Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Nog altijd zwakker signaal met maya44

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey , ik werk onder tussen met een maya44 usb , en stel hem in als asio en ga zo naar men mengpaneel . Maar ik moet nog altijd de gain van men mengpaneel van dat kanaal bijna max zetten , en het kanaal waar men cd-spelers op staan minder zetten voor ongeveer zelfde output te hebben .
Maar waar ligt dit nu aan ? Ligt het gewoon aan men laptop dat die te weinig signaal door geeft ? Ik dacht dat het met die maya wel opgelost zou zijn maar nee :(


groeten
 

Posted Sat 17 Oct 09 @ 11:59 am
Er moet toch ergens op je laptop (rechts onderaan op je scherm) een icoontjes in de vorm van een "toetjertje" zitten waarmee je het geluid-OUT van je laptop kan versterken? Uiteraard niet de boxjes van je laptop (in het algemeen realtek), daarnaast of ff verderop zit nog een icoontje dat je geluidskaart stuurt.
Verder kan je op de meeste laptops het geluid versterken door de knop "Fn" ingedrukt te houden terwijl je een van de F's (b.v. F7 of F8) aantikt.

Sterkte!
 

Posted Sat 17 Oct 09 @ 12:49 pm
Hey Bob , dat heeft daar nergens mee te maken , ik kan zelf het geluid van men laptop dus op dat luidspreker duwen en dempen nemen .
Dan word het geluid bij vdj niet gedemmpt omdat dit appart staat waarschijnlijk . Men gain in vdj staat helemaal op max .

Ik vind het jammer dat ik een "zwakker" signaal heb als met de cd spelers . Maar heeft hier iemand een oplossing voor ?
Of moet ik een andere laptop kopen voor dit opgelost te zien hebben ?

groeten
 

Posted Sun 18 Oct 09 @ 6:51 am
Als je zelf de "out" van je laptop weet te versterken én je hebt de gain in VDJ op MAX staan, dan klopt er iets niet.
Overigens, je gain in VDJ mág helemaal niet op max staan, want dan is er geen ruimte voor VDJ om te reguleren, d.w.z. harder of zachter al naar gelang de scan van het nummer aangeeft.
De gain zou eigenlijk op "auto & remember" moeten blijven staan. Dan wordt je geluid nog zachter. Dan klopt er iets niet met die geluidskaart. Ik werk zelf met Creative Soundblaster en daar kan je (en móet je) het geluid dat via de sound card verder geleid wordt, op bijna max zetten. Dan heb je ongeveer dezelfde geluidsterkte als een cd-speler of een i-pod.
Je moet echt naar een uitgang van die maya zoeken vóór dat je 500/600 euro tegen een nieuwe laptop aangooit.
Of je probeert een Creative Soundblaster, tussen de 60 € (X-fi-GO!) en de 100 € voor een notebook soundcard die je via express card aansluit.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe "oud" je tegenwoordige laptop is. Mijn ervaring is dat ze niet veel langer dan drie jaar meegaan. Dan begeeft eerst het scherm het en de rest volgt vanzelf.
 

Posted Sun 18 Oct 09 @ 8:06 am
MEN hoofdgain staat altijd op max en de gain van de decks staan altijd op auto+remember , die zie ik constant veranderen ja . Heb jij uwe hoofdgain in het midden ook niet volledig op max staan dan ? Men notebook is denk ik bijna 5 jaar . Is een medion van aldi . Heb ook het geld niet om een nieuwe te kopen , zolang hij niet vast komt terwiijl ik aan het draaien ben is dat goed . ik ga eerst nog een denon media-speler bij kopen en een reloop mixer . Ben ook aan het bouwen dat is een grote investering in Belgie . Maar ik dacht dat het geluid met de maya wel zou opgelost geraken maarja dan altijd proberen gelijk te stellen op men mixer

LAter dj-bar in kelder maken ;)
 

Posted Sun 18 Oct 09 @ 9:01 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Het probleem dat ik de gain van de mixer op max moet zetten heb ik ook (voreger niet). Ik denk dat ik dit heb sedert VDJ 5.2. Bij mij kan het natuurlijk ook aan de drivers van hercules liggen.
Iemand die hierover misschien iets meer weet ?

Peter
 

Posted Mon 19 Oct 09 @ 3:12 am
In het advanced Asio config van de maya zitten ook volume sliders, deze staan standaard ongeveer halverwege, dus dit zou je probleem kunnen veroorzaken. Een geluidskaart zal altijd een lagere output geven als een pro cd speler (Denon, Pioneer) of je moet een professionele kaart hebben met een +6dB output (wat de maya dus niet is).
Ik hoef de gain op mijn Dateq lang niet volledig open te zetten om 0dB te krijgen, wat voor mixer gebruik je?
Ewout
 

Posted Mon 19 Oct 09 @ 3:20 pm
ja ik heb de maya alles omhoog staan , bij de asio . Ik werk of wel met een rodec bx900 , nu heb ik een reloop rmx40 dsp blackfire besteld .
Hoe weet je wat Odb is ? ik moet de kanalen van vdj bijna 3kwart draaien ongeveer op 2u . En de kanalen van de cd-spelers op 10u , maar dan staat in het program van vdj men hoofdgain wel op max ;).
Ps zijn er ervaringen met de reloop ?

groeten
 

Posted Tue 20 Oct 09 @ 4:38 am


(Old topics and forums are automatically closed)