Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules rmx dj Console

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

davadoxHome userMember since 2009
Hoi allemaal.
Hier ff een vraagje van een radeloos iemand.
Ik heb ongeveer 2 weken gelden een rmx gekocht (tweede hands) maar krijg hem niet goed afgesteld.
Ik heb de laatste driver gedownload via de Hercules site en probeer muziek er uit te krijgen via VDJ 6.0.1 Pro
Na lang proberen en uitzoeken heb ik via uitgangen 1 en 2 een kabeltje gelegd na mijn baswoofer/versterker die 2 boxen aanstuurt en dit werkt goed.
Duw ik echter de plug rechtsboven of aan de onderkant dan hoor ik hetzelfde als dat ik over de boxen hoor.
Niet handig dus want ik wil horen waar ik het volgende nummer in wil starten zonder dat ik dit over de boxen hoor.
Nu heb ik in de handleiding gelezen dat je een verloop stekkertje moet nemen om deze in de uitgangen 3 en 4 te steken.
Dit heb ik gedaan maar nu hoor ik maar aan 1 kant muziek van mijn koptelefoon.
Dus mss dat iemand hier een oplossing voor weet want ik ben het plezier aardig ant kwijtraken op het moment.
Tevens zou ik wel willen weten of iemand weet met het geen wat ik hier boven aan geef hoe ik mijn geluidskaart goed kan selecteren want das ook een heel gepuzzel en mss zit daar de fout wel in .
Ik heb trouwens Vista op mijn pc staan.

Bedankt zovast allemaal.

Groetjes
 

Posted Mon 14 Sep 09 @ 3:26 pm
ik weet niet of je er al uit bent, maar ik reageer toch maar even.
In princiepe heb je een usb kabel lopen van je pc naar de usb poort van de rmx.
vanaf de rmx heb je 2x rca (tulp stekkertjes, 1 rode en 1 witte / zwarte).
deze stop je in out 1/2, het kan ook in 3-4 maar dan moet je de software anders instellen.
we houden het even op 1-2. deze kabel gaat naar je versterker.
vanaf je versterker ga je speakers en subwoofers aansluiten. dus niet de subwoofer direct op de rmx.
in vdj selecteer je bij mapper de hercules rmx als console.
bij sound setup zorg je ervoor dat de rmx erbij staat.
je kan nu speakers uitzoeken op een bepaalde uitgang (1-2)
en de koptelefoon wordt dan 3-4.
heb je de output met de tulpstekkers op 3-4 gezet, dan moet je dat ook zo in de software zetten

ik heb hier even geen rmx bij de hand, dus misschien kan iemand die er wel 1 heeft je beter door de software loodsen.
in princiepe is het heel simpel.
 

Posted Mon 28 Sep 09 @ 2:57 pm


(Old topics and forums are automatically closed)