Nov 11 @ 11:38 am

check het youtube kanaal dirtyhouse style staat ook veel van dat soort muziek
 

Posted Thu 17 Nov 11 @ 2:03 pm
Heren,
de laatste post is van 30 dec. 2009.
Ik gok dat iedereen wel is geholpen.....
 

Posted Thu 17 Nov 11 @ 4:25 pm


(Old topics and forums are automatically closed)