Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules RMX

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

De pitch sliders van mijn Hercules RMX DJ console reageren soms niet. Geen probleem met de pitch slider van de song die ik ga in-mixen, maar vaak reageert de pitch slider van de song die aan het spelen is niet op kleine verschuivingen. Enkel als ik met grove bewegingen op & neer ga wordt de pitch aangepast maar met een te grote sprong. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
 

Posted Sat 26 Sep 09 @ 2:11 am
hoi,

als ik je probleem goed begrijp dan is dat niet te verhelpen,
het komt omdat de de sync knop hebt gebruikt, hierdoor wordt je bpm hoger of lager afhankelijk
van het nummer op de andere kant.
bij het gebruik van de sync functie ben je dus eigenlijk je picht slider aan het gebruiken zonder dat de hardware
meegaat, als dit is gebeurd heeft de pitch slider een dood punt, je zult de slider dus moeten bewegen tot hij weer aansluit
bij de software, zit je bpm punt voor de slider zal de slider helemaal niet meer reageren tot je ver genoeg bent terug gegaan.
dit is niet alleen op de rmx zo, maar op alle controllers.
 

Posted Sat 26 Sep 09 @ 5:28 am
Fantastische feedback. Als ik het goed begrepen heb kan ik dit oplossen door eerst de picth van het spelende nummer terug te brengen tot waar ik hem wil met de slider om daarna pas het in te mixen nummer met sync toets te laten matchen. Ik gebruik dit vooral als het in te mixen nummer van BPM veel lager is maar niet naar boven kan gesynct worden omdat het dan belachelijk hoog klinkt. Op het spelend nummer doe ik dan de BPM lichtjes verlagen tot een licht hoger aanvaardbaar niveau voor het inspelend nummer. als ik dan pas op de sync knop duw lijkt mij het probeleem opgelost. Het inspelend nummer heeft dan een iets hogere BPM als het orgineel en het spelend nummer een lagere BPM als het origineel. Of zijn hier beter mixmogelijkheden, eventueel met een effect?
 

Posted Sat 26 Sep 09 @ 2:57 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
KeyLock aanzetten, dan krijg je die smurfenstemmen niet meer. De BPM verhoogt, maar de key blijft gelijk.

Zie ook de manual (pag. 25):
9. Pitch slider / Pitch buttons
Controls the speed/pitch of the track when moving the slider. Moving it downward the speed of
the music speeds up. By moving upward the speed slows down. The “Zero” button lets you
smoothly bring the pitch back to 100%. Double click on it to bring it back instantly.
The two Pitch buttons are used to temporarily change the speed of the track playing. This is
useful when you want to make a quick adjustment to a track if the beat of the track is not exactly
matching up with the beat of the track playing on the other deck. The speed will be affected as
long as you are pressing down “+” or “-“.

KeyLock
When enabled changing the pitch of the song does not change the tone of the track. Keylock
can be enabled at any point along the pitch range to maintain the desired tone at that pitch while
still being able to further adjust the pitch. When disabled tone changes based on the pitch used
– slower pitch = slower deeper tone, faster pitch – faster higher (chipmunk) sounding tone.
 

Posted Mon 28 Sep 09 @ 3:40 am
inderdaad keylock is dan de enige oplossing, in vdj is dat het hangslotje boven de slider,
maar beter is denk ik om nummers te mixen die niet zo heel erg veel van elkaar af liggen, het nadeel van keylock is dat sommige nummers een beetje raar gaan klinken, alsof je er hele kleine stukjes mee overslaat in een nummer.
wat ik trouwens meestal doe als nummers erg van elkaar af liggen, is eerst de pitch slider op de controller vlak bij het gewenste bpm krijgen( liefst 0,1 lager en dan op sync drukken, als je daarna je slider gaat gebruiken om een nummer sneller te maken pakt hij hem na 0,1 bpm weer op en dat hoor je niet. wil je langzamer gaan, zal je de slider eerst 0,1 sneller moeten zetten om weer aansluiting te vinden met de software voordat je langzamer kan gaan, hoop dat het een beetje duidelijk is want ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
 

Posted Mon 28 Sep 09 @ 2:42 pm


(Old topics and forums are automatically closed)