Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: probleem met het volumeniveau van de samplers

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hey ondertussen werk ik met de maya44 aangesloten op extern mengpanneel reloop rmx40 en 2 midi spelers denon dn-s1200.
De werking van deze is bangelijk goed , heb al paar feestjes gedraaid hiermee geen problemen , enkel gister vroeg iemand of ik die siren kon opzetten , die sampler , nu met men oude hercules console kwam dit geluid vlot over de muziek die ik draaide , maar gister hoorde ik die siren niet . Als ik men muziek afzetten hoorde je de siren wel , maar tijdens draaien komt deze niet of amper boven de muziek uit . Hoe kan dit ? Wat moet ik instellen ofzo , met karnaval worden deze dingen weer veel gebruikt maar met dit volume kan ik ze gewoon niet gebruiken of ik moet de muziek afzetten maar dat is ook niet de bedoeling hé .

groeten
 

Posted Sun 08 Nov 09 @ 10:45 am
NIEMAND EEN ANTWOORD ?
GRTZ
 

Posted Fri 13 Nov 09 @ 1:17 pm
Volgens mij kan je dat gewoon regelen met het volume nivo van je sempeler. Ga het vanavond even checken. Kom er morgen avond even op terug. Moet het zelf ook even testen hoe het ook al weer gaat.

Gr. ricardo
 

Posted Fri 13 Nov 09 @ 2:50 pm
Zo als belooft kom ik er even op terug.

In je vertualdj scherm zie je vier blokjes staan met Browser, samper, effects, record, in het midden van het scherm hirzontaal

Als je naar samper gaat. Zie je al je sampels staan. Bij mij is lings de eerst Siren. Als je in die kolom kijkt zie je een driehoek met een blokje er in staan. als je daar op gaat staan kan je het blokje naar boven of naar benden bewegen. Hoe hoger je hem zet hoe hoger het volume.

Hoop dat je er zo uitkomt.

Met vriendelijke groet,

Ricardo.
 

Posted Sat 14 Nov 09 @ 10:38 am
hey dat wist ik ook ja het probleem is als ik dit maximaal zet hoor ik het amper , komt dit door men geluidskaart maya ?
groeten
 

Posted Sat 14 Nov 09 @ 2:31 pm
ik heb dat probleem ook met de samples. En wat nog beter is, ik heb een oplossing. Alleen is de oplossing niet altijd bruikbaar.
Zet beide kanalen open op uw mengtafel wanneer dit mogelijk is. En dan is de samples luider. Alleen is het dus niet altijd van toepassing dat je dit kan doen : twee nummers mixen en daartussen een sample zetten.

Misschien de samples inladen, de gain verhogen en deze gebruiken. ik heb me laten vertellen dat de samples gewoon ogg's zijn die gerenamed zijn. Misschien iemand die dit bevestigen kan?

Greetz
 

Posted Mon 04 Jan 10 @ 3:04 pm


(Old topics and forums are automatically closed)