Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: software voor de bcd 3000

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Goededag,

Ik ben op zoek naar het volgende:

Software voor de behringer bcd3000 maar met de volgende eisen:

- automix van A -> B en en terug aan het einde van het nummer,
- auto bpm counter
- apparte afspeel lijst.


Nou is het beste wat ik nu heb gevonden Future decks maar die heeft geen apparte afspeel lijst je kan alleen de map met nummers openen.
Ik zou zoiets als bpm studio moeten hebben maar ja kan niet met de bcd 3000 en geen auto beat counter.


is er nog een alternatief? GEEN virtual dj en traktor want die mixen niet automatisch en/of hebben geen apparte afspeelijst.
 

Posted Thu 10 Sep 09 @ 6:32 am
brw martijn wrote :
GEEN virtual dj en traktor want die mixen niet automatisch en/of hebben geen apparte afspeelijst.


Wat is dat nou voor onzin! Wij verdienen ons dagelijks brood in 2 tenten met VDJ konstant op automix. De afspeellijst staat er netjes naast.
Het enge wat vdj vanaf versie 5 niet doet is van deck a naar b en weer terug. De automatische afspeellijst speelt en mixt perfect door op één deck, hetgeen ik persoonlijk -- na wat wennen -- een beter systeem vind.

De automatische mixen kan je heel zuiver instellen zodat ie voor de meeste populaire muziek geschikt is.
Als je wilt kan ik daar nadere uitleg over geven.
Meanwhile, een fotootje hoe de skin van vdj er uitziet als je in het midden de browserlijst open hebt en rechts de playlist.
(en onder in het midden de sidelist weggewerkt hebt en locked!)
Ik had deze foto -- nog met versie 5 -- voor een spaanse dj gemaakt, vandaar "manegar" ipv "manage".
Maar dat zal je wel begrijpen.

mvg
Bob

 

Posted Thu 10 Sep 09 @ 11:55 am
Mijn excuses was mij nooit opgevallen lekkere kenner he?

maar is er ook een mogelijkheid dat die de bpm op elkaar aanpast?
 

Posted Thu 10 Sep 09 @ 2:39 pm
Ja, je kan de BPM ook op automatisch aanpassen (autopitch matching) zetten, maar dan moet je wel héél precies weten waar je mee bezig bent, m.a.w. wat voor een muziek je aan elkaar AUTO-mixt. Een wat vlugger en een wat langzamer nummer mixt-ie dan ook automatisch aan elkaar waarbij vdj in de overgang dezelfde beat aanhoudt. Dat klinkt vaak afgrjselijk.
Het is mij een keer gebeurd dat ie per ongeluk op bpm aanpassen stond. We waren druk achter de bar bezig en het duurde even voor ik er iets aan kon doen en de auto-pitch-matching kon disablen. Intussen vonden de gasten het niet al te geslaagd (het is n.l. zéér opvallend!) en mijn vrouw liep ook boos te zeuren "waar bén je mee bezig!"
Kijk dus uit.

Bob
 

Posted Thu 10 Sep 09 @ 8:05 pm
RTFM :)

voor je begint te twijfelen aan VDJ, kan je misschien even de manual overlopen die je kan vinden op de website (HIER)
 

Posted Fri 11 Sep 09 @ 2:49 pm


(Old topics and forums are automatically closed)