Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Tidskodat

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

frippejPRO InfinityMember since 2009
Hej! jag har en fråga, vad är tidskodat? och sen undrar jag hur man använder CUE pointsen på bästa sätt..

Jag har beställt ett MAYA 44 externt och alla snackar att det är tidskodat?! Hjälp!
 

Posted Tue 29 Sep 09 @ 5:14 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
Tidskod är en vinylskiva eller cd som innehåller en styrsignal i form av en väldigt enformig ton . du köper 2 st vinylskivor eller laddar ner enfil som du bränner till 2 cdskivor till cdspelarna. http://www.virtualdj.com/products/hardware.html (längs ner) .sen kopplar du dina skivspelare eller cd spelare till ingångarna på tex maya 44 kortet och låter signalen som kommer in styra hur uppspelningen skall vara i VDJ . pitchar du på skivspelaren så ändra hastigheten även på ljudet som kommer ut från VDJ osv.det finns mycket ytterligare info att finna om du söker på forumet

Lycka till
ps jag är lite osäker om du kan köra med tidskodade media på din version av vdj , misstänker att om du vill få fullt stöd för det måste du har proversionen av vdj men det finns till rabatterat pris om du skall uppgradera från din version .
 

Posted Tue 29 Sep 09 @ 11:28 pm


(Old topics and forums are automatically closed)