Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: DVD rippen naar MPEG

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Via het forum ben ik op zoek gegaan naar een antwoord op mijn vraag, maar heb niets gevonden. Ik stel 'm dus maar:
Is het ook mogelijk om een DVD rechtsreeks naar MPEG te rippen ?
In de tool die hiervoor beschikbaar is, zie ik dat de keuzemogelijkheid bestaat, maar deze is niet "aan te vinken".

Een andere vraag:
Tijdens het invoeren van een muziek DVD herkent de tool meer hoofdstukken dan er clips opstaan, het gevolg is dat NA het rippen ieder apart bestand de helft van een clip laat zien + het begin van een nieuwe clip.
HOE kan ik dit voorkomen ?
 

Posted Tue 22 Sep 09 @ 8:03 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Hallo,

Via het gratis programma DVD shrink kun je elke hoofdstuk (of liejde) appart rippen.

1) Laad de disc (of file van pc)
2) ga naar: Re-Author
3) Sleep het hele "hoofdstuk" naar de linker kant... ga er op staan en druk op je rechtermuis toets en ga naar: set start-end frames.

Nu kun je zelf bepalen waar je wilt beginnen (en waar eindigen). De meeste DVD's met clips oid zijn al per liedje te rippen, maar er zijn ook DVD's (met name promo-only) die leidjes midden in een ander hoofdstuk laten beginnen.

Met DVD shrink is dit probleem opgelost.

Dit verhaal staat als het goed is ook nog ergens anders in het forum

Succes en als je nog vragen hebt... kom maar op... misschien weet ik het antwoord.

Gr
Rene
 

Posted Sun 25 Oct 09 @ 8:08 am
rippen doe je met cucusoft (betalend) rechtstreeks naar mpg-2. Daarna knip je de clips met power director en klaar is kees...
 

Posted Mon 16 Nov 09 @ 8:01 am


(Old topics and forums are automatically closed)