Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: videoclips via vdj

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

kan me nu eens eindelijk alsjeblief iemand vertellen hoe ik van mijn dvd's aparte songs met beeld kan converteren naar een formaat dat vdj ondersteunt. Het blijkt een lijdensweg te zijn voor velen hier op het forum. Waarom kan vdj daar zelf niet eens een degelijk antwoord op geven? Alvast dank voor elke reactie.
 

Posted Mon 19 Oct 09 @ 7:59 am
louspoormans wrote :
Alvast dank voor elke reactie.


Ik leef met je mee. Ik ben zelf ook al méér dan een jaar bezig om originele DVDs van zowel music clips als karaoke songs te converteren en het lukt me niet. Dwz, het líjkt net of 't lukt, ze doen het goed via media player. Daarna speel je de songs af op VDJ en het hapert van heb ik jou daar.

Ironisch genoeg, waarmee ik op VDJ géén moeilijkheden heb zijn de clips die ik illegaal heb downgeloaded -- "vroeger", via Kaza of zoiets. Totdat ze me een virus doorgaven dat me 500 euro aan herstelling kostte. Limewire heeft ook clips, maar heel erg weinig. Ze doen het wél op VDJ.
Wat het ook goed doet op VDJ zijn clips die je via 8th Wonder downloadt. Dat kost je dan wel $9.99 per maand. Ik had er weinig aan, voor house-dj's is het wel wat.

Er zijn héél weinig mensen die het converteren van originele DVDs naar een voor VDJ acceptabel formaat onder de knie hebben. DJ Anthony is er één van, en, ik dacht zo, William "Wilberg" ook.
Anthony zegt o.a.
Wat je nog kan doen is kijken of er codec problemen zijn.
Zorg dat je de Nov2008 Directx gedownload en geinstalleerd hebt.


Jouw vraag of VDJ zelf er niets aan kan doen? Misschien helpt een e-mail naar het support team. Buitendat is er op het Engelstalige-forum een topic dat djs de gelegeheid geeft met voorstellenter verbetering te komen.
Persoonlijk ben ik m'n belangstelling even kwijt. Misschien laat ik in het seizoen 2010 wel de WK in Zuid-Afrika door de TVs en beamer lopen en blijf lekker bij audio..

Sterkte en succes
mvg
Bob
 

Posted Mon 19 Oct 09 @ 3:22 pm
Kan je nu eindelijk zelf de zoekfunctie eens gebruiken?

Zo dat was even in jouw eigen taal gebruik. Denk je dat je met zo'n toon mensen inspireert om je te helpen?

Hierover zijn al vele topics, zowel in het Nederlandstalige forum als in het Engelstalige forum geweest. Dus met de zoekfunctie heb je die zo boven water. Daarnaast kun je dit zo met google vinden.
Ook zit er in VDJ een eigen ripper die het met veel DVDs prima doet
Ewout
 

Posted Mon 19 Oct 09 @ 3:28 pm
Video draaien met een laptop zou ik niet doen. Als je het al doet dan moeten de tracks op een interne schijf staan. Een firewire externe schijf kan soms voldoen, maar een usb schijf is bijna gegarandeerd problemen.

Wil je video draaien neem dan een normale pc of bijvoorbeeld een shuttle, met ingebouwde harde schijven (en liefst een SSD als bootschijf). Ik heb al mijn dvd's zelf omgezet naar vob. Dan heb ik 2 laptops, 1 snelle en een oudje, wonderwel werkt die oude zonder skips en problemen en die nieuwe niet. Met een laptop is dus niets zeker en kun je alleen uitproberen. Nadeel van een laptop, je kunt niet zmaar wat hardware aanpassen. Dit kan Anthony vast beamen, hij heeft hiervoor verschillende laptops gekocht die het allemaal niet (goed) deden. Op mijn drie normale pcs (2 shuttles en een midi tower) werkt video zonder problemen of skips.
Ewout
 

Posted Mon 19 Oct 09 @ 3:41 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb het al eerder geschreven maar \"we zijn op de wereld om elkaar te helpen niet waar \"?

Ik werk zelf met Studio 11 van Pinnacle (voor de goede orde: Dat is een videobewerkingsprogramma).
Hierbinnen \"importeer\" ik een DVD


De rest wijst zich vanzelf..... Ik sla het gehele bestand op als MPEG2 file of de losse hoofdstukken (tracks) als MPEG2 files. Dit is wel afhankelijk van de DVD zelf.
Mocht de hele DVD "slechts" als één track te importeren zijn, dan kan ik in Studio 11 dit bestand in kken knippen (losse tracks) en iedere track "los", dus met een eigen naam OPSLAAN.

Voila.... je collectie wordt groter en groter.

Succes ermee.
 

Posted Thu 22 Oct 09 @ 7:42 am
Hoi, ik gebruik DVDFab en zet de videoclips 1 op 1 om, heb al een dikke 1000 clips draaien in cue en werkt perfect zonder kwaliteits verlies. Neemt uiteraard wel een HD van 500 gb in beslag maar die kosten tegenwoordig ook niet meer zoveel. Als je meer vragen hebt hierover neem contact met me op.
 

Posted Wed 04 Nov 09 @ 2:52 pm
ik gebruik intussen cucusoft om rechtstreeks naar mpg-2 te rippen en dan power director om de clips te knippen. Werkt op mijn laptop en 2 schermen perfect. Dank jullie voor de reacties.
 

Posted Mon 16 Nov 09 @ 8:08 am


(Old topics and forums are automatically closed)