Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: raar geluid bij virtual vinyl

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hey,
er komt na een tijdje een raar geluid als ik met mijn virtual vinyl's ( numark virtualvinyl ) draai als of er opeens storing opkomt en na een tijdj gaat het weer weg ( enorm ambetand als volop bezig bent ) kan iemand mij aub helpen grts

ps als geluidskaart gebruik ik de hercules deejay trim 4&6

grts
 

Posted Fri 18 Sep 09 @ 9:41 am
hier zo'n afbeelding van mijn instellingen . Mss kan er mij nu iemand helpen grtz
 

Posted Mon 21 Sep 09 @ 12:30 pm
en die storing, komt die van de platen ? Zijn je draaitafels geaard ? Wat meer info en een duidelijkere printscreen kan ons veel verder helpen.

mvg
 

Posted Mon 21 Sep 09 @ 12:32 pm
Solarius wrote :
en die storing, komt die van de platen ? Zijn je draaitafels geaard ? Wat meer info en een duidelijkere printscreen kan ons veel verder helpen.

mvg


draaitafels zijn geaard. Heb dit weekeind ondervonden dat hij het ook heeft bij de timecode cd's van virtual dj zelf en die van rane ook . heb zelf al de soft opnieuw geinstalleert en de pc volledig opgeruimd en geformateerd en nog STEEDs heeft hij het kan het niet beter beschrijven olsof er slechte naalden op zitten ma dan snap ik niet hoe die het bij de cd's ook heeft . zal proberen om eens een sample optenemen en te posten
grtz
 

Posted Tue 22 Sep 09 @ 5:02 pm
Zijn de input kanalen van de timecode gemuted ? Anders loopt er heel de tijd een pieptoon door hé...
 

Posted Wed 23 Sep 09 @ 5:19 am
Solarius wrote :
Zijn de input kanalen van de timecode gemuted ? Anders loopt er heel de tijd een pieptoon door hé...


??? Geen idee hoe zou je die den moeten uitzetten of aan ???
 

Posted Wed 23 Sep 09 @ 5:24 pm
Zit er geen control panel bij die geluidskaart op je laptop ? Daar zou je dan de verschillende kanaal volumes kunnen aanpassen. En dan moet je de input channels muten. Anders krijg je de pieptoon van je timecode cd's/platen door je muziek heen.

 

Posted Thu 24 Sep 09 @ 9:02 pm
Solarius wrote :
Zit er geen control panel bij die geluidskaart op je laptop ? Daar zou je dan de verschillende kanaal volumes kunnen aanpassen. En dan moet je de input channels muten. Anders krijg je de pieptoon van je timecode cd's/platen door je muziek heen.



Alle instellingen op de geluidskaart staan goed .
Maar heb nog een paar dingen ondervonden die niet kloppen bvb of ik nu de vinylcode setings op SMART - RELATIVE of ABSOLUTE zet alles blijft het zelfde kan zelf geen needle drop doen en de plaat begint niet aan het begin maar 10 tot zelf halfweg het liedje en heb die problemen of ik nu cd's of vinyls gebruik hij doet het enkel goed als het over de STEEL console gaat dan kraakt hij niet en loopt alles op wielletjes . Dus zou toch meer geneigd zijn om te denken dat het aan de timecode engine ligt . denk je niet ???
grts

 

Posted Thu 01 Oct 09 @ 10:42 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Hoe bedoel je ?
perry van d velde wrote :
...hij doet het enkel goed als het over de STEEL console gaat...


De Steel heeft toch geen geluidskaart ingebouwd. Deze dient enkel als controller. Voor de rest gebeurt alles op de PC/geluidskaart.
 

Posted Fri 02 Oct 09 @ 2:58 am
pepeis wrote :
Hoe bedoel je ?
[quote=perry van d velde]...hij doet het enkel goed als het over de STEEL console gaat...


De Steel heeft toch geen geluidskaart ingebouwd. Deze dient enkel als controller. Voor de rest gebeurt alles op de PC/geluidskaart.
[/quote

inderdaat de steel heeft geen ingebouwde geluidskaart daarom dat ik de HERCULES DEEJAY TRIM 4&6 geluidskaart gebruik kan ik .
Maar de probleemen zijn van de baan heb dit weekeind met mijn nieuwe pc gedraaid ( een mac pro ) en met de SERATO vinyls gedraaid en hij ging HééL vlotjes geen enkel probleem gehad ( gaf een heel goed gevoel zelf de andere resident heeft de sluit met virtual dj gerdaait en was er ook tevreden van en hij draait normaal met traktor scratch ) . Blijkbaar was de vorige pc iets te licht was maar
merci voor al de moeite !!!
grts
 

Posted Mon 05 Oct 09 @ 4:40 am


(Old topics and forums are automatically closed)